ثبت پتنت تشخیص زلزله به کمک گوشی شیائومی

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر ثبت پتنت تشخیص زلزله به کمک گوشی شیائومی بپردازیم. خب در صورت وجود هشدارهای اولیه در مورد زلزله مخرب ، بسیاری از خسارات و آسیب های ناشی از زلزله قابل پیشگیری است. دو روز پیش یعنی در تاریخ 17 سپتامبر 2021، شیائومی ثبت پتنت جدیدی را برای نوع جالب فناوری منتشر کرد. این اختراع با عنوان روش و تجهیزات برای نظارت بر لرزه ای دستگاه های تلفن همراه نامگذاری شد. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله خبری ثبت پتنت تشخیص زلزله به کمک گوشی شیائومی همراه باشید. تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.


جهت مطالعه اخبار بیشتر و به روز فناوری، لپتاب، موبایل و مرورگرها بخش خبری تکنولوژی رایانیوز را از دست ندهید.


کاربرد هشدار دهنده زمین لرزه تلفن های هوشمند

سیستم هشدار اولیه زلزله مبتنی بر تلفن همراه و تبلت ها که از شتاب سنج، ژیروسکوپ، GPS و سایر فناوری های تشخیص موقعیت و حرکت در تلفن های هوشمند و تبلت های امروزی استفاده می کند. تا به سرعت وقوع زلزله را تشخیص داده. بلافاصله زنگ خطر را برای کسانی که در آن مکتن هستند ارسال کند. مکان های نزدیک که ممکن است تحت تاثیر این رویداد قرار گیرند.

کاربرد-هشدار-دهنده-زمین-لرزه-تلفن-های-هوشمند

پتنت تشخیص زلزله

برنامه غول فناوری چینی دارای شماره ثبت CN113406696A است. روش یا سیستمی را توصیف می کند که قادر به خواندن و نظارت بر فعالیت های لرزه ای از تجهیزات تلفن همراه است. به عبارت دیگر، این فناوری در تشخیص زلزله استفاده می شود. علاوه بر این، دستگاه تلفن همراه مورد نظر داده های کلیدی به دست آمده را برای ارسال به مرکز پردازش زلزله منتقل می کند. بنابراین، واضح است که تجهیزات متعلق به حوزه فنی نظارت لرزه ای است. به نوعی یا به نحوی، همچنین به پیشگیری از بلایا نیز مربوط می شود.

این پتنت حتی کل این فرایند و عملکرد آن را شرح می دهد. این دستگاه به دنبال استانداردسازی سنسور لرزه خیزی مجازی و تعیین مناطق ثبت شده با فعالیت لرزه ای بر روی نقشه است. این سیستم همچنین به پردازنده زیرین اجازه می دهد تا وقایع احتمالی زلزله را بر اساس چندین خوانش شناسایی و پیش بینی کند. این قرائت ها از طریق این سنسور لرزه نگاری مجازی است. داده ها را نیز به مراکز پردازش لرزه نگاری منتقل می کند.

از نظر برنامه های کاربردی، این می تواند به این معنی باشد که شیائومی قادر به ایجاد یک سیستم هشدار اولیه از دستگاه های تلفن همراه است. ممکن است حتی در آینده شامل تلفن های هوشمند با حسگرهای حساس به اندازه کافی باشد. هرچند، این بسیار بعید است. قابل ذکر است ، این فناوری تا حدودی شبیه به سیستم هشدار اولیه است که این شرکت با MIUI ادغام کرده است. بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی کار می کند.


خبر دیگری از شیائومی که سر و صدای بسیاری به راه انداخت خبر قفل شدن تلفن برخی از کاربران بود. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم خبر زیر را از دست ندهید.


ادعا شیائومی در مورد این فناوری

حق ثبت اختراع شیائومی مربوط به حوزه نظارت بر لرزه ای است که می تواند داده های لرزه ای کلیدی را به مرکز پردازش لرزه نگاری منتقل کند. قابل ذکر است ، همانطور که گفتیم این فناوری تا حدودی شبیه به سیستم هشدار اولیه است که این شرکت با MIUI ادغام کرده است. بر اساس الگوریتم های هوش مصنوعی کار می کند. چند ماه پیش شیائومی همچنین ادعا می کند که این فناوری نه تنها در هزینه نظارت بر زلزله صرفه جویی می کند. بلکه تعداد نظارت را نیز بسیار افزایش می دهد. این شرکت معتقد است که این امر باعث می شود شبکه ملی نظارت و هشدار اولیه زلزله کامل تر شود. شیائومی قبلا فاش کرده بود که کاربران سیستم MIUI می توانند مدیر تلفن همراه را باز کرده. روی عملکرد هشدار زلزله کلیک کرده و به نظارت زلزله بپیوندند و داوطلب شوند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *