رونمایی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر رونمایی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید بپردازیم. اپل در نوامبر سال 2020 مک بوک پرو جدید M1 را معرفی کرد. اما مدل جدید هیچ گونه تغییر طراحی نداشت. این موضوع در سال 2021 تغییر کرد. اکنون اپل از طراحی جدید مک بوک پرو رونمایی کرد. مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو که در سال 2021 عرضه می شوند دارای مهم ترین تغییرات اساسی در خط مک بوک پرو هستند. مهم ترین تغییراتی که از سال 2016 شاهد آن بودیم. این شرکت جدیدترین مدل های مک بوک پرو را در خط تولید خود قرار داده است. نشان می دهد که کاربران حرفه ای می توانند در کوتاه مدت چه کار کنند تا بتوانند کارها را انجام دهند.

مک بوک پرو جدید با در نظر گرفتن کاربرد و عملکرد، از جمله با محفظه آلومینیومی طراحی شده است. سیستم خنک کننده جدید حتی در سرعت های پایین فن نیز 50 درصد بیشتر هوا را جابجا می کند. این باید به حفظ عملکرد و پایین نگه داشتن صدا در طول زمان کمک کند. وزن مک بوک پرو 16 اینچی کمی بیش از 4 پوند است ، در حالی که مدل 14 اینچی آن کمی بیش از سه و نیم پوند وزن دارد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر رونمایی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید همراه باشید.

طراحی جدید

مک بوک پرو 14 اینچی جدید دارای طراحی کاملا جدیدی است که امکان نمایش بیش از 14 و 16 اینچ در واقع 14.2 اینچ را فراهم می کند. در حالی که فقط اندازه آن را به طور جزئی افزایش می دهد. ابعاد در حال حاضر 1.55cm x 31.26cm x 22.12cm در مقایسه با مک بوک پرو 1.56cm x 30.41cm x 21.24cm ،M1 13in است. مدل 14 اینچی به جای کسری 1.4 کیلوگرمی، وزن آن 1.6 کیلوگرم است.

سایر تغییرات قابل توجه در ظاهر مک بوک پرو 14 اینچی شامل افزودن “Notch” در بالای صفحه است. این بدان معناست که اپل می تواند اندازه قاب بالای صفحه را کاهش دهد. این Notch جایی است که دوربین قرار دارد. اما این بدان معنا نیست که قابلیت های Face ID وجود دارد. اپل می گوید که منو در اطراف ناچ ساخته شده است. بنابراین، این نباید بر لذت شما از صفحه نمایش تاثیر بگذارد. با این حال انتظار می رود که واکنش ناگهانی در برابر ناچ ایجاد شود و این اجتناب ناپذیر است.

صفحه کلید

صفحه کلید نیز متفاوت به نظر می رسد. زیرا اپل نوار لمسی را حذف کرده است. اما این شرکت به هر حال اعتراف کرد که در تبلیغات اصلی این محصول با جوانب خلاق مناسب نیست. کلیدهای عملکرد فیزیکی و یک کلید فرار وسیع تر جایگزین نوار لمسی می شوند. به گفته اپل حس آشنا و لمسی کلیدهای مکانیکی را که کاربران حرفه ای دوست دارند باز می گرداند.

اگر به کناره های مک بوک پرو نگاه کنید. تغییر دیگری که آشکار می شود، افزودن تعدادی پورت است. پس از سال ها حذف اپراتورهای اپل به منظور باریک کردن مکینتاش، به نظر می رسد که اپل سرانجام متوجه شده است که پورت ها برای مردم مهم تر از یک لپ تاپ باریک است. در نتیجه ما سه درگاه Thunderbolt 4، یک درگاه کارت SDXC، یک درگاه HDMI و یک جک هدفون بهبود یافته داریم که از هدفون های با امپدانس بالا پشتیبانی می کند، مشاهده می کنیم.


ایسر سرانجام فناوری سه بعدی SpatialLabs بدون عینک خود را به لپ تاپ ها آورد. جهت مطالعه بیشتر در این مورد مقاله زیر را از دست ندهید.


تراشه M1 Pro و M1 Max

اپل همچنین از دو پردازنده جدید که مخصوص مدل های جدید مک بوک پرو طراحی شده است، نیز علاوه بر رونمایی از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با طراحی جدید رونمایی کرد. بسته به نیاز و هزینه هر دو مدل 14 و 16 اینچی می توانند به پردازنده M1 Pro یا M1 Max مجهز شوند. هر یک از تراشه های جدید عملکرد زیادی را در سراسر جهان ارائه می دهند.

تراشه-M1-Pro-و-M1-Max

تراشه M1 Pro

M1 Pro معماری پیشگامانه M1 را به سطح کاملا جدیدی ارتقا می دهد. با داشتن یک CPU قدرتمند تا 10 هسته ای با هشت هسته با کارایی بالا و دو هسته با کارایی بالا، همراه با یک پردازنده گرافیکی 16 هسته ای، 70 درصد سریع تر از M1 عملکرد CPU را ارائه می دهد. حداکثر 2 برابر عملکرد سریع تر GPU M1 Pro همچنین تا 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را ارائه می دهد. تقریبا سه برابر پهنای باند M1 و تا 32 گیگابایت حافظه سریع یکپارچه را پشتیبانی می کند.

M1 Pro که برای افزایش چشمگیر گردش کار ویدئو طراحی شده است. یک شتاب دهنده ProRes را در موتور رسانه اضافه می کند. پردازش ویدئویی فوق العاده سریع و کم مصرف را ارائه می دهد.

تراشه M1 Max

M1 Max قدرتمندترین تراشه جهان برای نوت بوک حرفه ای است. بر روی M1 Pro کار می کند و قابلیت های شگفت انگیز آن را حتی بیشتر می کند. M1 Max از پردازنده 10 هسته ای قدرتمند M1 Pro برخوردار است. GPU را تا 32 هسته عظیم دو برابر می کند. تا 4 برابر سریعتر از M1 کار می کند.

همچنین دارای پهنای باند حافظه تا 400 گیگابایت بر ثانیه 2 برابر M1 Pro و تقریبا 6 برابر M1 و تا 64 گیگابایت حافظه سریع یکپارچه است. حتی با استفاده از جدیدترین لپ تاپ های رایانه ای با 16 گیگابایت حافظه ویدئویی، در اختیار داشتن این حجم عظیم از حافظه برای بارهای حرفه ای بازی را تغییر می دهد. به متخصصان اجازه می دهد کارهایی را انجام دهند که قبلا در یک نوت بوک قابل تصور نبود.

هنرمندان سه بعدی در مک بوک پرو جدید می توانند به راحتی با هندسه و بافت فوق العاده در صحنه هایی کار کنند. کارهایی که لپ تاپ های حرفه ای کامپیوتر حتی قادر به اجرای آن ها نیستند. M1 Max همچنین یک موتور رسانه پیشرفته ارائه می دهد که دارای دو شتاب دهنده ProRes برای عملکرد حتی چند جریان بالاتر است. در نتیجه، حرفه ای ها می توانند حداکثر 30 جریان ویدیوی 4K ProRes یا حداکثر هفت جریان ویدیوی 8K ProRes را در Final Cut Pro ویرایش کنند. جریان های بیشتری نسبت به مک پرو 28 هسته ای با Afterburner. برای اولین بار در هر مک، ویرایشگرهای ویدئو می توانند رنگ را در HDR در فیلم 8K ProRes 4444 با باتری هنگامی که کیلومتر از محل ویرایش فاصله دارند، درجه بندی کنند.

صفحه نمایش

البته ما نمی توانیم در مورد طراحی مک صحبت کنیم و صفحه را نادیده بگیریم. که احتمالا قابل توجه ترین عنصر مک بوک پرو است. اپل اعلام می کند که این بهترین صفحه نمایش نوت بوک جهان است. بنابراین برای تحت تاثیر قرار گرفتن آماده شوید.

طبق گفته اپل، این یک صفحه نمایش Liquid Retina XDR با محدوده دینامیکی فوق العاده برای: روشنایی 1000 نیت و حداکثر روشنایی 1600 نیت و همچنین نسبت کنتراست 1.000.000: 1 است. به لطف آن باید بتوانید جزئیات را در سایه ها و از رنگ های مشکی عمیق تر و رنگ های زنده تر لذت ببرید.

صفحه جدید همچنین ProMotion را برای مک به ارمغان می آورد. همان طور که در آیپد پرو و آیفون 13 پرو و پرو مکس دیده می شود. همانند آن دستگاه ها، ProMotion نرخ تازه سازی تطبیقی ​​تا 120 هرتز را ارائه می دهد. به این معنی که می تواند تصاویر را 120 بار در ثانیه تجدید کند. اما همچنین می تواند نرخ تجدید را به مقدار بسیار کمتری نسبت به زمان مورد نیاز تغییر دهد. در نتیجه باعث کاهش عمر باتری می شود.


هوآوی چندی پیش میت بوک جدید خود را معرفی نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میت بوک 14s مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


باتری ها

اولین مورد که برای یک دستگاه 16 اینچی طراحی شده است، دارای شناسه A2527 است. دارای نرخ 8،693 mAh/11.45V است که مشابه باتری 8790 میلی آمپر ساعتی/11.36 ولت در مک بوک پرو 16 اینچی فعلی است. این نشان می دهد عمر باتری خام برای مک بوک پرو 16 اینچی افزایش نیافته است. اما تراشه سیلیکون اپل احتمالا پیشرفت هایی را به همراه خواهد داشت.

مورد دوم که برای مک بوک پرو 14 اینچی طراحی شده است. دارای شناسه مدل A2519 است. باتری 6،068 میلی آمپر ساعت 11.47 ولت نامیده می شود که کمی بیشتر از باتری 5103 میلی آمپر ساعتی در مک بوک پرو 13 اینچی فعلی است. اما شاسی دستگاه 14 اینچی به احتمال زیاد فضا را برای باتری بزرگتر باز می کند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *