احتمال خرید ۴۵ میلیارد دلاری پینترست توسط پی‌ پال

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر احتمال خرید ۴۵ میلیارد دلاری پینترست توسط پی‌ پال بپردازیم. ظاهرا پی پال در حال مذاکره برای خرید پینترست می باشد. در صورت انجام این معامله بزرگ ترین خرید یک شبکه اجتماعی تا به امروز صورت خواهد گرفت. به گفته منابعی این معامله در مراحل آخر خود قرار داد. ظاهرا به ازاری هر سهم از سهام پینترست 70 دلار پیشنهاد شده است.

پس از اجرا این معامله از بزرگتریم خرید رسانه اجتماعی خواهد بود که از تصاحب لینکدین توسط مایکروسافت به ارزش 26.2 میلیارد دلار در ژوئن 2016 پیشی می گیرد. اما همچنان معامله نامشخص است و شرایط آن ممکن است تغییر کند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر احتمال خرید ۴۵ میلیارد دلاری پینترست توسط پی‌ پال همراه باشید.

پینترست

پینترست در سال 2019 تاسیس شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌هایی مانند دستور پخت غذا یا ایده‌های تزئینی را «پین» کنند. آن ها را در پوشه‌ها سازماندهی کنند و همچنین با دوستان خود به اشتراک بگذارند. با اجازه دادن به شرکت‌ها برای تبلیغ خدمات خود از طریق پست‌های تبلیغاتی، درآمد خود را به دست می‌آورد.

پس از اخبار خرید احتمالی سهام پینترست 12.8 درصد افزایش داست و به 62.68 دلار رسید. دارایی خالص بن سیلبرمن، مدیرعامل پینترست، حدود 400 میلیون دلار به 3.8 میلیون دلار افزایش یافت. از سوی دیگر، پی پال شاهد کاهش 4.9 درصدی سهام خود بود و به 258 دلار رسید. هیچ یک از این دو شرکت فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبودند.


مدتی است اخبار حاکی از این هستند که شرکت های بزرگ مایکروسافت و گوگل متعهد سرمایه گذاری برای مبارزه با جرایم سایبری در پنج سال آینده شده اند. جهت مطالعه بیشتر در این مورد خبر زیر را از دست ندهید.  


علاقه پی پال به پینترست

علاقه پی پال به این پلتفرم رسانه های اجتماعی از تغییر چشم انداز خرده فروشی ناشی می شود. زیرا مشتریان ترجیح می دهند محصولاتی را خریداری کنند که توسط اینفلوئنسرها تبلیغ می شود. کاربران محبوب رسانه های اجتماعی با نرخ بالای دنبال کننده و تعامل این ترند در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود. در ماه می 2020، اینستاگرام و فیس‌بوک فروشگاه‌هایی را معرفی کردند که به کاربران اجازه می‌دهد محصولات را مستقیما از پروفایل فیس‌بوک یا اینستاگرام یک کسب‌وکار بررسی و خریداری کنند. در حالی که مشارکت تیک تاک با غول تجارت الکترونیک شاپی فای به برندهای خرده‌فروش اجازه می‌دهد تا لینک برقرار کنند. کاتالوگ محصولات خود را به نمایش بگذارند..

پینترست قبلا در حال مذاکره برای خرید توسط مایکروسافت بود. اما این قرارداد در فوریه 2021 پس از ابراز تمایل پینترست برای مستقل ماندن از بین رفت. این دومین باری بود که مایکروسافت پس از تلاش ناموفق خود برای تصاحب برنامه اشتراک‌گذاری ویدیوی چینی تیک تاک، اقدام به خرید یک پلتفرم رسانه اجتماعی بزرگ کرد.

سوپر اپلیکیشن

با تغییرات برنامه ریزی شده با هدف تبدیل آن به ابر اپلیکیشن بعدی جهان، پی پال گفته است که انتظار دارد تا پایان سال 2025 تعداد کاربران فعال در پلتفرم گسترده خود از 403 میلیون به 750 میلیون افزایش یابد. اگر شولمن بتواند این برنامه را افزایش دهد. اگر خاموش شود، این شرکت می تواند حتی مانند شرکت فیس بوک یا آمازون به بخش مرکزی زندگی مصرف کنندگان تبدیل شود.

سوپر-اپلیکیشن

پینترست یک پلتفرم جستجوی بصری و ثبت اسکرپ ارائه می دهد که در آن کاربران می توانند تصاویر را بر اساس مضامین ذخیره، جمع آوری و گروه بندی کنند. این در مراحل اولیه همه‌گیری کرونا سودمند بود. زیرا تبلیغ‌کنندگان به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی هجوم آوردند تا مخاطبانی را جذب کنند که تغییر به سمت تجارت الکترونیک را پذیرفته بودند.

این شرکت ابزارهای جدیدی را معرفی کرده است تا به سازندگان کمک کند تا “پین” های خود را قابل خرید کنند و ارتباط مستقیم تری بین محتوای سایت پینترست و خریدهای آنلاین ایجاد کنند. خرید پینترست می‌تواند پی پال را به سمت کسب‌وکار سخت و پرهزینه حذف محتوا مضر ارسال شده توسط کاربران سوق دهد. چالشی که همه پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک با آن روبرو هستند. در اوایل سال جاری، پینترست تبلیغات با تصاویر و زبان کاهش وزن را ممنوع کرد. تا از محتوایی که می‌تواند عادات غذایی ناسالم را تقویت کند، جلوگیری کند. در سال‌های گذشته، این شرکت مجبور بود اقداماتی را برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسن‌ها انجام دهد.

پینترست همچنین با کاهش سرعت استفاده پس از همه گیری کنار می آید. در ماه جولای، سهام این شرکت پس از گزارش کمتر کاربران فعال ماهانه که معیاری کلیدی برای شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی است. نسبت به پیش‌بینی تحلیلگران، سقوط کرد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *