بازگشت احتمالی Google Wallet به تلفن ها

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر بازگشت احتمالی Google Wallet به تلفن ها بپردازیم. خب به نظر می رسد گوگل در حال آماده شدن برای بازگشت Google Wallet به اندروید است. هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر بازگشت Google Wallet به همراه تصاویری از نماد برنامه جدید منتشر شد.

در واقع، به نظر نمی‌رسد که این برداشت جدید از Google Wallet اصلا یک برنامه مستقل نیست. بلکه یک رابط کاربری جدید است که در خدمات گوگل پلی زندگی می‌کند. برای این منظور، به نظر می‌رسد اسکرین‌شات‌های فاش شده از آن نشان می‌دهند که مجوزها و کارت‌های شما در سراسر رابط کاربری اندروید قابل دسترسی خواهند بود.

بنابراین، به نظر نمی‌رسد که این یک اصلاح بزرگ برای Apple Pay باشد. بلکه یک سیلوی جدید از مدیریت کارت به یک سرویس Google Wallet احیا شده است. در حالی که پرداخت‌های کارت همچنان از طریق برنامه موجود Google Pay انجام می‌شود. Google Wallet نام اولیه برنامه پرداخت NFC گوگل بود. برنامه ای که اولین بار در سال 2011 عرضه شد، قبل از اینکه بیشتر به یک سیستم پرداخت همتا به همتا تبدیل شود.

این شرکت در سال 2018 عملکردهای Google Wallet اصلی را همراه با Android Pay در برنامه جدید Google Pay یکپارچه قرار داد. اما اکنون علائمی وجود دارد که Google Wallet ممکن است برای بازگشت تنظیم شود. با تیم رایانیتا در ادامه خبر بازگشت احتمالی Google Wallet به تلفن ها همراه باشید.

Google Pay چیست؟

Google Pay که گاهی به اختصار “G Pay” نیز به آن می گویند. پاسخ گوگل به Apple Pay است. هم به عنوان یک کیف پول دیجیتال با پشتیبانی از تراکنش های بدون تماس عمل می کند و هم احراز هویت پرداخت آنلاین را تسهیل می کند. برنامه Google Pay Android همچنین می‌تواند میزبان نسخه‌های دیجیتالی کارت‌های فروشگاه و هدیه از برندهای پشتیبانی‌شده باشد.

Google-Pay-چیست؟

نحوه تنظیم Google Pay

خب حالا که در مورد کلیت این موضوع و بازگشت Google Wallet صحبت کردیم. بیایید تا نحوه تنظیم Google Pay برای اندروید و Wear OS را نیز با هم بررسی کنیم.

نحوه تنظیم Google Pay در اندروید

اگر قبلا کارتی را روی حساب گوگل خود ست کردید. یا اگر از کارتی برای خرید یک برنامه یا کتاب، فیلم یا موارد دیگر در فروشگاه گوگل پلی استفاده کرده‌اید. احتمالا اطلاعات کارت شما از قبل در برنامه گوگل پلی در دسترس است. اگر کارتی که می‌خواهید استفاده کنید هنوز در دستگاه اندروید شما موجود نیست، اضافه کردن آن آسان است.

به برنامه Google Pay بروید و روی نماد «پرداخت» در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس گزینه “+ روش پرداخت” را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و به صفحه «افزودن کارت» هدایت می‌شوید. جایی که می‌توانید کارت اعتباری را که می‌خواهید اضافه کنید اسکن کنید یا جزئیات مربوطه را به صورت دستی وارد کنید.

پس از وارد کردن، باید CVC خود را وارد کنید (سه عدد در پشت)، نام و آدرسی که کارت به آن متصل است را تایید کنید. سپس شرایط بانک خود را برای استفاده از کارت انتخابی خود از طریق Google Pay بررسی کنید. هنگامی که شرایط گفته شده را پذیرفتید. پس از یک مرحله تایید احتمالا باید کدی را وارد کنید که می توانید انتخاب کنید تا از طریق پیامک یا ایمیل دریافت کنید. کارت در گزینه های پرداخت شما ظاهر می شود و آماده کار است.


 اندروید 13 فصل بعدی هیجان انگیز سیستم عامل محبوب گوگل است. هرآنچه که در مورد آن باید بدانید را در مقاله زیر می توانید بیابید این مقاله را از دست ندید.


نحوه تنظیم Google Pay در Wear OS

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که از یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear با قابلیت NFC استفاده کنید. ساعتی مانند Mobvoi TicWatch Pro، می توانید عملکرد Google Pay را نیز به مچ دست خود اضافه کنید.

به شرطی که قبلا کارتی را که می‌خواهید از آن استفاده کنید مرتبط با برنامه Google Pay در تلفن هوشمند خود داشته باشید. برای شروع به سادگی به برنامه مشابه در ساعت خود بروید.

“+ افزودن کارت” را انتخاب کنید و ساعت شما از شما می خواهد که تلفن خود را بررسی کنید. از تلفن خود کارتی را از لیست ارائه شده انتخاب کنید و روی «ادامه» ضربه بزنید. CVC را وارد کنید و قبل از پذیرش شرایط بانک کارت، جزئیات مربوط به کارت را بررسی کنید. در این مرحله برنامه فرآیند تایید را آغاز می کند.

مانند قبل، از شما خواسته می شود کدی را وارد کنید که می توانید انتخاب کنید که از طریق پیام متنی یا ایمیل برای شما ارسال شود. پس از دریافت و ارسال، کارت بر روی ساعت شما فعال خواهد شد.


عیب‌یابی مشکلات دستگاه های اندرویدی یکی از رایج‌ترین و خسته‌کننده‌ ترین کارها است. در مقاله زیر به برخی از رایج ترین این مشکلات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.


نحوه پرداخت با Google Pay در اندروید یا Wear OS

همانند Apple Pay، Google Pay یک پلتفرم پرداخت همه کاره است که هم در شرایط خرید واقعی و هم در شرایط خرید آنلاین کار می کند. برای پرداخت‌های غیرلمسی، این صرفا حالتی است که دستگاه خود را در مقابل هر پایانه پرداختی که چنین پرداخت‌هایی را می‌پذیرد در حالی که قفل آن باز است و NFC (ارتباطات میدان نزدیک) روشن است، نگه دارید.

اگر می‌خواهید با ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل Wear خود از طریق NFC پرداخت کنید. برنامه Google Pay را روی دستگاه پوشیدنی خود باز کنید و منتظر بمانید تا «Hold to terminal…» قبل از ضربه زدن به مچ دست خود روی خواننده ظاهر شود.

همچنین اگر چیزی را از طریق یک برنامه یا وب سایت پشتیبانی شده خریداری می کنید. فقط به دنبال دکمه «خرید با استفاده از G Pay» باشید. سپس این گزینه را خواهید داشت که روش پرداختی را که می خواهید استفاده کنید تایید کنید و باید تراکنش را با استفاده از روش تایید هویت انتخابی دستگاه خود به احتمال زیاد الگو، پین یا اثر انگشت تایید کنید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *