5 راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندروید

امروز در رایانیوز می خواهیم به بررسی 5 راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندروید بپردازیم. اگر کاربران تلفن همراه اصلا به فرآیند شارژ گوشی خود فکر نمی کنند. شما نیز احتمالا زیاد به فرآیند شارژ گوشی خود فکر نمی کنید. فقط کابل را وصل کنید و دور می شوید. یعنی تا زمانی که یک روز گوشی شما شارژ نمی شود و فکر می کنید. چرا گوشی من شارژ نمی شود؟

خوشبختانه، وقتی این اتفاق می‌افتد. لازم نیست فورا به یک مرکز خدمات عجله کنید. زیرا این مشکل می‌تواند یکی از بسیاری از توضیحات ساده را داشته باشد. اغلب اوقات، معمای شارژ نشدن گوشی شما هنگام اتصال به برق را می توان در خانه حل کرد. در اینجا تعدادی راه حل وجود دارد که اگر تلفن اندرویدی شما شارژ نمی شود، باید آن ها را امتحان کنید.

اگر تا کنون متوجه شده اید که گوشی اندرویدی شما وقتی به برق وصل است شارژ نمی شود. این نکات را دنبال کنید تا دلیل آن را بفهمید و دوباره کار کنید. پس با تیم رایانیتا در ادامه مقاله 5 راهکار برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی‌های اندروید همراه باشید.

1- تمیز کردن پورت شارژ

اگر برنامه Ampere نشان می دهد که شارژی به گوشی شما نمی رسد. مقصر می تواند زباله های موجود در درگاه شارژ شما باشد. ذرات گرد و غبار می توانند به سرعت در ورودی شارژ جمع شوند و مانع از اتصال تلفن شما به منبع برق شوند.

پورت شارژ گوشی خود را بررسی کنید و اگر متوجه تجمع کثیفی یا کثیفی شدید، آن را تمیز کنید. می توانید این کار را به راحتی با مالش دادن آرام ناحیه با یک سوزن انجام دهید. لمس خود را ملایم نگه دارید و چیزی را بیش از حد وارد پریز شارژ نکنید.

1-تمیز-کردن-پورت-شارژ

برای مشاهده بهتر آنچه در داخل پورت شما می گذرد. از یک چراغ قوه برای بررسی کامل منطقه استفاده کنید.

2- راه اندازی مجدد گوشی خود

قبل از شروع جستجود دیوانه وار در گوگل برای یافتن علت شارژ نشد. سعی کنید تلفن خود را خاموش و دوباره روشن کنید. اغلب، دلیل شارژ نشدن گوشی شما هنگام اتصال به برق این است که یک مشکل ساده در اتصال وجود دارد. برای رد کردن یک مشکل موقت به عنوان علت، راه اندازی مجدد باید همیشه اولین کاری باشد که انجام می دهید.

راه اندازی مجدد تلفن شما تمام خدمات پس زمینه را از بین می برد. می تواند مشکل شارژ تلفن همراه شما را حل کند. راه اندازی مجدد همچنین اجزای اصلی تلفن شما را تازه می کند. در صورتی که یکی از آن ها در حین انجام یک کار خراب شده باشد. برای انجام سریع راه اندازی مجدد، کافی است دکمه پاور را نگه دارید و روی گزینه Restart ضربه بزنید.

اگر بعد از راه اندازی مجدد گوشی شما دوباره شروع به شارژ عادی کرد، مشکل شما حل شده است.


طول عمر باتری یکی از اصلی ترین دغدغه های هر کاربری است. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با ترفندهایی چند در این زمینه مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.


3- قرار دادن گوشی در حالت ایمن

اگر گوشی شما پس از راه اندازی مجدد شارژ نمی شود. در مرحله بعد، سعی کنید گوشی خود را در حالت ایمن بوت کنید. اساسا، حالت ایمن یک محیط سندباکس است که تلفن شما را فقط به نرم افزاری که در ابتدا با آن ارسال شده است محدود می کند. این بدان معناست که برنامه های شخص ثالثی که دانلود کرده اید در حالت ایمن اجرا نمی شوند.

اگر بتوانید گوشی خود را در حالت ایمن شارژ کنید، مطمئنا می دانید که مقصر یک سرویس شخص ثالث است. وقتی تایید کردید که این مشکل است. برنامه‌هایی را که اخیرا دانلود کرده‌اید در نظر بگیرید. یکی از این موارد می تواند دلیل مشکلات شارژ شما باشد.

برنامه‌های اخیر و برنامه‌هایی را که به آن‌ها اعتماد ندارید یا مدتی است استفاده نکرده‌اید، حذف نصب کنید. سپس گوشی خود را به طور معمول ریبوت کنید و ببینید شارژ می شود یا خیر.

برای وارد شدن به حالت ایمن در اکثر دستگاه های اندرویدی جدید، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید. در اعلان به دست آمده، دکمه خاموش/روشن را لمس کرده و نگه دارید. پس از پذیرش درخواست، گوشی شما به زودی در حالت ایمن راه اندازی مجدد می شود. برای خروج از حالت ایمن، کافیست گوشی خود را ریستارت کنید.

از آنجایی که همهرابط های کاربری اندروید به یک شکل عمل نمی‌کنند. ممکن است این فرآیند در گوشی شما متفاوت باشد. اگر مراحل ذکر شده در اینجا جواب نداد، سعی کنید از وب‌سایت پشتیبانی دستگاه خود بازدید کنید یا ترکیب دکمه‌ها را برای حالت ایمن در گوگل جستجو کنید.

4- استفاده از کابل/سوکت/آداپتور متفاوت

اگر همچنان می‌پرسید “چرا گوشی من شارژ نمی‌شود؟!”

وقت آن است که به کابل خود نگاهی بیندازید. ممکن است کابل شارژ شما دارای سیم شل باشد. یا آداپتور خراب شده باشد یا حتی سوکتی که به آن وصل است ممکن است جریان را به درستی منتقل نکند.

برای رد کردن کابل معیوب، سعی کنید تلفن خود را از طریق کابل، آداپتور یا منبع برق دیگری شارژ کنید. ساده ترین راه برای بررسی اینکه آیا کابل مقصر مشکلات شماست یا خیر، اتصال تلفن خود به رایانه از طریق USB است.

اگر تلفن شما قادر به شارژ از طریق رایانه شخصی است. می توانید عیب یابی را به آداپتور و سوکت محدود کنید. در صورتی که کابل جایگزین موفق شد. روی کابل جدید سرمایه گذاری کنید.


از آنجایی تمامی کابل های شارژ چه سیمی چه بی سیسم ساختار یکسانی ندارند. نوع شارژر مصرفی اهمیت خاصی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را از دست ندید.


5- آیا تلفن شما ممکن است آسیب آب داشته باشد؟

آب و برق با هم ترکیب نمی شوند. حتی تلفن های مقاوم در برابر آب نیز برای ضد آب نگه داشتن آن ها نیاز به مراقبت ویژه دارند. اگر گوشی شما خیس شده است. اکنون در تعجب هستید که چرا شارژ نمی شود، به احتمال زیاد آب مقصر است.

اگر احتمال آسیب آب وجود دارد. اصلا نباید گوشی خود را شارژ کنید. ابتدا باید از خشک بودن قطعات داخلی گوشی خود مطمئن شوید.

روش های مختلفی برای نجات گوشی افتاده در آب وجود دارد. می توانید آن را در یک کاسه برنج قراردهید. یا روش های دیگر را امتحان کنید. با این حال، باید حداقل یک روز صبر کنید تا گوشی خود را دوباره وصل کنید.

بعد از 24 ساعت خشک شدن، سعی کنید گوشی خود را به برق وصل کنید. ببینید چه اتفاقی می افتد. پس از خشک شدن اتصالات، ممکن است متوجه شوید که دوباره شروع به شارژ می کند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *