بازگشت قابلیت نمایش پست بر اساس زمان به اینستاگرام

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر بازگشت قابلیت نمایش پست بر اساس زمان به اینستاگرام بپردازیم. این طور که پیداست اینستاگرام قصد دارد قابلیت قدیمی نمایش پست بر اساس زمان انتشار را به پلتفرم خود بازگرداند. قابلیتی که در گذشته بسیار مورد علاقه کاربران این پلتفرم بوده. با حدف شدن آن بسیاری از کاربران اعلام نارضایتی کردند. همانطور که احتمالا می دانید این قابلیت از چند سال پیش تاکنون با سیستم نمایش پست بر اساس الگوریتم جایگزین شده است.

اما اینستاگرام اعلام کرده است که نمایش پست بر اساس زمان انتشار، مجددا به این شبکه‌ اجتماعی اضافه خواهد شد. یعنی از این پس کاربران می‌توانند پست‌های خود را از ابتدا به ترتیبی که به‌اشتراک گذاشته‌اند، مشاهده کنند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر بازگشت قابلیت نمایش پست بر اساس زمان به اینستاگرام همراه باشید.


فیس بوک چندی پیش پس از آزمایشات قبلی که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود. اعلام پنهان کردن تعداد لایک ها در پست ها در فیس بوک و اینستاگرام به طور عمومی آغاز خواهد شد. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه بیشتر دراین مورد مقاله زیر را از دست ندهید.


قابلیت نمایش براساس زمان

اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ قابلیت نمایش پست‌ها براساس زمان انتشار را حذف کرد. به جای این قابلیت از یک سیستم مبتنی بر الگوریتم استفاده کرد. این الگوریتم پست‌های مورد علاقه‌ی کاربران را بالاتر از سایر پست‌ها نشان می‌دهد. خوراک خبری الگوریتمی به‌عنوان یک گزینه‌ جایگزین برای مشاهده‌ پست‌ها باقی خواهد ماند. اینستاگرام احتمالا این قابلیت را با نام «علاقه‌مندی‌ها» ارائه خواهد کرد.

اینستاگرام می‌گوید که فید زمانی را بازمی‌گرداند. تا کاربران بتوانند به راحتی آخرین پست‌ها را ابتدا و به ترتیبی که به اشتراک گذاشته شده‌اند ببینند. “آدام موسری”

توییتی که بعدا توسط اکانت Comms شرکت اینستاگرام منتشر شد. توضیح داد که اینستاگرام در حال کار بر روی معرفی چندین راه جدید برای مشاهده فیدهای کاربران است.

قابلیت-نمایش-براساس-زمان

در این توییت آمده است: «ما روی “موارد دلخواه” آزمایش کرده‌ایم، راهی برای شما که تصمیم بگیرید می‌خواهید پست‌های چه کسی را بالاتر ببینید. روی گزینه دیگری کار می‌کنیم تا پست‌های افرادی را که دنبال می‌کنید به ترتیب زمانی ببینیم.

مجددا تاکید کرد که احتمالا طیف وسیعی از راه‌ها را برای افراد برای مشاهده فیدهای خود ارائه می‌کند. که احتمالا شامل سیستم تولید شده توسط الگوریتم است که اینستاگرام در حال حاضر از آن استفاده می‌کند.

معرفی مجدد فید زمانی

تصمیم اینستاگرام برای معرفی مجدد فید زمانی منعکس کننده حرکت مشابهی است که توییتر در سال 2019 انجام داد. مانند اینستاگرام، توییتر نیز حدود شش سال پیش فید زمانی خود را کنار گذاشت. به نفع الگوریتمی بود که «تویت‌های برتر» را منتشر می‌کرد.

برای سال‌ها، بسیاری از اعضای جامعه توییتر درباره از دست دادن فید قدیمی غر می‌زدند. که باعث شد توییتر آن را دو سال پیش بازگرداند.

با این حال، توییتر همچنان به بررسی نحوه ارائه این ویژگی ادامه می‌دهد. اخیرا به کاربران این امکان را می‌دهد که برگه آخرین توییت‌ها را به بالای رابط اصلی پین کنند. این به شما امکان می‌دهد بین آخرین توییت‌ها و برگه صفحه اصلی که دارای پست‌هایی است که توسط الگوریتم ظاهر می‌شوند جابه‌جا شوید.

در حال حاضر، نمی‌توانید آخرین توییت‌ها را به‌عنوان نمایشگر پیش‌فرض تنظیم کنید. هر بار که برنامه را باز می‌کنید، با تنظیمات Home مواجه می‌شوید.

اینکه آیا اینستاگرام فید زمانی خود را به روشی مشابه ارائه می کند یا خیر، باید دید.

آنچه واضح است این است که هر دو شرکت تنظیمات الگوریتم را ترجیح می دهند. زیرا آزمایش های مقایسه گذشته نشان داد افرادی که از این تنظیمات استفاده می کنند زمان بیشتری را در برنامه صرف می کنند. که این موضوع منجر به بازدید تبلیغات بیشتر می شود. زیرا نرم افزار یاد می گیرد که کاربر چه نوع پست هایی را بیشتر دوست دارد.

اما اقدام اینستاگرام برای بازگرداندن فید زمانی نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران درخواست این ویژگی را داشته‌اند. بنابراین خوب است که شاهد پاسخ مثبت این شرکت باشیم.


همانطور که می دانید چندی پیش برای ساعاتی اینستاگرام از دسترس خارج شد. جهت مطالعه بیشتر در این مورد مقاله زیر را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *