روش های رفع مشکل ناپدیدشدن نشانگر ماوس در مک

امروز در رایانیوز می خواهیم به بررسی روش های رفع مشکل ناپدیدشدن نشانگر ماوس در مک بپردازیم. آیا می دانید چرا نشانگر ماوس شما به طور ناگهانی در مک ناپدید می شود؟

ما می دانیم که ناپدید شدن نشانگر ماوس در مک بوک می تواند بسیار مخرب باشد. به خصوص زمانی که کار مهمی انجام می دهید. اگرچه می‌توان از میانبرهای صفحه کلید برای دادن دستورات به macOS استفاده کرد. اما مکان‌ نمای ماوس کل فرآیند را آسان‌تر، در دسترس‌تر و کاربرپسندتر می‌کند. بنابراین، در این راهنما، نحوه رفع مشکل ناپدید شدن مکان نما ماوس مک را مورد بحث قرار خواهیم داد. باتیم رایانیتا در ادامه مقاله روش های رفع مشکل ناپدیدشدن نشانگر ماوس در مک همراه باشید.

علل ناپدید شدن نشانگر ماوس

این به طرز شگفت انگیزی عجیب است. اما یک مسئله بسیار رایج است. وقتی مکان نما نامرئی است، حرکات ماوس شما روی صفحه تقلید نمی شود. در نتیجه، ابزار ترک پد یا ماوس خارجی اضافی و بی فایده می شود. در ادامه برخی از علل شایع این اتفاق را آوردیم:

  • مشکلات نرم افزاری: عمدتا نشانگر ماوس به دلیل برخی از مشکلات مربوط به برنامه یا نرم افزار ناپدید می شود.
  • فضای ذخیره سازی تقریبا کامل: اگر رایانه شما تقریبا فضای ذخیره سازی پر دارد. مکان نما ماوس شما ممکن است بار را تحمل کند زیرا فضای ذخیره سازی می تواند بر عملکرد صحیح آن تاثیر بگذارد.
  • پنهان شده توسط برنامه ها: حتما متوجه شده اید که هنگام پخش یک ویدیو در یوتیوب یا تماشای یک سریال وب در سایت هایی مانند نتفیلیکس، مکان نما به طور خودکار مخفی می شود. بنابراین، ممکن است پاسخ به ناپدید شدن مکان نما در مک این باشد که به سادگی، از دید پنهان است.
  • استفاده از چند نمایشگر: اگر از چند نمایشگر استفاده می کنید. مکان نما از یک صفحه ممکن است ناپدید شود اما در صفحه دیگر به درستی عمل کند. این ممکن است به دلیل اتصال نامناسب بین ماوس و واحدها اتفاق بیفتد.
  • برنامه های شخص ثالث: چندین برنامه شخص ثالث مسئول ناپدید شدن نشانگر ماوس در مک هستند. باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه ها تمایل دارند اندازه مکان نما را کاهش دهند. به همین دلیل است که وقتی این برنامه ها باز هستند، ممکن است نتوانید مکان نما را به وضوح ببینید و تعجب کنید که چرا مکان نما من در مک ناپدید می شود.
علل-ناپدید-شدن-نشانگر-ماوس

در ادامه به روش های رفع این موضوع می پردازیم.

1- حل مشکلات اتصال سخت افزاری

این یک روش ساده است که در آن باید اطمینان حاصل کنید که ماوس خارجی بلوتوثی یا بی سیم شما به درستی به مک بوک شما متصل است.

  • مطمئن شوید که باتری های آن کاملا کاربردی است. اگر دستگاه قابل شارژ است، آن را تا حداکثر ظرفیت شارژ کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما درست و سریع است. گاهی اوقات، نشانگر ماوس نیز ممکن است به دلیل کندی اتصال Wi-Fi ناپدید شود.
  • ترک پد داخلی را توسط تکنسین اپل بررسی کنید.

2- راه اندازی مجدد مک خود

اگر هیچ تغییری برای ذخیره شدن ندارید، می توانید این کار را انجام دهید. یا تغییرات مورد نیاز را در اپلیکیشنی که روی آن کار می کردید ذخیره کنید و سپس این روش را اجرا کنید.

  • کلیدهای Command + Control + Power را با هم فشار دهید تا مک خود را مجبور به راه اندازی مجدد کنید.
  • پس از راه اندازی مجدد، مکان نما شما باید به طور معمول بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود.

3- انگشت خود را به سمت داک بکشید

وقتی نمی توانید نشانگر ماوس خود را روی صفحه پیدا کنید، صفحه لمسی خود را به سمت پایین بکشید. این باید Dock را فعال کند و مشکل ناپدید شدن مکان نما مک را برطرف کند. این یک روش کاملا ساده برای کشف مجدد مکان نما ماوس در پس زمینه های تاریک است.

4- راه اندازی ابزارک ها

یک جایگزین برای کشیدن انگشت به سمت داک، راه‌اندازی ابزارک‌ها است. به سادگی، انگشت خود را روی صفحه لمسی به سمت راست بکشید. وقتی این کار را انجام می دهید، ابزارک ها باید در سمت راست صفحه ظاهر شوند. این ممکن است مشکل ناپدید شدن نشانگر ماوس را نیز برطرف کند.


از زمان تحریم آمریکا، هواوی توجه خود را به سمت سایر بخش های الکترونیکی مصرفی مانند لپ تاپ ها معطوف کرده است. جهت آشنایی با میت بوک E هواوی مقاله خبری زیر را از دست ندید.


5- استفاده از تنظیمات سیستم

می‌توانید از تنظیمات برگزیده سیستم برای رفع مشکلات مربوط به مکان‌نمای ماوس به روش زیر استفاده کنید:

گزینه 1: افزایش دادن اندازه مکان نما

  1. روی منوی Apple کلیک کنید و System Preferences را مطابق انتخاب کنید.
  2. حالا به Accessibility رفته و روی Display کلیک کنید.
  3. نوار لغزنده اندازه مکان نما را بکشید تا مکان نما شما بزرگ شود.

گزینه 2: استفاده از ویژگی زوم

  1. از همان صفحه، روی Zoom > Options کلیک کنید.
  2. گزینه Enable Temporary Zoom را انتخاب کنید.
  3. کلیدهای Control + Option را از صفحه کلید فشار دهید تا مکان نما را به طور موقت بزرگنمایی کنید. این به شما کمک می کند مکان نما خود را به راحتی پیدا کنید.

گزینه 3: فعال کردن Shake Mouse Pointer برای مکان یابی

  1. مانند قبل به System Preferences > Accessibility > Display بروید.
  2. در زیر تب Display گزینه Shake Mouse Pointer to Locate را فعال کنید. اکنون، هنگامی که ماوس خود را به سرعت حرکت می دهید، مکان نما به طور موقت بزرگنمایی می کند.

6- استفاده از میانبرهای صفحه کلید

  • اگر صفحه خاصی ثابت است، دکمه های Command + Tab را روی صفحه کلید فشار دهید تا بین برنامه های فعال جابجا شوید. این ممکن است به شما کمک کند دوباره مکان نما را پیدا کنید.
  • در نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده macOS، می‌توانید برای جابه‌جایی بین سه یا چند پنجره، با سه انگشت روی صفحه لمسی بکشید. این ویژگی به عنوان کنترل ماموریت شناخته می شود.

اگر جابجایی به سایر برنامه های فعال نشانگر شما را به طور معمول نشان می دهد. می توانید نتیجه بگیرید که برنامه قبلی باعث ایجاد مشکل شده است.

7- تنظیم مجدد NVRAM

تنظیمات NVRAM تنظیمات مهمی مانند تنظیمات نمایشگر، روشنایی صفحه‌کلید، روشنایی و غیره را کنترل می‌کنند. بنابراین، تنظیم مجدد این تنظیمات ترجیحی ممکن است به رفع مشکل ناپدید شدن مکان‌نمای ماوس مک کمک کند. مراحل داده شده را دنبال کنید:

  1. مک بوک را خاموش کنید.
  2. کلیدهای Command + Option + P + R را روی صفحه کلید فشار دهید.
  3. همزمان با فشار دادن دکمه پاور، لپ تاپ را روشن کنید.
  4. اکنون خواهید دید که لوگوی اپل سه بار ظاهر می شود و ناپدید می شود.
  5. پس از این، مک بوک باید به طور معمول راه اندازی مجدد شود. نشانگر ماوس شما باید همانطور که باید ظاهر شود و دیگر نیازی به این سوال ندارید که چرا مکان نما من مشکل مک را از بین می برد.

اپل از طراحی جدید مک بوک پرو های خود رونمایی کرد. جهت آشنایی بیشتر سری به مقاله زیر بزنید.


8- بروزرسانی macOS

گاهی اوقات، تضاد بین یک برنامه به روز شده و یک macOS قدیمی نیز ممکن است باعث شود که نشانگر ماوس در مشکل Mac ناپدید شود. بنابراین، ما به شدت توصیه می کنیم که macOS خود را به طور منظم به روز کنید. زیرا این به روز رسانی ها چنین مشکلاتی را برطرف می کنند و رابط کاربری را بهبود می بخشند. برای به روز رسانی macOS مراحل داده شده را دنبال کنید:

  1. منوی Apple را باز کنید و همانطور که نشان داده شده است گزینه About this Mac را انتخاب کنید.
  2. سپس بر روی Software Update کلیک کنید. اگر هر به روز رسانی در دسترس است، روی Update Now کلیک کنید. به عکس داده شده مراجعه کنید.
  3. مک خود را مجددا راه اندازی کنید تا فرآیند به روز رسانی با موفقیت انجام شود.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *