7 مشکل رایج اندروید و نحوه رفع آن ها

امروز در رایانیوز می خواهیم به بررسی 7 مشکل رایج اندروید و نحوه رفع آن ها بپردازیم. عیب‌یابی برخی از رایج‌ترین و خسته‌کننده‌ترین پیام‌های خطا که در دستگاه های اندروید است. حال می خواهیم به برخی از رایج ترین این خطا ها بپردازیم و آن ها را با هم برسی کنیم با تیم رایانیتا در ادامه 7 مشکل رایج اندروید و نحوه رفع آن ها همراه باشید.

1- رابط کاربری خشک و کند

گوشی ها معمولا با پر شدن حافظه داخلی شروع به کند شدن می کنند. سعی کنید برنامه ها و عکس های استفاده نشده را حذف کنید. یا آن ها را به فضای ابری یا کارت microSD منتقل کنید. علاوه بر این، باید برنامه‌های باز را که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید ببندید. کش برنامه‌ها را حذف کنید و استفاده از والپیپرهای متحرک را محدود کنید.

با رفتن به Settings > Apps، انتخاب یک برنامه خاص و انتخاب گزینه Clear Cache، می توان داده های حافظه پنهان یک برنامه را حذف کرد. برنامه هایی مانند App Cache Cleaner و Clean Master که هر دو به صورت رایگان از فروشگاه Google Play در دسترس هستند نیز می توانند برای خودکار کردن فرآیند پاک کردن کش استفاده شوند.

1-رابط-کاربری-خشک-و-کند

2- خالی شدن باتری

بسیاری از کاربران مشکلاتی را در مورد عمر باتری دستگاه های خود گزارش کرده اند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای طولانی‌تر کردن باتری گوشی هوشمند، تغییر مکان‌ها و تنظیمات روشنایی است.

وارد منوی تنظیمات شوید، روی Location کلیک کنید. حالت ذخیره باتری را انتخاب کنید. در مورد روشنایی، باید از استفاده از روشنایی خودکار خودداری کنید. به جای آن صفحه نمایش خود را در جایی کمتر از نیمه یا تا حدی که برای چشمان شما قابل قبول است، پایین بیاورید.

برخی از تلفن ها، مانند گلکسی اس 5 و بالاتر، حتی دارای حالت های ذخیره باتری اضافی هستند.


اگر می خواهد بدانید برای رفع مشکل شارژ چه کار هایی انجام دهید؟ پیشنهاد می کنیم سری به مقاله زیر بزنید.


3- مشکلات اتصال

اگر در اتصال به بلوتوث، Wi-Fi یا شبکه تلفن همراه خود مشکل دارید. حالت هواپیما را برای 30 ثانیه فعال کنید. سپس آن را خاموش کنید و دوباره سعی کنید وصل شوید. گاهی اوقات تغییر دادن یک اتصال خاص نیز می تواند مشکل را حل کند.

هنوز همچنان مشکل دارید. دوباره سعی کنید دستگاه بلوتوث یا شبکه Wi-Fi خود را تعمیر یا راه اندازی کنید.

4- گرم شدن بیش از حد گوشی

برخی از اندرویدها، مانند Droid Turbo، می توانند واقعا گرم شوند. سعی کنید در حین شارژ کردن گوشی خود از آن استفاده نکنید و همچنین بهتر است که هنگام شارژ شدن قاب گوشی را در بیاورید. برای مدت طولانی از برنامه های مکش بالای CPU مانند Pokemon Go یا Facebook استفاده نکنید. اگر شروع به گرم شدن کرد، به تلفن خود استراحت دهید.

اگر این کارها را انجام نمی‌دهید و گوشی شما همچنان در لمس داغ می‌شود. ممکن است بخواهید آن را توسط یک متخصص بررسی کنید. به احتکال زیاد این مشکل می تواند نشانه ای از نقص سخت افزاری باشد.

5- فضای ذخیره سازی کم

یکی از مشکلات قدیمی فضای محدود ذخیره سازی است. وقتی می بینید که فضای ذخیره سازی گوشی در حال کم شدن است.

با جدیت تمام، بسیاری از ما این روزها واقعا نیازی به ذخیره‌سازی محلی روی گوشی‌های هوشمند خود نداریم. به خصوص در اندروید، جایی که همگام‌سازی ابری ساده و مدیریت خودکار آسان است. با نصب برنامه Google Photos و تنظیم آن برای پشتیبان‌گیری از همه عکس‌ها و ویدیوها در هنگام گرفتن شروع کنید. این به شما امکان می‌دهد نسخه‌های محلی را حذف کنید. همچنین راهی عالی برای دسترسی به تمام خاطرات خود از هر دستگاهی، در هر زمان، حتی اگر تلفن اندروید فعلی خود را گم کرده یا خراب کنید. این به تنهایی باعث آزاد شدن حجم بسیار زادی خواهد شد.

همچنین می توانید برنامه Files by Google را نصب کنید. همه فضاگیرهای غیرضروری را که در حافظه گوشی شما کمین کرده‌اند. از جمله کپی‌های محلی که اکنون زائد از تصاویر همگام‌سازی شده در فضای ابری به همراه فایل‌های ناخواسته، فایل‌های تکراری و سایر مواردی که به راحتی حذف می‌شوند، به شما نشان می‌دهد.

در نهایت، اگر از یکی از تلفن‌های پیکسل گوگل استفاده می‌کنید. به بخش فضای ذخیره‌سازی تنظیمات سیستم خود نگاه کنید و روی خط با عنوان «Smart Storage» ضربه بزنید. در آنجا، می‌توانید تلفنتان را طوری پیکربندی کنید که هر زمان که فضای ذخیره‌سازی شما دوباره کم شد. به‌طور خودکار هر کپی اضافی از عکس‌ها و ویدیوهای پشتیبان‌گیری‌شده قبلی را حذف کنید.

6- بهم ریختگی صفحه اصلی

از نوارهای جستجوی داخلی که استفاده نمی‌کنید تا جریان‌های اخبار احمقانه که ترجیح می‌دهید نبینید. صفحه‌ های اصلی تلفن‌های اندرویدی اغلب چیزی جز بهینه نیستند.

اما مجبور نیستید با آنچه سازنده دستگاهتان به شما می دهد زندگی کنید. اندروید دارای مجموعه عظیمی از راه‌اندازهای شخص ثالث است. محیط‌های جایگزینی که به طور کامل جایگزین تنظیمات صفحه اصلی گوشی و چیدمان کشوی برنامه‌ها می‌شوند. تقریبا برای هر ترجیح و سبک کاری چیزی در دسترس است.

راه‌اندازهای شخص ثالث مانند Microsoft Launcher و Niagara Launcher می‌توانند صفحه اصلی شما را مرتب کرده و آن را به سبک کاری شما مطابقت دهند.


طول عمر باتری یکی از اصلی ترین دغدغه های هر کاربری است. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با ترفندهایی چند در این زمینه مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.


7- چرخش زیاد

تلفن های ما به گونه ای طراحی شده اند که هم در جهت عمودی و هم در جهت افقی کار کنند. اما گاهی اوقات، حسگرها کمی بیش از حد حساس می شوند و در نهایت بیشتر از آنچه که می خواهید بین نماها جابجا می شوند.

از اندروید 9 به بعد یک پاسخ آسان وجود دارد. در تلفن پیکسل یا هر دستگاهی که سازنده آن زیاد در اندروید تغییر ایجاد نکرده است. به بخش نمایشگر تنظیمات سیستم خود بروید، روی «پیشرفته» ضربه بزنید. سپس کلید کناری را بچرخانید. چرخش خودکار صفحه در موقعیت خاموش قرار می گیرد. از آنجا به بعد، هر زمان که دستگاه خود را بچرخانید. به طور خودکار جهت صفحه را تغییر نمی دهد و در عوض یک نماد کوچک در گوشه صفحه قرار می دهد. سپس می توانید روی آن نماد ضربه بزنید تا چرخش را تغییر دهید. یا آن را نادیده بگیرید تا همانطور که هست باقی بماند.

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، جالب است که این ویژگی در تنظیمات سیستم شما نیست. اما می‌توانید یک کلید برای آن در قسمت تنظیمات سریع پیدا کنید که با دوبار کشیدن انگشت به پایین از بالای گوشی، بالا می‌آید. به دنبال نمادی با برچسب «چرخش خودکار» باشید. یک بار روی آن ضربه بزنید تا غیرفعال شود. که عنوان آن را به «پرتره» تغییر می‌دهد، تا حدی گیج‌کننده است. اما این کار را انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *