معرفی لپ تاپ نمایش سه بعدی ایسر بدون نیاز به عینک

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر معرفی لپ تاپ نمایش سه بعدی ایسر بدون نیاز به عینک بپردازیم. ایسر سرانجام فناوری سه بعدی SpatialLabs بدون عینک خود را به لپ تاپ ها آورد. این شرکت رسما نسخه ConceptD 7 SpatialLabs Edition را معرفی کرد، که چنین قابلیتی را دارا می باشد. خب همنطور که احتمالا حدس می زنید این فناوری سه بعدی می تواند بسیار کاربردی و جذاب باشد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر معرفی لپ تاپ نمایش سه بعدی ایسر بدون نیاز به عینک همراه باشید.

SpatialLabs

SpatialLabs که اوایل امسال اعلام شد. مجموعه ای از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری را ترکیب می کند. این ویژگی ها شامل یک دوربین استریو مخصوص با دو سنسور است که چشم ها و سر شما را ردیابی می کند. یک لنز نوری روی صفحه نمایش که دو تصویر کمی متفاوت را به چشم شما می شکند و ارائه نرم افزاری که تصاویر سه بعدی را در زمان حرکت تنظیم می کند.

به عنوان بخشی از مجموعه محصولات ConceptD خود برای طراحان و توسعه دهندگان، حرف ایسر در اینجا این است که نمایش سه بعدی به کاربران امکان می دهد به جای تلاش برای تقریب کردن چیزها، پروژه های سه بعدی را برای طراحی CAD، چاپ سه بعدی، معماری یا انیمیشن به صورت سه بعدی مشاهده کنند.

SpatialLabs

البته، یک صفحه نمایش سه بعدی بدون محتوای سه بعدی هیچ چیز ندارد. ایسر چند ابزار را در جعبه ارائه می دهد. مانند SpatialLabs Model Viewer، که به شما امکان می دهد فایل های سه بعدی را از برنامه هایی مانندAutodesk Fusion 360 ، Rhinoceros و ZBrush وارد کنید. همچنین می گوید که در حال کار با توسعه دهندگان بر روی راه حل های یکپارچه برای آینده است. اگرچه دسترسی محدود فناوری به این لپ تاپ تا کنون به این معنی است که عرضه آن به احتمال زیاد کند خواهد بود.

SpatialLabs و هوش مصنوعی

این شرکت همچنین یک برنامه SpatialLabs Go با پیشرفت های هوش مصنوعی ارائه می دهد. ایسر در این باره می گوید به شما امکان می دهد محتوای دو بعدی از جمله فیلم ها، تصاویر، بازی های ساده و وب کم شرکت کنندگان در طول یک کنفرانس ویدئویی یا تماس تصویری را به استریوسکوپی سه بعدی تبدیل کنید.

ترفندهای فانتزی سه بعدی را کنار بگذاریم. بقیه ConceptD 7 SpatialLabs Edition یک لپ تاپ درجه یک است. برای انجام همه زمان واقعی و مدل سازی سه بعدی که اسر تصور می کند از آن استفاده می کند، باید باشد. در حالی که ایسر هنوز تنظیمات دقیقی ارائه نمی دهد. می توان آن را با پردازنده های اینتل Core i7-11800H، با 32 گیگابایت RAM DDR4 که تا 64 گیگابایت قابل ارتقا توسط کاربر است. گرافیک Nvidia RTX 3080 و 2 ترابایت حافظه SSD NVMe پیکربندی کرد. به طور طبیعی تنها یک گزینه نمایش وجود دارد. یک پنل LCD 15.6 اینچی که وضوح 3840×2160 را در حالت دو بعدی یا 1920×2160 در حالت سه بعدی ارائه می دهد.


هوآوی چندی پیش میت بوک جدید خود را معرفی نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میت بوک 14s مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


عرضه و قیمت

هرچند چنین سخت افزاری ارزان نمی شود. ایسر می گوید که ConceptD 7 SpatialLabs Edition در ماه دسامبر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا با قیمت بسیار چشمگیر 3599 یورو معادل حدود 4160.32 دلار عرضه می شود. همچنین در آمریکای شمالی در سال 2022 در دسترس خواهد بود. اما قیمت و تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

سخت افزار قدرتمند، فناوری نوآورانه

بالای صفحه نمایش مجموعه ای از دوربین های استریو وجود دارد که موقعیت چشم و حرکات چشم و سر کاربر را برای نمایش تصاویر به صورت سه بعدی استریوسکوپی ردیابی می کند. این امر با نمایش دو تصویر کمی متفاوت از طریق یک لنز نوری که به صفحه نمایش متصل شده اند.

هر کدام به چشم دیگری شکسته می شود، به دست می آید. فناوری های ارائه زمان واقعی به شما امکان می دهد این فرایند بلافاصله انجام شود. اگر کاربر سر خود را بچرخاند، تصویر سه بعدی استریوسکوپی طوری تنظیم می شود که گویی کاربر به اطراف خود نگاه می کند. علاوه بر این، رایانه مجهز به مجموعه ای از فن آوری های هوش مصنوعی است که وظایفی مانند تولید تصویر استریو را انجام می دهد. به کاربران امکان می دهد محتوای استاندارد دو بعدی را به محتوای سه بعدی استریوسکوپی تبدیل کنند.


آنر به تازگی از مجیک بوک ۱۶ خود رونمایی کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این لپتاپ پیشنهاد می کنیم سری به خبر زیر بزنید.


نرم افزار سه بعدی Stereoscopic برای طراحان

SpatialLabs Right به طراحان این توانایی را می دهد که طراحان را قادر سازند پروژه های خود را در زمان واقعی اجرا کنند. پشتیبانی از همه فرمت های اصلی فایل های سه بعدی به سازندگان اجازه می دهد تا مدل های سه بعدی خود را به سه بعدی استریوسکوپی تبدیل کرده. آن ها را به Viewer Model SpatialLabs وارد کنید. جایی که آن ها همچنین می توانند نور، بافت و پس زمینه HDRI را برای یافتن تنظیمات بهینه ارائه تنظیم کنند.

این لپ تاپ همچنین می تواند همزمان با صفحه نمایش دوبعدی گسترده استفاده شود. امکان ایجاد یا ویرایش محتوا بر روی یک مانیتور دو بعدی و سپس مشاهده تغییرات ایجاد شده در زمان واقعی در حالت استریوسکوپی سه بعدی در دستگاه SpatialLabs را فراهم کند. این امر روند کشف مسائل مربوط به طراحی را تسریع می کند. گردش کار را به شدت بهبود می بخشد. طراحان محصول می توانند از Viewer Model SpatialLabs استفاده کنند تا قبل از سرمایه گذاری در زمان و منابع لازم برای چاپ یا ابزارگذاری آن، ایده ای از آنچه که آن ها طراحی می کنند به دست آورند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *