مخفی کردن تعداد لایک در اینستاگرام و فیسبوک

امروز در رایانیوز به خبر مخفی کردن تعداد لایک در اینستاگرام و فیسبوک می پردازیم. فیس بوک این هفته پس از آزمایشات قبلی که از سال 2019 آغاز شده بود. پنهان کردن تعداد لایک ها در پست ها در فیس بوک و اینستاگرام به طور عمومی آغاز خواهد شد. پروژه ای که تصمیم گیری درباره لایک ها را در اختیار پایگاه کاربران جهانی شرکت قرار می دهد. این شرکت می گوید که سال ها در حال توسعه بود. اما به دلیل همه گیری کرونا و اقدامات واکنشی که از طرف فیس بوک انجام می شد، از آن محروم شد.

در ابتدا، ایده پنهان کردن تعداد لایک در شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام بر کاهش تجربه برای کاربران متمرکز بود. در صورت عدم دریافت “لایک” به اندازه کافی ، کاربران معمولا در مورد پست های خود با اضطراب و خجالت مواجه می شوند. این مشکل مخصوصا برای کاربران جوان که بسیار به نظر همسالان درباره خود اهمیت می دهند بسیار دشوار بود. تا حدی که آن ها پست هایی را که لایک کافی دریافت نکرده اند را پاک می کنند.

محیط های اینستاگرام و فیسبوک

اینستاگرام به ایجاد محیطی کمک می کند که افراد برای بدست آوردن قدرت و شهرت به دنبال ارسال پست می روند. البته می تواند یک تجربه کمتر معتبر باشد.

اگرچه فیس بوک و اینستاگرام می توانستند لایک ها را به طور کامل حذف کنند. شبکه های اجتماعی خود را به مسیر جدیدی برسانند، این شرکت به زودی دریافت که معیار اندازه گیری کاملا عمیقی در تجربه محصول دارد تا کاملا حذف شود. یک مسئله اصلی این بود که چگونه جامعه تاثیرگذار امروز لایک ها را به عنوان نوعی ارز معامله می کند. به آنها امکان می دهد محبوبیت آنلاین خود را با معاملات برند و فرصت های شغلی مبادله کنند. بنابراین حذف لایک ها لزوما گزینه ای مناسب برای کاربران نیست.

اینستاگرام فهمید که اگر تصمیمی برای کاربران خود بگیرد. این یک طرف یا طرف دیگر را عصبانی خواهد کرد. حتی اگر حرکت در هر دو جهت بر سایر معیارهای اصلی مانند استفاده از برنامه تاثیر نگذارد.

اعتراف رئیس اینستاگرام

آدام موسری، رئیس اینستاگرام درباره حذف لایک ها ، اعتراف کرد: بعضی از مردم واقعا آن را دوست داشتند و برخی دیگر واقعا این کار را دوست نداشتند.”

برای کسانی که آن را دوست داشتند، بیشتر آن چیزی بود که ما امیدوار بودیم که این تجربه را افسرده می کند. برای کسانی که این کار را انجام ندادند، از لایک ها استفاده کردند تا درک کنند که در اینستاگرام و فیس بوک چه رواج دارد . و آن ها فقط از اینکه ما از آن خیلی اذیت بردیم خوش حال شدند. این گروه اخیر بعضی اوقات سازندگان کوچک تری را شامل می شد که هنوز در زمینه ایجاد حضور در شبکه های اجتماعی کار می کنند. اگرچه تاثیرگذارهای بزرگتر بعضی اوقات طرفدار حذف های لایک بودند.

در اینستاگرام ، هم مصرف کنندگان محتوا و هم تولیدکنندگان محتوا می توانند تعداد لایک و مشاهده در پست ها را روشن یا خاموش کنند.

در فیس بوک ، کاربران از قسمت “تنظیمات و حریم خصوصی” در بخش تنظیمات خبرخوان (یا تنظیمات اخبار خبر روی دسک تاپ) به تنظیمات جدید دسترسی پیدا می کنند. از اینجا ، گزینه ای برای “پنهان کردن تعداد واکنش ها” پیدا خواهید کرد.

فیسبوک به ما می گوید ، این ویژگی هم در پروفایل های عمومی و هم در دسترس خواهد بود و شامل پست هایی است که قبلا منتشر کرده اید.

تست مجدد

اینستاگرام ماه گذشته آزمایشات خود را بر روی این ویژگی دوباره راه اندازی کرد. که تا قبل از اجرای مستقیم تنظیمات جدید برای کاربران جهانی ، اشکالات نهایی را برطرف کند و گفت که تست فیس بوک به زودی ارائه می شود. اما اکنون در دسترس قرار دادن این ویژگی به صورت عمومی است. وقتی اینستاگرام از TechCrunch سوال شد که چرا چنین آزمایش کوتاهی انجام داده است. از سال 2019 شیوه های مختلفی را در مورد این تجربه آزمایش کرده است ، بنابراین احساس کرد داده کافی برای ادامه راه اندازی جهانی دارد.

موسری همچنین عقیده خود را بر این باور گذاشت که تصمیم در مورد پسندیدن ها تاثیر عمده ای بر شبکه خواهد گذاشت. وی گفت در حالی که حذف لایک ها در اینستاگرام تاثیری در رفتار کاربر داشت، اما نگرانی کافی نبود. در بعضی از گروه ها ، کاربران بیشتر پست می کردند. این نشان می داد که شاید فشار کمتری برای انجام کار دارند. موسری گفت ، اما دیگران کمتر درگیر شدند.

علاوه بر این ، موسری اشاره کرد: “هیچ تحقیق دقیقی وجود ندارد که نشان دهد لایک ها برای رفاه مردم مضر است. گزارشی که باعث افزایش نگرانی ها می شود تاثیر منفی فضای رسانه های اجتماعی برای سلامت روان کاربران است. در عوض ، او استدلال کرد که اینستاگرام هنوز قسمت کوچکی از روز مردم است. بنابراین نحوه عملکرد لایک بر سلامت عمومی افراد تأثیر نمی گذارد.

وی همچنین برخی از تحقیقات فعلی را که به تأثیرات منفی استفاده از شبکه های اجتماعی اشاره دارد. بیش از اندازه گیری مستقیم آن ، از روش هایی که از کاربران می خواهد استفاده کنند ، استفاده کرد.

نسخه زیر 13 سال اینستاگرام

لازم به ذکر است که یکی دیگر از عواملی که می توانست در اینجا نقش آفرینی کند. اینستاگرام در پی ایجاد نسخه ای از برنامه خود برای کودکان زیر 13 سال است ، همانطور که TikTok رقیب پس از FTC انجام داد. در آن صورت ، پنهان کردن Likes یا شاید اضافه کردن گزینه کنترل والدین چنین تنظیماتی را ضروری می کند. اینستاگرام به TechCrunch می گوید ، گرچه خیلی زود است كه بدانیم با برنامه بچه ها چه خواهد كرد. اما به طور پیش فرض بدون لایک کردن “بدون هیچ مشكلی” را جستجو می كند.

فیس بوک و اینستاگرام هر دو به TechCrunch گفتند این ویژگی از روز چهارشنبه گسترش می یابد. اما با گذشت زمان به کاربران جهانی می رسد. در اینستاگرام ، ممکن است چند روز طول بکشد.

در همین حال ، فیس بوک می گوید که درصد کمی از کاربران چهارشنبه این ویژگی را دارند. از طریق هشدار در News Feed به آنها اطلاع داده می شود. اما “طی چند هفته آینده” به مخاطبان جهانی فیس بوک می رسد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *