رفع عدم کارکرد فیس تایم در مک

امروز در رایانیوز می خواهیم به مسئله رفع عدم کارکرد فیس تایم در مک بپردازیم. فیس تایم یکی از سودمندترین و کاربرپسندترین برنامه های کاربردی در دنیا اپل است. این پلتفرم به شما امکان می دهد با استفاده از Apple ID یا شماره موبایل خود با دوستان و خانواده خود تماس ویدیویی برقرار کنید. این بدان معناست که کاربران اپل مجبور نیستند به برنامه های شخص ثالث اعتماد کنند.

می توانند از طریق FaceTime با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات با فیس تایم مواجه شوید که روی مشکلات Mac کار نمی کند. همراه با پیغام خطا Coul not sign in to FaceTime است. برای یادگیری نحوه فعال کردن فیس تایم در مک با تیم رایانیتا در ادامه مقاله رفع عدم کارکرد فیس تایم در مک همراه باشید.

اگر مشاهده کردید که فیس تایم در مک کار نمی کند. اما روی آیفون کار می کند، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. اغلب اوقات، این مشکل را می توان در عرض چند دقیقه فقط با چند مرحله ساده حل کرد. بیایید ببینیم چگونه!

1- حل مشکلات مربوط به اتصال اینترنت

هنگامی که متوجه می‌شوید فیس تایم در مک کار نمی‌کند. اتصال اینترنت نابه‌هنجار معمولا مقصر است. فیس تایم به عنوان یک پلتفرم چت تصویری، برای کارکرد صحیح به یک اتصال اینترنتی نسبتا قوی، سرعت خوب و پایدار نیاز دارد. یک تست سریع سرعت اینترنت برای بررسی سرعت اتصال اینترنت خود انجام دهید. اگر اینترنت شما کندتر از حد معمول کار می کند:

  1. سعی کنید روتر خود را قطع و وصل کنید.
  2. برای تازه کردن اتصال می توانید روتر را ریست کنید. فقط دکمه کوچک تنظیم مجدد را فشار دهید.
  3. از طرف دیگر، Wi-Fi را در دستگاه مک خود خاموش و روشن کنید.
1-حل-مشکلات-مربوط-به-اتصال-اینترنت

اگر همچنان با مشکل سرعت دانلود یا آپلود اینترنت مواجه هستید، با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

2- بررسی سرورهای اپل

ممکن است ترافیک سنگین یا خرابی سرورهای اپل وجود داشته باشد که ممکن است باعث شود فیس تایم روی Mac کار نکند. بررسی وضعیت سرورهای اپل یک فرآیند آسان است که در زیر توضیح داده شده است:

  1. در هر مرورگر وب، از صفحه وضعیت سیستم اپل دیدن کنید.
  2. وضعیت سرور فیس تایم را بررسی کنید.
  • اگر یک دایره سبز رنگ در کنار سرور فیس تایم ظاهر شود، مشکلی از سمت اپل وجود ندارد.
  • یا اگر یک الماس زرد ظاهر شود، سرور موقتا خاموش است.
  • اگر یک مثلث قرمز در کنار سرور قابل مشاهده باشد، سرور آفلاین است.

اگرچه از کار افتادن سرور بسیار نادر است، اما به زودی راه اندازی خواهد شد.


اگر شما نیز یک کاربر مک هستید و در مک خود احساس کندی و سرعت پایین می کنید. مقاله زیر را از دست ندید.


3- تایید خط مشی سرویس فیس تایم

متاسفانه FaceTime در سراسر جهان کار نمی کند. نسخه های قبلی فیس تایم در مصر، قطر، امارات متحده عربی، تونس، اردن و عربستان سعودی کار نمی کنند. با این حال، می‌توان این مشکل را با به‌روزرسانی به آخرین نسخه فیس تایم برطرف کرد. روش بعدی را بخوانید تا بدانید چگونه فیس تایم را در مک با به روز رسانی آن فعال کنید.

4- آپدیت فیس تایم

به‌روزرسانی برنامه‌ها، نه تنها فیس تایم، بلکه همه برنامه‌های پرکاربرد بسیار مهم است. با معرفی به روز رسانی های جدید، کارایی سرورها برای کار با نسخه های قدیمی کمتر و کمتر می شود. یک نسخه قدیمی ممکن است باعث شود فیس تایم در مک کار نکند. اما روی آیفون کار می کند. برای اطمینان از به روز بودن برنامه فیس تایم، مراحل داده شده را دنبال کنید:

  1. App Store را در مک خود راه اندازی کنید.
  2. از منو سمت چپ روی Updates کلیک کنید.
  3. اگر آپدیت جدیدی در دسترس است، روی Update در کنار فیس تایم کلیک کنید.
  4. دستورالعمل های نمایش داده شده روی صفحه را برای دانلود و نصب برنامه دنبال کنید.

پس از به‌روزرسانی فیس تایم، بررسی کنید که آیا فیس تایم روی Mac کار می‌کند یا خیر، اگر همچنان ادامه داشت، راه حل بعدی را امتحان کنید.

5- خاموش و روشن کردن فیس تایم

فعال ماندن دائمی فیس تایم می تواند منجر به اشکالاتی شود. مانند عدم کارکرد فیس تایم در مک. در اینجا نحوه فعال کردن FaceTime در مک با خاموش کردن و سپس روشن کردن آن آمده است:

  1. فیس تایم را در مک خود باز کنید.
  2. از منو بالا بر روی فیس تایم کلیک کنید.
  3. در اینجا بر روی Turn FaceTime Off کلیک کنید.
  4. Facetime On را روشن کنید تا دوباره فعال شود.
  5. برنامه را دوباره باز کنید و سعی کنید همانطور که می خواهید از آن استفاده کنید.

6- تنظیم مجدد تاریخ و زمان صحیح

اگر تاریخ و زمان روی مقادیر نادرست دستگاه مک شما تنظیم شده باشد. ممکن است به مشکلات متعددی در عملکرد برنامه‌ها از جمله فیس تایم منجر شود. تنظیمات نادرست در مک منجر به خطای فیس تایم در مک می شود. تاریخ و زمان را به صورت زیر تنظیم کنید:

  1. روی نماد Apple از گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.
  2. تنظیمات سیستم را باز کنید.
  3. سپس به راحتی تاریخ و زمان را انتخاب کنید.

تاریخ و زمان را به صورت دستی تنظیم کنید یا گزینه set date and time automatically را انتخاب کنید.


تاکنون با مشکل ناپدید شدن نشانگر ماوس خود در مک مواجه شدید؟ پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با روش های حل این مشکل مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.


7- بررسی وضعیت Apple ID

فیس تایم از Apple ID یا شماره تلفن شما برای برقراری و دریافت تماس های آنلاین استفاده می کند. اگر Apple ID شما در فیس تایم ثبت یا فعال نشده باشد. ممکن است فیس تایم روی مشکل Mac کار نکند. در اینجا نحوه فعال کردن فیس تایم در Mac با بررسی وضعیت Apple ID برای این برنامه آمده است:

  1. برنامه فیس تایم را باز کنید.
  2. از منو بالا بر روی فیس تایم کلیک کنید.
  3. بر روی Preferences کلیک کنید.
  4. مطمئن شوید که Apple ID یا شماره تلفن شما فعال است. برای وضوح به عکس داده شده مراجعه کنید.
اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *