تامین گرمای کانادایی ها با استخراج بیت کوین

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر تامین گرمای کانادایی ها با استخراج بیت کوین بپردازیم. استخراج بیت کوین یک صنعت پر انرژی است. به همین ترتیب، ماینرها مقدار زیادی گرما را به عنوان محصول جانبی فرایند هشینگ، که به طور معمول در اتمسفر تخلیه شده است، دفع می کنند. شرکت های معدنی رقابتی در حال بررسی روش های مختلف بازیابی و استفاده مجدد از گرمای زائد برای ایجاد درآمد اضافی و جبران هزینه های برق هستند.

دولت کانادا نیز قصد دارد گرمای ساکنان را با استفاده از استخراج بیت کوین تامین کند. این انرژی بازیابی شده برای گرمایش 100 ساختمان مسکونی و تجاری در شمال ونکوور، با جمعیت حدود 155،000 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با تیم رایانیتا در ادامه خبر تامین گرمای کانادایی ها با استخراج بیت کوین همراه باشید. تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

بازیابی حرارت

بازیابی حرارت یک فناوری کم کربن است که بخش های مختلف اقتصاد را در بر می گیرد. گرمای درجه پایین یعنی حرارت دمای پایین که توسط ماینرها خارج می شود. برای گرم کردن خانه ها و ساختمان ها و برخی فرآیندهای تولید مانند تولید غذا و نوشیدنی یا تولید خمیر و کاغذ مورد نیاز است. چالش های اصلی شناسایی روش های موثر برای جذب و انتقال گرما، همراه با موارد استفاده اقتصادی مناسب است.

بازیابی-حرارت

استفاده مجدد از گرمای زائد مزایای زیست محیطی را ارائه می دهد. مصرف انرژی و هرگونه انتشار کربن مرتبط را جبران می کند. در صورت جابجایی گرمای تولید شده از سوخت های فسیلی، معدن کاران پاک ، حتی مزایای زیست محیطی بزرگتری را به دنبال خواهند داشت. به عنوان مثال از لحاظ تاریخی، زغال سنگ، سوخت سنگر، پروپان یا گاز طبیعی توسط صنایع کشاورزی آمریکای شمالی در سیستم های گرمایش استفاده شده است.

برنامه های بازیابی حرارت و استخراج بیت کوین

برنامه های بازیابی حرارت یک مورد کاربردی قانع کننده برای استخراج بیت کوین است. زیرا می تواند در برنامه های استخراج متمرکز و غیر متمرکز اجرا شود. یک تاسیسات معدنی در مقیاس بزرگ همراه با بار حرارتی بزرگ مانند تولید کننده، گلخانه یا سیستم گرمایش منطقه ای می تواند از نظر اقتصادی به همان اندازه که ماینرهای توزیع شده کوچک تر می توانند فضا و آب را برای مصارف مسکونی و تجاری تامین کنند، سودمند باشد.

مصرف انرژی بیشترین هزینه عملیاتی را برای عملیات معدن نشان می دهد. این امر استخراج بیت کوین را به یکی از حساس ترین صنایع در زمینه انرژی در جهان تبدیل می کند. تاسیسات معدنی در مقیاس بزرگ در ایالات متحده، کانادا، ایسلند، چین، روسیه، قزاقستان، گرجستان و روسیه وجود دارد.


چندی پیش Bitcoin Core نسخه 22.0، برای سال 2021، منتشر کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر خبر زیر را از دست ندهید.


کانادا – مینت گرین

شرکت ماین مینت گرین قرار است از سال آینده گرمای تولید شده از استخراج بیت کوین را در شهر ونکوور شمالی کانادا تامین کند. این استارتاپ فناوری را توسعه داده است که می گوید می تواند 96 درصد از برق مورد استفاده برای استخراج بیت کوین را به عنوان انرژی گرمایی بازیابی کند.

مینت گرین، ماینر ارزهای دیجیتال، با توافقی برای تامین گرمای تولید شده از استخراج بیت کوین در شهر ونکوور شمالی کانادا در زمستان سال 2022 موافقت کرد. این شرکت با Lonsdale Energy Corp، که در حال حاضر انرژی شهر را تامین می کند، همکاری می کند.


NFT رمزارزی است که به تازگی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است. به تازگی امکانی جهت جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا بوجود آمده است. که پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد خبر زیر را حتما مطالعه نمایید.


مینت گرین

مینت گرین یک استارتاپ انرژی تجدیدپذیر و پاک است که از استخراج بیت کوین (BTC) برای کسب درآمد از تولید گرما استفاده می کند. این شرکت سیستم های ماینینگ در مقیاس بزرگ را ایجاد و مدیریت می کند که از رمزنگاری، فروش حرارت و همچنین اعتبارات مالیاتی درآمد کسب می کنند.

کالین سالیوان، مدیر اجرایی مینتگرین، گفت که این شرکت فناوری را توسعه داده است که می تواند 96 درصد از برق مورد استفاده برای استخراج بیت کوین را به عنوان انرژی گرمایی بازیابی کند. سپس گرما با پرداخت هزینه به خانه ها و ساختمان های تجاری هدایت می شود.

بر اساس بیانیه ای که در 14 اکتبر منتشر شد، فن آوری اختصاصی، که از آنچه مینت گرین آن را دیگ های دیجیتال(digital boilers) می نامد. برای جذب گرمای معادن استفاده می کند. انتظار می رود که معادل 22 هزار تن کربن در هر مگاوات را کاهش دهد. دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 در برنامه است.

در زمان راه اندازی در سال 2022، این گرما به مشتریانی که حدود 100 ملک مسکونی و تجاری در شمال ونکوور، شهری با بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارند، فروخته می شود. این اولین مقیاس بزرگ فناوری مینت گرین خواهد بود.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *