رفع مشکل کار نکردن iMessage در مک

امروز در رایانیوز می خواهیم به رفع مشکل کار نکردن iMessage در مک بپردزایم. برخی از گزارشات کاربران مک نشان از کار نکرد iMessage در مک را با خود به همراه دارد. مشکلی که معمولا با خطایی چون عدم امکان ورود به آی مسیج همراه است. برخی از کاربران نیز از کار نکردن iMessage در مک پس از به‌روزرسانی شکایت داشتند. این ممکن است وحشتناک به نظر برسد. به خصوص اگر اطلاعات فوری برای به اشتراک گذاشتن دارید. با این حال، کار نکردن iMessage روی مشکل مک معمولا در عرض چند دقیقه قابل حل است. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله رفع مشکل کار نکردن iMessage در مک همراه باشید.

نحوه رفع مشکل iMessage

اپلیکیشن iMessage که عضوی جدایی ناپذیر از اکوسیستم اپل است. ارسال پیامک در میان کاربران اپل را تا حد ممکن آسان کرده است. این برنامه به شما امکان می دهد از طریق Apple ID یا شماره تلفن خود به صورت یکپارچه با سایر کاربران اپل پیام دهید. همچنین فایل ها را به اشتراک بگذارید. به همین دلیل است که به روش ارتباطی ترجیحی برای کاربران اپل تبدیل شده است. علاوه بر این، با برنامه iMessage، دیگر نیازی به تکیه بر پلتفرم های شخص ثالث ندارید. همچنین شما نیازی به استفاده از پیامک های ساده ای ندارید که ممکن است توسط ارائه دهنده خدمات از شما هزینه دریافت کند.

نحوه-رفع-مشکل-iMessage

1- بررسی سرور iMessage اپل

این امکان وجود دارد که خطای iMessage بر روی Mac کار نمی‌کند در حین فعال‌سازی به دلیل مشکلی در سرور، به جای دستگاه شما رخ داده باشد. شما می توانید به راحتی وضعیت سرورهای اپل را بررسی کنید.

  1. از صفحه وب وضعیت اپل در هر مرورگر وب مانند سافاری دیدن کنید.
  2. وضعیت سرور iMessage را بررسی کنید.
    1. اگر یک دایره سبز رنگ در کنار سرور iMessage ظاهر شود، فعال است.
    2. اگر یک مثلث قرمز یا یک نماد الماس زرد قابل مشاهده است. به این معنی است که سرور به طور موقت از کار افتاده است.

خوشبختانه، تیم اپل مشکلات سرور را به سرعت حل می کند. فقط صبر کنید تا مشکل خود به خود حل شود.

2- بررسی اتصال اینترنت

iMessage برای ارسال و دریافت پیام در مک شما به اتصال اینترنت نیاز دارد. اگرچه اتصال شبکه شما نباید فوق العاده قوی یا سریع باشد. اما یک اتصال پایدار همچنان برای عملکرد مطمئن برنامه iMessage ضروری است. بنابراین، اتصال به اینترنت را بررسی کنید تا از عدم کارکرد iMessage در مک در هنگام فعال‌سازی، خطا رخ دهد.

  1. تست سریع سرعت اینترنت را برای بررسی قدرت اتصال خود اجرا کنید. برای وضوح به عکس داده شده مراجعه کنید.
  2. اگر سرعت اینترنت شما کمتر از حد معمول است، سعی کنید روتر خود را قطع و وصل کنید.
  3. به طور متناوب، روتر را با فشار دادن دکمه تنظیم مجدد، مطابق شکل، ریست کنید.
  4. همچنین، Wi-Fi را در دستگاه macOS خود خاموش و سپس روشن کنید تا اتصال تازه شود.
  5. اگر اتصال اینترنت شما همچنان مشکل ایجاد می کند. با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و آن را برطرف کنید.

اگر شما نیز یک کاربر مک هستید و در مک خود احساس کندی و سرعت پایین می کنید. مقاله زیر را از دست ندید.


3- تنظیم تاریخ و زمان صحیح

تنظیم نادرست تاریخ و زمان در Mac شما می‌تواند منجر به مشکلات متعددی در برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌ها شود. این همچنین می تواند برای iMessage ویران کند و باعث شود که iMessage در مک ارائه نشود. تاریخ و زمان را در مک خود تنظیم مجدد کنید تا ببینید آیا مشکل مذکور حل می شود یا خیر.

  1. تنظیمات سیستم را باز کنید.
  2. همانطور که نشان داده شده است، تاریخ و زمان را انتخاب کنید.
  3. یا زمان را به صورت دستی تنظیم کنید یا گزینه Set date and time automatically را انتخاب کنید.

توجه کنید که انتخاب تنظیمات خودکار بدون خطا است و بنابراین توصیه می شود. ابتدا منطقه زمانی را با توجه به منطقه خود انتخاب کنید.

4- استفاده از Keychain Access

مانند اکثر برنامه‌ها، iMessage نیز از Keychain Access برای ذخیره کلیدهای رمزگذاری استفاده می‌کند. کلیدهای نادرست می توانند باعث شوند که iMessage پس از بروزرسانی در مک کار نکند. حتی اگر نمی‌توانید مشکل مذکور را از طریق اکسس زنجیره کلید حل کنید. ارزش آن را دارد که داده‌های iMessage ذخیره شده توسط آن را بررسی کنید. همانطور که در زیر آموزش داده شده است:

  1. Keychain Access را از Launchpad راه اندازی کنید.
  2. iMessage را در نوار جستجو واقع در گوشه سمت راست بالا تایپ کنید.
  3. کلید رمزگذاری و کلید امضا را بررسی کنید.
    1. در صورت وجود مطالب مرتبط، جای نگرانی نیست.
    2. با این حال، اگر جستجو نتیجه ای نداشت. ممکن است باعث شود iMessage بعد از به روز رسانی در مک کار نکند. در این سناریو، باید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید تا iMessage خود دوباره کار کند.

5- ورود مجدد به Apple ID خود

همانطور که قبلا گفته شد، iMessage از Apple ID شما برای ارسال و دریافت پیام استفاده می کند. ورود دائم به سیستم ممکن است اشکالاتی ایجاد کند که منجر به عدم تحویل iMessage در مک شود. همانطور که در زیر توضیح داده شده است، از Apple ID خود خارج شوید و دوباره وارد شوید:

  1. برنامه Messages را در مک خود باز کنید.
  2. روی منوی Messages کلیک کنید و Preferences را انتخاب کنید.
  3. برای خروج از سیستم بر روی حساب اپل کلیک کنید.
  4. در آخر، روی گزینه Sign out قابل مشاهده درست در کنار Apple ID خود کلیک کنید. برای وضوح به عکس زیر مراجعه کنید.
  5. پس از تکمیل فرآیند خروج، روی Sign in کلیک کنید تا دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

بررسی کنید که آیا iMessage پس از رفع خطای به‌روزرسانی در مک کار نمی‌کند یا خیر.

6- راه اندازی مجدد مک خود

راه اندازی مجدد سیستم آخرین راه حل است. اگرچه ممکن است راه‌حلی بسیار ساده به نظر برسد. اما اغلب به سادگی راه‌اندازی مجدد مک می‌تواند اکثر اشکالات از جمله iMessage را که در مشکل Mac ارائه نشده است، حل کند. کافیست این مراحل را برای راه اندازی مجدد مک خود دنبال کنید:

  1. از منوی بالا روی نماد Apple کلیک کنید.
  2. مانند تصویر Restart را انتخاب کنید.
  3. پس از راه اندازی مجدد دستگاه، سعی کنید دوباره iMessage را باز کنید. اکنون باید بتوانید به راحتی پیام ارسال و دریافت کنید.

تاکنون با مشکل ناپدید شدن نشانگر ماوس خود در مک مواجه شدید؟ پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با روش های حل این مشکل مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.


7- تماس با پشتیبانی اپل

در انتها اگر هنوز قادر به رفع مشکل اتصال مک به App Store نیستید. باید با تیم پشتیبانی اپل تماس بگیرید یا به Apple Care مراجعه کنید. تیم پشتیبانی بسیار مفید و پاسخگو است. بنابراین، شما باید در کوتاه ترین زمان از طریق Apple Live Chat مشکل خود را حل کنید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *