بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا به ویژگی های این گوشی جذاب می‌پردازیم. سامسونگ با استفاده از جدیدترین دستگاه خود، گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra گوشی هوشمند را متحول کرده و آن را بسیار لذت بخش تر می کند. در حالی که هوش مصنوعی به طور کلی هنوز راه درازی در پیش دارد. S24 Ultra ثابت می کند که جزئیات هوش مصنوعی در دستگاه، آن را به یکی از بهترین دستگاه های تلفن همراه تبدیل می کند.

در نگاه اول، می توانید گلکسی اس 24 اولترا را با گلکسی اس 23 اولترا اشتباه بگیرید. اما مواردی وجود دارد که گوشی جدید تغییراتی در آن ایجاد کرده است. به عنوان مثال، ریل‌های کناری آن اکنون از تیتانیوم ساخته شده‌اند که طراحی سبک‌تر و سخت‌تر با پوششی لوکس را ایجاد می‌کند. همچنین، در حالی که قلم S Pen هنوز اینجاست، اکنون دارای یک صفحه صاف کلیکی کمی بازطراحی شده است.

همچنین ممکن است ببینید که نمایشگر اکنون نسبت به گذشته خمیدگی کمتری دارد. و حاشیه‌های باریک‌تری ارائه می‌دهد تا سطح صفحه قابل استفاده بیشتری را نسبت به قبل در اختیار شما قرار دهد. به طور خاص، این یک پنل 6.8 اینچی OLED با رزولوشن QHD و نرخ تجدید 1 تا 120 هرتز مانند Galaxy S23 Ultra است، اما با روشنایی امتیازی بهبود یافته 2600 نیت.

بررسی نرم افزار و هوش مصنوعی S24 Ultra

سری S24 با One UI 6.1 عرضه می شود، که برداشت سامسونگ از اندروید 14 است. مانند خود اندروید 14، One UI 6.1یک به روز رسانی نسبتاً سبک است.

این شرکت قول داده که گلکسی s24 تا 7 سال آپدیت می‌شود. این یک پیشنهاد عالی برای بازگشت سرمایه و هرکسی است که می‌خواهد حداکثر سال را از تلفن خود استفاده کند.

تازگی واقعی S24 اولترا در بخش نرم‌افزاری است، جایی که سامسونگ طیف وسیعی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را به کار گرفته است. این به شما امکان می‌دهد صفحات وب را خلاصه کنید، پیام‌های متنی را بازنویسی کنید، دست خط خود را اصلاح کنید و تماس‌های تلفنی را در زمان واقعی ترجمه کنید. همچنین دارای چند ترفند دوربین هوش مصنوعی است، از جمله توانایی تغییر موقعیت اشیاء در عکس ها و افزودن حرکت آرام به فیلم های موجود. هوش مصنوعی باعث ایجاد یک گوشی جالب‌تر می‌شود، اما گوشی به‌طور قابل توجهی بهتر نمی‌شود. بزرگترین مشکل ویژگی های جدید هوش مصنوعی سامسونگ این است که آنها به برنامه های سامسونگ متصل هستند. برخی ترجیح می دهند از آنها استفاده نکنند.

در قسمت عکس، ویژگی‌های ویرایش هوش مصنوعی سامسونگ جنبه‌های مثبت تری دارند، اما برخی از آن‌ها دور از چشم هستند و برخی دیگر با نتایجشان ناامید می‌شوند.

توانایی حذف اشیاء ناخواسته از عکس‌ها یک ویژگی عالی است. و برخلاف پاک‌کن جادویی Google، به اشتراک Google One نیاز ندارد. اما اگر شرایط فقط مناسب نباشد، می‌توانید نتایج عجیبی دریافت کنید.

دوربین S24 Ultra

در بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا قطعا بررسی دوربین بسیار مهم است. سامسونگ گلکسی S24 اولترا  دارای یک سیستم دوربین چهارگانه چشمگیر است که سرلوحه آن یک دوربین عریض اصلی 200 مگاپیکسلی است. این سنسور با وضوح فوق العاده بالا جزئیات خیره کننده ای را ثبت می کند، همانطور که هنگام زوم کردن در گوشه های مختلف تصاویر خواهید دید. این گوشی همچنین دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه برای ثبت مناظر وسیع است.

اما جایی که S24 Ultra واقعا می درخشد، تله فوتو با زوم اپتیکال 5 برابری است. در حالی کهS23 اولترا دارای دوربین زوم پریسکوپ 10 برابری بود. سامسونگ دریافت که اکثر مردم در واقع محدوده زوم مفیدتر 5 برابری را ترجیح می‌دهند. بنابراین آنها یک سنسور 50 مگاپیکسلی با رزولوشن بالا را در تله فوتو 5 برابری S24 Ultra انتخاب کردند. همچنان امکان برش 10 برابری بسیار قابل استفاده را فراهم می کند. این تنظیم دوربین می‌تواند تا 100 برابر به صورت دیجیتال زوم کند، اگرچه تصاویر در بالاترین سطح زوم پیکسلی می‌شوند.

عکاسی در نور کم یکی دیگر از نقاط قوت S24 Ultra است که در صحنه هایی مانند سواحل غروب آفتاب و بیشه های نارگیل مهتابی عالی است. حالت شب گوشی حتی در شرایط بسیار کم نور تصاویر تمیز و پر جنب و جوش تولید می کند.

اما این ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی است که در آن S24 Ultra واقعاً از سایر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند جلوتر است. این تلفن بهینه‌سازی‌های متناسب با هر عکس را پیشنهاد می‌کند، مانند تبدیل تایم لپس برای مناظر یا بهبود پس‌زمینه برای پرتره‌ها. همچنین یک دکمه هوش مصنوعی مولد جدید وجود دارد که هنگام ویرایش عکس‌ها را نشان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد عناصر ناخواسته را پاک کنید یا سوژه‌ها را در اطراف کادر حرکت دهید.  البته با توجه به سطح کنونی هوش مصنوعی ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد. با عملکردی مانند این، گلکسی اس 24 اولترا در حال حاضر به عنوان بهترین تلفن دوربین اندرویدی موجود برتری دارد.

صفحه نمایش اس ۲۴ اولترا سامسونگ

در بخش بعدی بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا به صفحه نمایش آن می پردازیم. با روشن‌تر شدن صفحه‌نمایش‌های OLED در چند سال گذشته، مشکل کمتری استفاده از گوشی برای زیر نور مستقیم خورشید وجود داشته است. S24 اولترا یک مرحله اضافی را پیش می‌برد و پوشش ضد تابش جدیدی را معرفی می‌کند که کار فوق‌العاده‌ای برای کاهش این بازتاب‌ها انجام می‌دهد.

صفحه نمایش 6.8 اینچی در نور شدید به حداکثر رزولوشن 2600 نیت می رسد که وقتی از تلفن خود در بیرون استفاده می کنید تفاوت واقعی ایجاد می کند. یک زره شیشه ای جدید گوریلا گلس وجود دارد که از صفحه نمایش محافظت می کند. ظاهراً نسبت به نسخه های قبلی گوریلا گلس در برابر خش بسیار مقاوم تر است.

سامسونگ در یکی دیگر از ویژگی های صفحه نمایش از اپل پیروی کرد: کم نور کردن تصویر زمینه در صفحه نمایش همیشه روشن. همچنین می‌توانید تعداد انگشت شماری ویجت اضافه کنید که حتی با قفل بودن گوشی همچنان در AOD نمایش داده می‌شوند. این یک شبیه سازی مستقیم اپل است.

این گوشی با صفحه‌نمایش تخت است. پوشش بیرونی تیتانیومی دوست‌داشتنی است، اما همچنان یک گوشی بزرگ و سنگین است. گوشه‌هایی که قسمت‌های صاف گوشی با لبه‌های منحنی تلاقی می‌کنند، نوک تیز هستند و اگر آن را درست در دست خود قرار ندهید، ناراحت‌کننده است.

باتری و عملکرد

اس ۲۴ اولترا به چیپست Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده است. این در مورد S24 و S24 Plus استاندارد که با تراشه های Exynos خارج از ایالات متحده عرضه می شوند صادق نیست. در آزمایشات این گوشی خیلی داغ نشد و با 12 گیگابایت رم، هر چیزی را بدون مشکل کنترل می کند.

به طور کلی، عمر باتری در اس ۲۴ اولترا عالی نیست، اما خیلی بد هم نیست. در روزهای استفاده سبک، حدود 50 درصد مصرف باتری است. روزهای سنگین تر با نزدیک به پنج ساعت زمان روشن بودن صفحه نمایش، حدود ۷۰ ۸۰ درصد باتری مصرف می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *