رپد بیت کوین چیست و کاربرد آن

امروز در رایانیوز می خواهیم به اینکه رپد بیت کوین چیست و کاربرد آن بپردازیم. فقدان اکوسیستم DeFi بومی بلاک چین بیت کوین باعث تلاش های دیوانه وار برای ایجاد پل هایی بین بلاک چین های قدیمی شده است. در حالی که تحقیقات در مورد قابلیت همکاری هنوز ادامه دارد. جامعه بیت کوین به BTC های توکن شده به عنوان دروازه ای موقت برای ورود به بازار در حال ظهور DeFi اعتماد کرده است.

رمزارزهای رپد مانند wBTC امکان استفاده از دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین را در سایر بلاک چین ها فراهم می کنند. این ویژگی قابلیت همکاری به دارندگان دارایی های کریپتو اجازه می دهد تا در برنامه های مالی غیر متمرکز شرکت کنند. مشارکت بیشتر در برنامه های غیر متمرکز متعاقبا به معنای افزایش نقدینگی پلتفرم های قرارداد هوشمند است. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله خبری رپد بیت کوین چیست و کاربرد آن همراه باشید.

رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) چیست؟

رپد بیت کوین (wBTC) یک توکن ERC-20 است. توسط بیت کوین (BTC) بر اساس 1 به 1 پشتیبانی می شود. wBTC که به طور مشترک توسط Kyber،Ren و BitGo در ژانویه 2019 راه اندازی شد. اولین توکنی است که بیت کوین را در شبکه اتریوم سازگار می کند. این به دارندگان بیت‌کوین اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌هایی مانند وام‌دهی، استقراض، تجارت حاشیه و کشاورزی سود در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) شرکت کنند.

علاوه بر wBTC، ارزهای دیجیتال پیچیده دیگری نیز وجود دارد. در اصل، همه آن ها قابلیت همکاری بین بلاک چین های مختلف را برای سهولت تبادل ارزش فراهم می کنند. با ظهور جنبش DeFi اتریوم، نیاز به قابلیت همکاری فوری تر شده است.

رپد-بیت-کوین-چیست؟

نسخه‌های رپد بیت کوین، نمایش‌های دیجیتالی بیت‌کوین در بلاک چین‌های پشتیبان قرارداد هوشمند مانند اتریوم و بایننس چین هستند. این دارایی های دیجیتال صرفا نسخه های توکن شده بیت کوین هستند. با استانداردهای توکن بلاک چین های پشتیبانی کننده DeFi مطابقت دارند. نمونه بارز چنین نشانه هایی رپد بیت کوین (WBTC) است.

چرا رپد بیت کوین؟

بیت‌کوین مدت‌ها است که سلطه خود را به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار حفظ کرده است. این تا حدی به دلیل این تصور است که کوین و شبکه آن امنیت درجه یک و بی نظیری از تمرکز زدایی را ارائه می دهند. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد سرمایه گذاران جدید به احتمال زیاد قبل از کاوش در بازار altcoin، بیت کوین را خریداری می کنند.

در حالی که این امر مسلم است، فرصت‌های تولید بازدهی DeFi به بلاک چین‌ های altcoin با پشتیبانی از قرارداد هوشمند متکی است. با توجه به باقی ماندن بیت کوین به عنوان یک اکوسیستم مخفی، تقریبا غیرممکن است که دارندگان بیت کوین مستقیما با بازار DeFi درگیر شوند بدون اینکه موقعیت بیت کوین خود را کنار بگذارند تا شانس دسترسی به سکه های سازگار با DeFi را داشته باشند.

از منظر دیگر، حامیان و توسعه دهندگان DeFi هستند که اهمیت جریان سرمایه از بازار بیت کوین را درک می کنند. این نهادها به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کاهش موانع ورود به بازار دی‌فای، راه‌های مختلفی را برای نمایش بیت‌کوین در اتریوم و دیگر بلاک‌چین‌های محبوب مبتنی بر قرارداد هوشمند ابداع کرده‌اند.

عمدتا، چنین سیستم‌هایی بین بیت‌کوین و نسخه توکن‌شده دارایی دیجیتال رابطه 1:1 برقرار می‌کنند. در اصل، آن ها بیت کوین توکن شده را از طریق بلاک چین های پشتیبانی کننده قرارداد هوشمند منتشر می کنند.

به عنوان مثال، رپد بیت کوین یا WBTC، که تا حد زیادی محبوب ترین نسخه بیت کوین دارای قابلیت DeFi است. همیشه قیمت BTC در بازار را منعکس می کند. بنابراین کاربران WBTC می‌توانند زمین‌های دی فای را جستجو کنند و همچنان از مزایای عملکرد قیمت ثابت بیت کوین بهره ببرند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *