گوگل کروم سه ویژگی جدید هوش مصنوعی را اضافه می کند

گوگل کروم سه ویژگی جدید هوش مصنوعی را اضافه می کند. در مقایسه با مایکروسافت، گوگل ماه ها در ارائه ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در مرورگر خود تاخیر دارد. با عقب ماندن از مایکروسافت که سال گذشته هوش مصنوعی را در Edge معرفی کرد، این غول جستجو به آرامی در حال پیشرفت است. با این وجود، همچنان بازار را در یک موقعیت پیشرو در اختیار دارد و انتشار – کروم 121 – را به یک چشم انداز هیجان انگیز تبدیل می کند.

این هفته، گوگل سه ویژگی جدید هوش مصنوعی مولد را در مرورگر وب خود، کروم، گنجاند. گوگل کروم از محبوب ترین مرورگر ها است. ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد در حال حاضر آزمایشی هستند. این به روز رسانی شامل مدیریت تب هوشمند برای گروه بندی خودکار برگه های مشابه است. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی تم های سفارشی کروم را ایجاد کنند. یک دستیار نویسنده هوش مصنوعی نیز اضافه شده است

ویژگی های مولد هوش مصنوعی در کروم

در ادامه به این سه ویژگی‌ هوش مصنوعی کروم بیشتر می پردازیم.

تم های مرورگر سفارشی با هوش مصنوعی

نسخه جدید کروم به شما امکان می دهد تم های شخصی ایجاد کنید. این بر اساس معرفی قبلی گوگل از تصاویر پس زمینه تولید شده با هوش مصنوعی برای دستگاه های Android و Pixel است.

می‌توانید Chrome را با انتخاب گزینه‌های موضوع، حالت، سبک بصری و پالت رنگ سفارشی کنید. سپس، هوش مصنوعی یک موضوع منحصر به فرد را ایجاد می کند که با آن انتخاب ها مطابقت دارد.

به عنوان مثال، شخصی که به شفق شمالی علاقه دارد و می خواهد یک تم آرام و متحرک داشته باشد، می تواند «شفق قطبی»، «متحرک» و «آرام» را وارد کند.

Google تم های از پیش ساخته شده در گالری کروم برای جرقه زدن ایده ها دارد تا بتوانید قبل از طراحی ظاهر منحصر به فرد خود، احتمالات را درک کنید.

Tab Organizer

یک ویژگی کلیدی جدید در به روز رسانی ابزار Tab Organizer است. هدف از این کار کاهش نیاز به گروه بندی دستی برگه های مرتبط مرورگر است.

می‌توانید روی یک برگه کلیک راست کرده و «Organize Similar Tabs» را انتخاب کنید یا روی فلش کشویی کنار برگه‌ها کلیک کنید. سپس کروم به‌طور خودکار برگه‌هایی را با محتوای مرتبط شناسایی می‌کند و ایجاد گروه‌های برگه را برای آنها پیشنهاد می‌کند. حتی نام و شکلک‌هایی را برای این گروه‌ها پیشنهاد می‌کند تا بعداً دوباره آنها را پیدا کنید.

کمک به نوشتن پیشرفته

با نگاهی به آینده، گوگل در حال آماده شدن برای ارائه یکی دیگر از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در نوشتن بهتر است.

 “به من کمک کن بنویسم” ، برای کمک به کاربران در تهیه متن طراحی شده است. اما در ماه آینده منتشر می شود. «ما یک ویژگی آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا به شما کمک کند با اطمینان بیشتری در وب بنویسید – چه بخواهید یک نظر خوب نوشتاری برای یک رستوران بگذارید، یک پاسخ دوستانه برای مهمانی تهیه کنید یا یک سؤال رسمی درباره اجاره آپارتمان.”

برای دسترسی، روی کادر متنی یا فیلد راست کلیک کرده و Help me write را انتخاب کنید.

در به‌روزرسانی بعدی، کروم گزینه «Help me write» را شامل می‌شود که می‌تواند با کلیک راست در هر فیلد متنی یا کادر در یک وب‌سایت فعال شود. وقتی انتخاب شد، پیشنهاداتی برای بهبود آنچه می‌خواهید بنویسید، ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی به منظور افزایش کیفیت متن کمک نوشتن را ارائه می دهد. انتظار می رود گوگل در سال 2024 مدل بزرگ زبان جمینی (LLM) را در کروم ادغام کند.

مرورگر شخصی با Chrome M121

نسخه M121، شامل ویژگی‌های آزمایشی هوش مصنوعی برای سفارشی‌سازی و ساده‌سازی مرور وب می‌شود. نسخه کروم ۱۲۱ همچنین ۱۷ آسیب‌پذیری را اصلاح می‌کند که سه مورد از آنها دارای رتبه‌بندی با شدت بالا هستند. گوگل 11 مورد از 17 آسیب پذیری را در وبلاگ انتشار خود فهرست کرده است، یعنی فقط مواردی که محققان امنیتی خارجی فاش کرده اند.

این ویژگی‌های جدید که برای Chrome در مک‌ها و رایانه‌های شخصی در ایالات متحده عرضه می‌شوند، با ورود به Chrome، رفتن به تنظیمات و پیمایش به صفحه آزمایشی هوش مصنوعی قابل دسترسی هستند. گوگل می‌گوید اینها آزمایش‌های عمومی اولیه ویژگی‌های هوش مصنوعی هستند.

برای بررسی اینکه آیا Chrome 121 دارید یا برای به‌روزرسانی آن، روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست > تنظیمات > درباره Chrome کلیک کنید. Chrome به‌طور خودکار دانلود آخرین نسخه را شروع می‌کند و پس از تکمیل نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد.

راستی اگر به استفاده از هوش مصنوعی در پیشبرد کارها علاقه مندید، و برای سیستم یا سایت خود نیاز به دستیار هوش مصنوعی دارید، شرکت برنامه نویسی رایانیتا ، توسعه شخصی دستیار هوش مصنوعی در سیستم را ارائه می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *