۷ روش از‌ بین بردن نرخ تاخیر صفحه‌ کلید در ویندوز 10

امروز در رایانیوز می خواهیم به ۷ روش از‌ بین بردن نرخ تاخیر صفحه‌ کلید در ویندوز 10 بپردازیم. پاسخ آهسته صفحه کلید یک مشکل رایج است و ممکن است برای هر کسی در هر زمانی که روی رایانه شخصی ویندوز 10 خود کار می کند اتفاق بیفتد. اگر یک نویسنده، توسعه‌دهنده وب، برنامه‌نویس حرفه‌ای هستید که ساعت‌ها صرف ضربه زدن به کلیدها می‌کنید. این مشکل می‌تواند سرعت شما را کاهش دهد.

قبل از عیب‌یابی مشکل، مطمئن شوید که واقعا این صفحه‌کلید است که مشکل را ایجاد کرده است. گاهی اوقات، ممکن است به طور ناخواسته کارهایی انجام دهید که باعث کند شدن رایانه ویندوز شما می شود. می تواند دلیلی برای تاخیر ورودی صفحه کلید باشد. با این حال، اگر اینطور نیست، در اینجا چند راه حل ساده وجود دارد که می توانید سعی کنید خود را از شر تاخیر ورودی آزاردهنده صفحه کلید خلاص کنید. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله ۷ روش از‌ بین بردن نرخ تاخیر صفحه‌ کلید در ویندوز 10 همراه باشید.

1- غیر فعال کردن کلیدهای فیلتر

کلیدهای فیلتر یک ویژگی دسترس‌ پذیری است که به ویندوز دستور می‌دهد ضربه‌ های کوتاه یا مکرر کلید را نادیده بگیرد. این به طور بالقوه می تواند دلیلی برای تاخیر در خروجی صفحه کلید شما باشد. با غیرفعال کردن کلیدهای فیلتر از تنظیمات صفحه کلید می توانید این مشکل را برطرف کنید.

با جستجوی «تنظیمات» در منوی استارت، تنظیمات را باز کنید. Ease of Access را انتخاب کرده. از قسمت سمت راست به بخش Keyboard بروید. روی صفحه کلید کلیک کنید و به دنبال Use Filter Keys بگردید.

1--غیر-فعال-کردن-کلیدهای-فیلتر

در زیر این هد، یک دکمه جابجایی پیدا خواهید کرد. اگر فعال است، آن را غیرفعال کنید و برنامه تنظیمات را ببندید. سپس، سعی کنید چیزی را در ویرایشگر متن خود تایپ کنید و ببینید که آیا هنوز عقب مانده است.

2- بروز رسانی یا نصب مجدد درایور صفحه کلید

درایور سیستم شما به رایانه شما می گوید که چگونه با سخت افزارهای خارجی مانند صفحه کلید خود کار کند. اگر درایور صفحه کلید شما قدیمی باشد. رایانه شما برای برقراری ارتباط با سخت افزار مشکل دارد. به این ترتیب، یک درایور قدیمی یکی از دلایل احتمالی تاخیر ورودی صفحه کلید شما است.

چند راه برای یافتن و جایگزینی درایورهای قدیمی ویندوز وجود دارد. رایج ترین روش استفاده از Device Manager است.

برای به روز رسانی درایور از طریق این روش، Win + R را فشار دهید. با تایپ کردن “devmgmt.msc” و فشردن Enter، Device Manager را اجرا کنید. پس از باز شدن Device Manager، به دنبال درایور صفحه کلید خود بگردید. روی آن کلیک راست کنید. Update driver را انتخاب کنید.

2--بروز-رسانی-یا-نصب-مجدد-درایور-صفحه-کلید

اگر درایورهای به‌روزرسانی شده را از وب‌سایت سازنده دانلود کرده‌اید. می‌توانید به ویندوز اجازه دهید به‌طور خودکار درایورها را جستجو کند یا «Browse my computer for drivers» را انتخاب کنید.

با این حال، اگر تاخیر ورودی صفحه کلید شما به دلیل یک درایور خراب یا ناسازگار باشد. باید درایور صفحه کلید را دوباره نصب کنید. به این ترتیب، باید درایور فعلی را از Device Manager حذف نصب کنید. روی درایور کیبورد خود کلیک راست کرده. Uninstall device را انتخاب کنید. با مشاهده درخواست، حذف نصب را تایید کنید. سپس روی Action از نوار منو در بالای Device Manager کلیک کنید. روی Scan for hardware changes کلیک کنید.

Update-driver

از طرف دیگر، می‌توانید کامپیوتر خود را مجددا راه‌اندازی کنید. درایور صفحه‌کلید به‌طور خودکار مجددا نصب می‌شود. پس از اتمام کار، بررسی کنید که آیا مشکل تاخیر ورودی شما حل شده است یا خیر.

3- تغییر ویژگی های صفحه کلید

تغییر چند ویژگی صفحه کلید ممکن است به رفع تاخیر ورودی کمک کند. با فشار دادن Win + R، تایپ کردن “control keyboard” و فشردن Enter شروع کنید. با این کار پنجره خصوصیات صفحه کلید باز می شود. جایی که گزینه تنظیم Repeat Delay و Repeat rate را خواهید دید.

تاخیر تکرار به شما امکان می‌دهد تاخیر بین فشار دادن یک کلید و شروع خروجی مکرر کلید را تنظیم کنید. نرخ تکرار به شما امکان می دهد سرعت تکرار این خروجی را تنظیم کنید.

تاخیر Repeat را کوتاه کنید. نرخ تکرار را افزایش دهید تا تاخیر ورودی حذف شود. این ممکن است قبل از یافتن نقطه شیرین نیاز به آزمایش داشته باشد. اما یک جعبه آزمایش مناسب درست در پنجره ویژگی های صفحه کلید تعبیه شده است تا به شما کمک کند تعادل مناسب را پیدا کنید. هنگامی که تاخیر و نرخ تکرار ایده آل را پیدا کردید. برای ذخیره و خروج، OK را در پایین فشار دهید.

4- اجرا عیب یاب کیبورد

خوشبختانه ویندوز با ابزارهای داخلی عالی عیب یابی عرضه می شود. چه با تاخیر ورودی مواجه شده باشید. چه صفحه کلید شما اصلا کار نمی کند، عیب یاب صفحه کلید می تواند راه حلی را در اختیار شما قرار دهد.

برای استفاده از عیب‌یاب صفحه‌کلید، برنامه تنظیمات را باز کنید. سپس به مسیر Update & Security > Troubleshoot بروید. لیستی از عیب یاب های توصیه شده را مشاهده خواهید کرد. اگر هیچ کدام وجود ندارد، به سادگی روی Additional troubleshooters کلیک کنید و به دنبال صفحه کلید بگردید. روی آن کلیک کرده و Run the troubleshooter را انتخاب کنید.

عیب یاب به دنبال مشکلات احتمالی خواهد بود. اگر چیزی برای تعمیر پیدا کرد، ادامه دهید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. وقتی کارتان تمام شد، ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.


بسیاری از ما اغلب به تجهیزات شبکه خانگی خود توجه نمی کنیم یا آن ها را ارتقا نمی دهیم. در حالی که شاید بسیاری هنوز از تجهیزات قدیمی استفاده می کنند. زمزمه هایی در مورد وای فای 7 به گوش می رسد. جهت مطالعه بیشتر در این مورد یک سری به مقاله زیر بزنید.


5- استفاده از ابزار خط فرمان DISM

DISM یک ابزار خط فرمان در سطح مدیر است که می توانید از آن برای تعمیر تصویر ویندوز سیستم خود استفاده کنید. این ابزار می‌تواند به رفع تاخیر ورودی صفحه‌کلید شما کمک کند. زمانی که ناشی از خطای root شدیدتر در تصویر ویندوز شما باشد که جستجوگر فایل سیستم نمی‌تواند آن را تعمیر کند.

با اجرای Command Prompt یا PowerShell به عنوان مدیر شروع کنید. سپس دستورات زیر را به ترتیب اجرا کنید:

اجازه دهید فرآیند به پایان برسد، سپس بررسی کنید که آیا این ترفند تاخیر ورودی صفحه کلید را حل کرده است.

6- رفع مشکل صفحه کلیدهای بی سیم

مسائل فوق به طور کلی در مورد صفحه کلید صدق می کند. با این حال، برخی از مشکلات مربوط به صفحه کلیدهای بی سیم است. اگر صفحه کلید شما بی سیم است، راه حل های زیر را امتحان کنید.

تعویض باتری ها

با رد کردن احتمال تاخیر ناشی از تخلیه باتری شروع کنید. برای انجام این کار، باتری را تعویض کنید یا صفحه کلید خود را کامل شارژ کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، راه حل بعدی را امتحان کنید.

بررسی اتصال

با تلاش برای همگام سازی مجدد صفحه کلید خود با گیرنده USB شروع کنید. اگر کمکی نکرد، گیرنده USB را در پورت USB دیگری در رایانه خود قرار دهید. اگر درگاه فعلی انرژی کافی ندارد. سعی کنید در صورت امکان صفحه کلید را نزدیک تر به گیرنده USB قرار دهید.

حذف تداخل از دستگاه های بی سیم

اگر دستگاه‌های Wi-Fi دیگری مانند روتر یا تلفن همراه را در نزدیکی رایانه قرار داده‌اید. آن را دور ببرید و ببینید که آیا این تاخیر ورودی را از بین می‌برد.


تا به حال هنگام شارژ گوشی خود به مشکل برخوردید؟ یا می دانید در این مواقع باید چه کار هایی انجام دهید؟ در این مورد پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را از دست ندهید.


7- استفاده از صفحه کلید جدید

اگر هیچ یک از این راه حل ها کار نکرد. می تواند نشانه ای از آسیب سخت افزاری باشد. بنابراین قبل از شروع جستجوی آنلاین برای بهترین صفحه کلیدها، سعی کنید صفحه کلید دیگری را وصل کنید که روی رایانه دیگری به خوبی کار می کند تا آسیب سخت افزاری را به عنوان علت تأیید کنید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *