هوآوی هارمونی 2.0 را معرفی کرد

رایانیوز امروز به خبر معرفی هارمونی 2.0 هوآوی می پردازد. هوآوی بالاخره چند روز پیش یعنی در 12 خرداد طی یک رویداد از نسخه رسمی  سیستم عامل هارمونی 2.0  رونمایی کرد. بنا به گفته هوآوی از این سیستم عامل قرار است در دسته گسترده ای از محصولات این شرکت مانند مانند اسمارت فون‌ها، ساعت‌ها و… استفاده شود. در ادامه خبر “هوآوی هارمونی 2.0 را معرفی کرد” با تیم رایانیتا همراه باشید. تا بیشتر این این سیستم عامل را بررسی کنیم.

سیستم عامل هارمونی بزرگترین اقدام هوآوی بعد اعمال تحریم های آمریکا است. خساراتی که به تجارت موبایل هوآوی وارد شد و هنوز هم جبران نشده است. هواوی رویداد پرتاب جهانی را برگزار کرد. در آن از وجود محصولات سخت افزاری جدید برای عرضه جهانی خبر داد. اما خبر مهم، ارتقا به سیستم عامل هارمونی، نرم افزاری است که برخی از آن محصولات در حال اجرا هستند.

شروع از 2019

هارمونی از سال 2019 آغاز شده است. اما این نسخه نسل دوم برای اولین بار در مجموعه گسترده ای از محصولات هواوی اجرا می شود. از تلفن های هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند گرفتع تا لوازم خانگی در همگ هرمونی 2.0 قرار می گیرد. این همچنین بدان معنی است که مخابرات چین دیگر نیازی به اتکا به اندروید نخواهد داشت. زیرا تحریم های ایالات متحده استفاده از محصولات یا خدمات فناوری آمریکایی را برای هواوی ممنوع کرد.

طبق گفته هواوی، سیستم عامل هارمونی قرار نیست جایگزینی مستقیم برای سیستم عامل اندروید باشد. اما سیستم عامل آن فراتر از آن است تا محصول رو به رشد دستگاه های متصل را که به خانه های ما راه می یابند تامین کند.

دکتر وانگ چنگلو ، رئیس نرم افزار تجارت مصرف کننده هواوی، گفت: “مهم نیست که چند دستگاه به هم متصل شده باشند. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مصرف کنندگان می توانند به آسانی از آن ها استفاده کنند. مثل اینکه فقط از یک دستگاه استفاده می کنند.”

علی رغم چشم انداز کلان هوآوی برای سیستم عامل اختصاصی، تحلیلگران می گویند عدم وجود سرویس ها و برنامه های گوگل، پتانسیل جهانی آن را محدود می کند.

هوآوی در پرداخت واسط کاربری سیستم عامل هارمونی و همچنین ایجاد یک لایه اتصال به راحتی برنامه ها و کارها را بین انواع مختلف دستگاه ها انجام داد. اما هنوز فاقد خدمات و برنامه های گوگل است.  به این معنی که توانایی آن در تلفن های هوشمند خارج از چین به شدت محدود خواهد شد. علاوه بر سیستم عامل هارمونی، هوآوی محصولات مختلفی را در انواع مختلف دسته بندی ها عرضه کرد.

رویداد هوآوی

هوآوی همچنین از این رویداد برای تحسین پرچمدار موبایل آینده خود، سری P50، که یک دستگاه مجهز به سیستم عامل هارمونی 2.0 است. هرچند که تاریخ عرضه آن مشخص نشده است.

در رویداد روز 12 خرداد، هوآوی HUAWEI FreeBuds 4 ، نسل بعدی محافظ بلوتوث بی سیم Active Noise Cancellation (ANC) را منتشر کرد. همچنین از دو مانیتور سطح بالا ، HUAWEI MateView و HUAWEI MateView GT رونمایی کرد.

این شرکت از این فرصت استفاده کرد و اعلام کرد که تقریبا 100 دستگاه دیگر هواوی از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها برای استفاده در سیستم عامل هارمونی  2.0 ارتقا می یابند. به مشتریان امکان می دهد به یک تجربه هوشمند یکپارچه در چندین دستگاه در انواع مختلف سناریو دسترسی داشته باشند.

دستگاه های هوشمند بیش از هر زمان دیگری در زندگی ما وجود دارند. اما تجربه ای که آن ها ارائه می دهند اغلب هوشمندانه نیست. سیستم های Siled معمولاً ارتباط و عملیات را پیچیده می کنند.  که در نهایت منجر به یک تجربه پراکنده کاربر می شود.

سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی موبایل را از دست ندهید…

تجربه هوشمندانه سیستم عامل هارمونی

سیستم عامل هارمونی برای حل این مشکل طراحی شده است. به عنوان یک سیستم عامل نسل بعدی برای دستگاه های هوشمند، سیستم عامل هارمونی  یک زبان مشترک برای انواع مختلف دستگاه ها برای اتصال و همکاری فراهم می کند. تجربه راحت تر، روان و ایمن تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این فناوری از فناوری توزیع شده برای رفع نیازهای متنوع دستگاه های مختلف با یک سیستم واحد استفاده می کند. در صورت لزوم امکان استقرار انعطاف پذیر را فراهم می کند.

سیستم عامل هارمونی  همچنین دستگاه های مستقل قبلی را به یک دستگاه سوپر دستگاه منسجم و جامع ترکیب می کند که تمام سخت افزارها و منابع را ادغام می کند تا آزادانه از قابلیت های دستگاه های مولفه خود بر اساس نیازهای کاربر در زمان واقعی استفاده کند. برای توسعه دهندگان ، سیستم عامل هارمونی امکان توسعه بین پلتفرم و استقرار برنامه های بین دستگاهی را فراهم می کند. توسعه برنامه ها را در سایر دستگاه ها بیش از هر زمان دیگری آسان می کند.

عملکرد جامع برای حفظ حریم خصوصی و امنیت بیشتر

سیستم عامل هارمونی 2.0 حتی روانتر از آخرین نسل EMUI است. یک تلفن سیستم عامل هارمونی 2.0 می تواند سرعت خواندن و نوشتن را، حتی با وجود فضای ذخیره سازی بسیار اندک در دستگاه، حفظ کند.

عملکرد-جامع-برای-حفظ-حریم-خصوصی-و-امنیت-بیشتر

سیستم عامل هارمونی  2.0 برنامه های باز شده را در پس زمینه اجرا می کند تا وظایف شما همیشه از محل توقف در دسترس باشد. حتی اگر ده ها برنامه دیگر باز داشته باشید، می توانید به آخرین اقدام یا صفحه یک برنامه معین برگردید. به عنوان مثال، اگر در یک برنامه خرید بودید و به کالایی نگاه می کردید. سپس برای ارسال پیام به دوست خود به برنامه دیگری متوسل شدید و سپس مرورگر خود را برای جستجوی چیز دیگری باز کردید. اکنون می توانید به آخرین صفحه ای که بودید بازگردید بدون هیچ مشکلی در برنامه خرید خود را مرور کنید. علاوه بر این ، شما می توانید با یک دستگاه مبتنی بر سیستم عامل هارمونی از ماندگاری بیشتر باتری لذت ببرید.

اساس طراحی هوآوی

هواوی متعهد به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر است. سیستم عامل هارمونی به ارث برده و در ادامه از فناوری های امنیتی و حریم خصوصی پیشرو در EMUI استفاده می کند. اصل طراحی هوآوی این است که اطمینان حاصل کنند فقط فرد مناسب می تواند به داده های صحیح دسترسی داشته باشد. امنیت دسترسی به هر دستگاه وامنیت هر عمل ذخیره سازی، انتقال و استفاده از داده ها را در همه تامین می کند. سناریوها هنگامی که احراز هویت مشارکتی چند دستگاه فعال می شود. کاربران می توانند قفل تلفن های خود را فقط با ترکیبی از تشخیص چهره در تلفن هوشمند خود و یک چک ویژه که اطمینان می دهد ساعت کاربر ساعت اتصال به تلفن است، باز کنید.

علاوه بر این، سیستم عامل هارمونی داده های کاربر را بر اساس طبقه بندی مدیریت می کند. از دستگاه ها با سطح محافظت می کند و آستانه های امنیتی خاصی را برای Super Devices تعیین می کند. فقط دستگاه هایی که از شرایط امنیتی سختی برخوردار هستند می توانند به داده های مربوط دسترسی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند با خیال راحت واقعی از ویژگی های همکاری چند دستگاه استفاده کنند. برنامه های سیستم عامل هارمونی  در طول توسعه، انتشار، نصب و استفاده از آزمایشات دقیق انجام می شوند تا اطمینان حاصل شود که تجربه ای ایمن را در یک اکوسیستم تمیز ارائه می دهند.

رایانیتا / همراه کسب و کار الکترونیک شما

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *