عدم کاهش امکانات واتساپ برای مخالفان سیاست های جدید حفظ حریم خصوصی

در این خبر از رایانیوز بحث پر سر و صدا سیاست های جدید واتساپ در یک سال اخیر می پردازیم. چندی پیش واتساپ اعلام کرد که کاربران واتساپ چندین هفته فرصت دارند سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات به روز شده برنامه را بپذیرند. این سیاست ها شامل قبول به اشتراک گذاری داده ها با فیسبوک بود. در غیر این صورت برخی از ویژگی های اصلی برنامه محدود خواهد شد. این امر از به روزرسانی در بخش سوالات متداول واتساپ حاصل می شود. زیرا شرکت متعلق به فیس بوک در تلاش است تا کاربران بیشتری را با قوانین جدید موافقت کند. البته خبری دیگر حاکی از بسته شدن حساب کاربران در صورت عدم قبول این سیاست ها نیز منتشر گشت. با تیم رایانیتا در ادامه همراه باشید تا بیشتر به خبر عدم کاهش امکانات واتساپ برای مخالفان سیاست های جدید حفظ حریم خصوصی بپردازیم.

این برنامه در ابتدا گفت که کاربرانی که از رضایت به سیاست به روز شده خودداری می کنند. در نهایت حساب هایشان به حالت تعلیق در می آید یا حذف می شوند. اجرای اعمال تجدید نظر شده برای به اشتراک گذاری داده ها بعدا به اواسط ماه مه منتقل شد. یعنی طبق علام قبلی سران واتساپ اگر تا قبل از 25 اردیبهشت 1400 ( 15 می 2021) کاربران این سیاست ها را نپذیرند. از این تاریخ به بعد دسترسی آن ها به برخی از امکانات واتساپ محدود و قطع خواهد شد.

انتشار بیانیه واتساپ

البته با انتشار یک بیانیه واتساپ فعلا از موضع خود عقب نشینی کرد. فعلا از اعمال فشار بر روی کاربران بجهت تایید سیاست های حریم خصوصی دست برداشته است. بر اساس گفته ظاهرا تا یک سال آینده با این موضوع کاری ندارد. قرار نیست که محدودیتی برای کاربران واتساپ که این سیاست ها را نپذیرفتند اعمال شود.

به گفته یکی از سخنگویان واتساپ:” طبق مشورت هایی که سران این برنامه با متخصصان حوزه شبکه های اجتماعی و حریم خصوصی داشتند. سران واتساپ به این دید رسیدند که اعمال فشار و محدودیت دسترسی به امکانات این شبکه اجتماعی کار صحیحی نیست. جلو اجرای این محدودیت ها را گرفتند.

حالا که واتساپ به این رسیده است که سیاستی که در پیش گرفته بود شکست خورده است. بیانیه ای منتشر کرد و طبق ان اعلام کرد هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. حتی کاربرانی که سیاست های جدید حریم خصوصی را تایید نکرده اند می توانند همانند قبل و سایر کاربران از تمامی امکانات واتساپ استفاده نمایید. بدون وجود هیچ گونه مشکلی به فعالیت های سابق خود در این پیام رسان ادامه بدهند.

درنتیجه با به روزرسانی ، هیچ کس حساب های خود را پاک نمی کند یا عملکرد واتساپ خود را از دست نمی دهد.

اگر واتساپ عقب نشینی نمی کرد!

هنگامی که یادآوری مداوم ظاهر می شد. عملکرد برنامه با گذشت زمان بیشتر و محدودتر می شد. مگر اینکه کاربر سیاست های حریم خوصوصی جدید را می پذیرفت. این شرکت در ادامه اعلام کرده بود. که این امر به طور همزمان روی همه کاربران تاثیر نخواهد گذاشت.

در ابتدا، کاربران همچنان قادر به پاسخگویی به تماس های تلفنی و تماس های ویدیویی خواهند بود. اما نمی توانند به لیست گپ های خود دسترسی داشته باشند. با این حال ، اگر اعلان ها را فعال کرده باشند. همچنان قادر به پاسخ به پیام ها و بازگشت تماس های از دست رفته هستند. پس از ادامه این کار برای چند هفته ، واتساپ دیگر هیچ پیام یا تماسی به دستگاه کاربر ارسال نمی کرد.

کاربرانی که از پذیرفتن شرایط خودداری می کردند، حساب های آن ها توسط شرکت پاک نمی شد. آنها می توانستند گزارشی از حساب کاربری خود را بارگیری کرده و تاریخچه گپ خود را قبل از اینکه به سیستم عامل دیگری منتقل شوند و حساب های واتساپ خود را حذف کنند، صادر کنند.

از زمان سردرگمی اولیه پیرامون اعلام سیاست حفظ حریم خصوصی جدید، واتساپ در تلاش است تا نگرانی کاربران را در مورد اینکه چه نوع داده هایی را با سایر شرکت های متعلق به فیس بوک به اشتراک می گذارد، کاهش دهد. با این حال ، حتی پس از اطمینان از این که این به روزرسانی به سمت مشاغل انجام می شود. ارتباطات کاربران به صورت خصوصی و ایمن باقی می ماند. گزارش هایی مبنی بر ترک واتس اپ توسط کاربران به نفع پلتفرم های رقیب گزارش شده است.

در واقع ، این سیاست هیچ تاثیری در حریم خصوصی مکالمات کاربران ندارد. این مکالمه رمزگذاری شده از پایان به انتها باقی می ماند. نه واتساپ و نه فیس بوک قادر به مشاهده محتوای پیام ها یا گوش دادن به تماس های کاربر خواهند بود. یا اینک اطلاعاتی راجع به تعامل کاربران با یکدیگر حفظ نخواهند کرد.

اگر میخواهید در محیط اجتماعی آنلاین فعال باشید لازم است تا از اخبار شبکه های اجتماعی آگاه باشید و اطلاعات بروزی در این حوزه داشته باشید.

اگر-واتساپ-عقب-نشینی-نمی-کرد!

برنامه های جدید سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ

واتساپ از برنامه های به روز شده خود رونمایی کرده است. واتساپ ادعا می کند به کاربران در بررسی شرایط جدید خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی مورد بحث کمک خواهد کرد.واتساپ پیش از این تصمیم گرفته بود که سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را در ژانویه اعمال کند. با این حال ، پس از مواجهه با واکنش کاربران، برنامه پیام رسانی فوری مهلت مقرر را به 15 مه موکول کرده بود. که در نهایت مجبور به اعلام بیانیه جدید و لغو برنامه قبلی خود شد.

با این حال ، آنها چند ویژگی جدید در برنامه اضافه خواهند کرد که ادعا می کند به کاربران کمک می کند خط مشی جدید را درک کنند. “اطلاعات نادرست” پیرامون آن را پاک کنند. در ادامه برخی از تغییرات واتساپ را اوردیم که باید بدان آگاه باشید:

برخی تغییرات واتساپ

  • واتساپ در حال ایجاد روش های جدیدی برای گفتگو یا خرید با مشاغل در واتساپ است که کاملا اختیاری هستند. پیام های شخصی رمزگذاری شده از پایان به انتها باقی می مانند. بنابراین واتساپ نمی تواند آن ها را بخواند یا به آنها گوش دهد.
  • این برنامه اکنون از ویژگی وضعیت برای به اشتراک گذاشتن مقادیر و به روزرسانی های خود به طور مستقیم در واتساپ استفاده می کند.
  • واتس اپ ادعا می کند که برای رایگان نگه داشتن این برنامه برای کاربران ، از شرکت ها برای ارائه خدمات به مشتریان در واتس اپ هزینه می گیرند.
  • این برنامه همچنین سعی کرد هوا را با مدل به اشتراک گذاری داده های خود با فیس بوک پاک کند. این برنامه پیام رسان از برخی ویژگی های خرید استفاده می کند که ادعا می کند شامل فیس بوک است. این کار به این منظور انجام می شود که مشاغل بتوانند موجودی خود را در بین برنامه ها مدیریت کنند.
  • در آینده ، واتساپ اطلاعات بیشتری را مستقیما در داخل برنامه نمایش می دهد تا کاربران بتوانند انتخاب کنند آیا می خواهند با کسب و کار آن ها ارتباط برقرار کنند یا خیر.
اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *