امکان جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا

امروز در رایانیوز می خواهیم به امکان جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا بپردازیم. به تازگی شرکتی به نام Wormhole با ارائه پلتفرمی به نام Wormhole NFT Bridge پلی ارتباطی بین بلاک‌ چین‌ها ایجاد کرده است. از آن می‌توان برای جابه‌جایی NFT‌ها استفاده کرد. به طور خلاصه پل Wormhole NFT دارایی ها را از یک بلاک چین به دیگری منتقل می کند. درست مانند پل قبلی DeFi-centric.

خب پل Wormhole NFT به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های NFT را بین اتریوم و سولانا جابجا کنند. NFT اصلی نیز در یک قرارداد هوشمند قفل شده است در حالی که نسخه جدیدی در بلاک چین دیگر ضبط شده است. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله خبری امکان جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا با تیم رایانیتا همراه باشید.

پل Wormhole NFT

اتریوم ممکن است که در حال حاضر فضای کلکسیون NFT را اداره کند. اما سولانا اخیرا به عنوان رقیبی با هزینه های ناچیز و معاملات سریع در برابر اتریوم ظاهر شده است. اما نمی توانید سولانا NFT را در OpenSea بخرید یا از کیف پول محبوب MetaMask استفاده کنید. بنابراین فاصله مشخصی بین اکوسیستم ها وجود دارد.

پل-Wormhole-NFT

پل Wormhole NFT که جمعه هفته گذشته راه اندازی شد. اتریوم و سولانا را به هم متصل می کند تا راهی برای انتقال دارایی ها بین بلاک چین های رقیب وجود داشته باشد. این یک پل دو جهته است که می تواند دارایی ها را در هر دو جهت ارسال کند. به طور موثر دارایی NFT اصلی را “بپیچد” تا با سکوی دیگر سازگار شود.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک سولان NFT را به اتریوم بیاورید تا بفروشید. این پل ابتدا دارایی اصلی NFT را در قرارداد هوشمند Wormhole در سولانا قفل می کند. یک قرارداد هوشمند چیزی است که به برنامه های غیر متمرکز، پروتکل های DeFi ،NFT و موارد دیگر، از طریق کدی که دستورالعمل های تنظیم شده را انجام می دهد، قدرت می بخشد.

به جای انتقال دارایی از سولانا به اتریوم،NFT در قرارداد هوشمند منجمد می شود. سپس نسخه جدیدی در اتریوم ضرب می شود. دارایی حاصل از ERC-721 NFT می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مانند هر NFT اتریوم بومی منتقل شود. شما همیشه می توانید آن را به سولانا برگردانید تا نسخه اصلی قرارداد هوشمند را آزاد کند. پشتیبانی استاندارد ERC-1155 نیز برنامه ریزی شده است.

سولانا اعلام کرد که Wormhole، یک پل امن و بی اعتماد به اتریوم است!

سولانا، یک پروژه اوپن سورس که یک بلاکچین جدید، با عملکرد بالا و بدون مجوز را اجرا می کند. Wormhole را نیز یک پل مطمئن و بی اعتماد که اتریوم را به سولانا متصل می کند، اعلام کرد. Wormhole، نتیجه مشارکت سولانا و Certus One، اعتبارسنج برتر برای فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) است. این اولین پل از بین پل های دو طرفه زنجیره ای است که برای شبکه سولانا برنامه ریزی شده است. Wormhole توکن های ETH و ERC20 را به SPL Tokens وصل می کند، استاندارد توکن بلاک چین سولانا.


چند روز پیش Bitcoin Core نسخه 22.0، دومین به روز رسانی Bitcoin Core برای سال 2021، در روز دوشنبه منتشر کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر خبر زیر را از دست ندهید.


سولانا

سولانا توسط مهندسان سابق کوالکام، اینتل و دراپ باکس در اواخر سال 2017 تاسیس شد. بر ارائه مقیاس پذیری بدون قربانی کردن تمرکززدایی یا امنیت متمرکز است. بنیاد سولانا به مناسبت نوآوری جدید خود، از توسعه دهندگان دعوت می کند تا از طریق هکاتونی Wormhole را آزمایش کنند. هکاتون مجازی ایده ها و علاقه مندان به رمزنگاری را برای ایجاد برنامه های کاربردی web3 بسیار مقیاس پذیر و مقرون به صرفه گرد هم می آورد.

آناتولی یاکوونکو، مدیرعامل بنیاد سولانا می گوید: زنجیره های قرارداد هوشمند رایانه های جهانی هستند. همه رایانه های جهانی می توانند با یکدیگر صحبت کنند. اساسا باعث ایجاد فضای بلوک در هر لایه 1 می شوند. یاکوونکو و تیمش سولانا را برای حل مسائل مقیاس پذیری بلاک چین ایجاد کردند. آن ها قبلا راه حل خود را با پروژه هایی مانند Serum ،Anchor ،Terra ،Stardust و اخیرا Tether آزمایش کرده اند.

سولانا از مقیاس، سرعت و هزینه کم وب الگوبرداری می کند. که این امر آن را به یک بستر ترجیحی برای برنامه های غیرمتمرکز (DApps) تبدیل می کند. اکثر DApp ها باید عملکرد بهتری داشته باشند. اگر بهتر از محصولات Web2 نباشند.

Wormhole به پروژه ها، پلتفرم ها و جوامع موجود اجازه می دهد تا دارایی های توکن شده را به صورت یکپارچه و بی اعتماد در سراسر بلاک چین منتقل کنند تا از سرعت بالا و هزینه کم سولانا بهره مند شوند. قابلیت همکاری برای پروژه ها از اولویت های بالایی برخوردار است. زیرا جلوه های شبکه را باز کرده و امکان استفاده بهینه از منابع را فراهم می آورد. واقع بینانه نیست که انتظار داشته باشیم یک اکوسیستم ارزشمند بلافاصله در شبکه ها تغییر کند. تیم ها نمی توانند منتظر چنین مهاجرت گسترده ای باشند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *