پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۵ بپردازیم. اولین نسخه ویندوز 10 سال 2015 بود که معرفی شد. در این 6 سالی که از عمر این سیستم عامل می گذرد. می تواند گفت که به مهم ترین و پرطرفدار ترین سیستم عامل مایکروسافت تبدیل شد. اما این روز ها که زمزمه معرفی نسل جدید ویندوز به گوش می رسد. شایعاتی نیز مبنی بر پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 Home و Pro در 14 اکتبر 2025 منتشر شده است. “به نقل از یکی از صفحات پشتیبانی وب سایت ماکروسافت”. تیم رایانیتا در ادامه همراه باشید.

پایان پشتیبانی یا پایان کار ویندوز 10

خب همانطور که گفتیم مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از ویندوز 10 را در سال 2025 پایان می دهد. در چرخه حیات ویندوز به روز شده این شرکت بیان می کند که این شرکت پشتیبانی از Windows 10 Home، Pro ,Pro for Workstations و Pro Education را از 14 اکتبر 2025 یعنی 22 مهر 1404 قطع خواهد کرد. این بدان معنی است که غول فناوری مستقر در ایالات متحده پس از آن تاریخ دیگر به روزرسانی و رفع مشکلات امنیتی منتشر نخواهد کرد.

پس از این تاریخ به بعد این سیستم عامل صرفا آپدیت نخواهد شد. همانند تمام سری های قبلی ویندوز همچنان در دسترس خواهد بود. وقتی مایکروسافت ویندوز 10 را راه اندازی کرد. گفت که این آخرین نسخه ویندوز است.

پایان-پشتیبانی-یا-پایان-کار-ویندوز-۱۰

اما تکذیب نامحسوس

اما، تیزر تبلیغاتی اخیر مایکروسافت این گفته را تکذیب کرد. خبر از راه اندازی سیستم عامل جدید ویندوز 11 تا پایان ماه جاری میلادی داد. این رویداد جدیدی را در وب سایت خود ذکر کرده است که در 24 ژوئن ( 3 تیر ماه) برگزار خواهد شد. در این رویداد، این شرکت همه موارد بعدی را برای “بعدی برای ویندوز” برجسته می کند.

این رویداد 19:30 دقیقه در تاریخ پنج شنبه 3 تیر ماه به وقت تهران برگذار خواهد. مایکروسافت این خبر را از طریق دسته رسمی توییتر خود تایید کرد. در رویداد Microsoft Build 2021، مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا تایید کرد. به روزرسانی ویندوز نسل بعدی مهم ترین نسخه در دهه گذشته است.

به گفته ساتیا نادلا ماکروسافت به زودی یکی از مهم ترین به روزرسانی های ویندوز را در دهه گذشته به اشتراک خواهد گذاشت. ا از این طریق فرصت های اقتصادی بیشتری برای توسعه دهندگان و سازندگان باز کنند.

بر اساس گفته ی ساتیا نادلا ویندوز 11 یک بازنگری اساسی در رابط کاربری را انجام می دهد. تا آنجا که به بازنشستگی ویندوز 10 مربوط می شود. به نظر می رسد این نسخه از ویندوز ممکن است بیش از 2025 دوام بیاورد. زیرا مردم برای ویندوز 7 زمان زیادی را برای ارتقا زمان صرف کردند.

پایان کار هر دو نسخه Home و Pro

مایکروسافت EOL (پایان زندگی) را برای سیستم عامل ویندوز 10 برای هر دو نسخه Home و Pro از طریق وب سایت خود ذکر کرده است. این بدان معناست که آخرین نسخه به روز شده ویندوز 10 برای پشتیبانی از بروزرسانی و امنیت متوقف خواهد شد. زیرا این شرکت به سمت سیستم عامل های جدیدتر می رود.

هنگامی که یک شرکت به روزرسانی یک سیستم عامل را متوقف می کند. به آن End of Life (EOL) گفته می شود. معمولا به این معنی است که سیستم عامل اساسا مرده است. کاربران ترغیب می شوند به سمت جانشین آن بروند.

در حال حاضر ، مایکروسافت هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که نسل بعدی سیستم عامل چه نامیده می شود. اگرچه آنها به ویندوز11 اشاره کرده اند. مایکروسافت در 24 ژوئن میزبان یک رویداد ویژه است که احتمالا اعلامیه رسمی وجود دارد. در مورد جانشین ویندوز 10 اطلاع سانی خواهند کرد.


اگر به دنبال آشنایی با ویژگی های اندورید 11 هستید. خبر بهترین ویژگی های اندروید ۱۱ که تلفن شما را پویا تر می کند! را از دست ندهید. (;


انتظارات از ویندوز 11

انتظار می رود ویندوز 11 یک بازنگری اساسی در رابط کاربری را انجام دهد. گزارش شده است که مایکروسافت در ماه های اخیر در حال کار بر روی یک فروشگاه برنامه جدید برای ویندوز نیز بوده است. شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت فروشگاه خود را به روی همه برنامه ها و سیستم عامل های رقیب پرداخت باز خواهد کرد.

تا آنجا که به بازنشستگی ویندوز 10 مربوط می شود ، این احتمال وجود دارد که نسخه ویندوز بیش از 2025 دوام بیاورد. زیرا افراد اغلب برای ارتقا از یک سیستم عامل ویندوز به سیستم دیگر زمان زیادی را صرف می کنند. مایکروسافت احتمالاً وقت بیشتری را به افراد می دهد تا به سیستم عامل جدید مهاجرت کنند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *