افزودن سیستم هشدار زلزله به گوشی‌های شیائومی

امروز در رایانیوز می خواهیم به بررسی خبر افزودن سیستم هشدار زلزله به گوشی‌های شیائومی بپردازیم. به تازگی اخباری به گوش می خورد که شیائومی سیستم هشدار زلزله را به برخی از تلفن های هوشمند خود اضافه کرده است. سیستمی که با آزمایشی در اندونزی شروع شده است و این در نتیجه همکاری بین سازنده گوشی های هوشمند و آژانس های دولتی اندونزی و چین است. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله افزودن سیستم هشدار زلزله به گوشی‌های شیائومی همراه باشید.

سیستم هشدار زلزله

ویژگی هشدار زودهنگام زلزله (EEW) که در گوشی‌های دارای نسخه‌های 12، 12.5 و 13 فورک اندروید شیائومی “MIUI” موجود است. به کاربران ساکن اندونزی از لرزش‌های اطراف هشدار می‌دهد. در صورتی که سرویس داده و مجوز سرویس را داشته باشند.

این سازنده تلفن چینی ادعا می کند که این سیستم چند ثانیه تا ده ها ثانیه زمان هشدار را قبل از رسیدن امواج ثانویه به مردم می دهد. با استفاده از اهرم سرعت امواج الکتریکی که به طور طبیعی بسیار سریع تر از سرعت امواج ثانویه است.

سیستم-هشدار-زلزله

کاربران در مناطق آسیب دیده اخطارهای صوتی و روی صفحه را دریافت می کنند. اولی به جزئیات بزرگی، زمان تخمینی رسیدن و شدت یک زلزله قریب الوقوع اشاره می کند. این سرویس فقط برای زمین لرزه هایی با درجه چهار ریشتر یا بیشتر در مقیاس شدت مرکالی اصلاح شده فعال می شود. اگر کمی سبک به نظر می رسد، بدانید که اندونزی فعال ترین کشور از نظر آتشفشانی روی زمین است و صدای غرش های کوچک بسیار رایج است.

به لطف موقعیت این کشور در کمربند لرزه‌خیز محیطی اقیانوس آرام، نیز همین‌طور هستند. سازمان زمین شناسی ایالات متحده بیش از 150 زمین لرزه را در اندونزی با بزرگی بیش از هفت ریشتر بین سال های 1901 تا 2019 ثبت کرده است که معادل یک زمین لرزه در هر 9 ماه است. زمین لرزه هایی با این بزرگی همان هایی هستند که در اخبار می خوانید، همراه با تلفات هزاران نفری و قبوض تعمیرات میلیاردی.

سیستم EEW با همکاری موسسه Care-Life (ICL) در چنگدو، چین و آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی (BMKG) است.

شروع به کار

ICL با حمایت وزارت علوم و فناوری چین، کار بر روی این فناوری را در سال 2008 آغاز کرد. این سازمان اعلام کرد که با موفقیت تا 65 هشدار درباره زلزله های مخرب در چین را بدون هیچ هشدار کاذب ارسال کرده است. بیش از یک دهه از شروع توسعه، ICL با BMKG همکاری کرد تا همین کار را برای اندونزی انجام دهد.

در چین، هنگامی که کاربر فناوری مناسب را نصب می‌کند. اعلان‌ها از طریق اینترنت ظاهر می‌شوند. مانند نسخه انتخابی سیستم پخش اضطراری ایالات متحده. ICL فناوری سیستم هشدار زلزله را به 13 شهر و بخش در سیچوان گسترش داده است.

نسخه اندونزیایی با همکاری شیائومی، این مدرن‌سازی را یک قدم جلوتر می‌برد. اگرچه اندونزی دومین بازار در جهان است که EEW را دریافت می کند. اما اولین کشوری است که از آن با گوشی های هوشمند استفاده می کند. بنابراین، سازمان‌های تحقیقاتی دولتی چین به شیائومی کمک می‌کنند تا خود را در چهارمین کشور پرجمعیت جهان و شانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان متمایز کند. همچنین در هر دو معیار به سرعت در حال رشد است.


عیب‌یابی مشکلات دستگاه های اندرویدی یکی از رایج‌ترین و خسته‌کننده‌ ترین کارها است. در مقاله زیر به برخی از رایج ترین این مشکلات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.


تلاش های گذشته

قبلا تلاش‌هایی برای آگاه کردن مردم از زلزله و سایر بلایای طبیعی صورت گرفته است. در سال 2016، اپلیکیشنی از UC Berkely و Deutsche Telekom از شتاب‌سنج‌های تعبیه‌شده در گوشی‌های هوشمند مدرن برای تشخیص فعالیت‌های لرزه‌ای و هشدار به کاربران استفاده کرد.

این اپلیکیشن که MyShake نام داشت، با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد. کاربران گزارش دادند که قدرت خمیر را خورده و اخطارهای تکراری صادر می‌کند، و گاهی اوقات اصلا هشدار نمی‌دهد. طراحان MyShake آزادانه اعتراف کردند که فناوری آن ها نمی تواند جایگزین شبکه های لرزه نگاری سنتی شود. در حالی که EEW بر این سیستم های سنتی متکی است.


پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با قابلیت های اندروید 12 حتما سری به مقاله زیر بزنید.


همانطور که شیائومی توضیح داد:

هنگامی که این ویژگی در گوشی‌های هوشمند شیائومی فعال می‌شود. زمانی که آژانس نظارت بر زلزله، زلزله ای را تشخیص دهد، اطلاعات هشدار اولیه را از طریق یک کانال اختصاصی با سرور شیائومی همگام‌سازی می‌کند. شیائومی سپس از کانال اولویت برای ارسال فوری اطلاعات هشدار اولیه به کاربران در مناطق آسیب دیده استفاده خواهد کرد.

همچنین شیائومی تصریح کرد که این عملکرد ویژه وجود دارد. زیرا اندونزی یکی از کشورهایی است که در معرض بلایای طبیعی مانند زلزله، فوران های آتشفشانی و سونامی است. مدیر شیائومی در اندونزی، آلوین تسه، از حمایت دولت اندونزی تشکر کرد و افزود از طریق این طرح، امیدواریم بتوانیم به مردم اندونزی کمک کرده و به جامعه محلی کمک کنیم.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *