ترفندهای ساده و کاربردی افزایش عمر باتری آیفون

امروز در رایانیوز می خواهیم به موضوع ترفندهای ساده و کاربردی افزایش عمر باتری آیفون بپردازیم. به احتمال زیاد تاکنون نکات بسیاری را امتحان کردید. تا بهترین عمر باتری را از گوشی آیفون خود دریافت کنید. چه کسی وقت دارد تا ده ها نکته و ترفند را امتحان نماید. تا بلکه چند ثانیه ای بیشتر از باتری خود استفاده نماید. ناگفته نماند که تازه برخی از این نکات نه نتها در ازای تلاش شما اصلا عمر باتری اضافی به شما نمی دهند. بلکه برخی حتی باعث کاهش عمر باتری می شوند.

آیفون ها و تقریبا هر محصول دیگر اپل از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. عمدتا به دلیل اینکه سریع تر شارژ می شوند. بیشتر دوام می آورند و وزن کمتری نسبت به باتری های سنتی دارند. اما ظرفیت همه باتری های لیتیوم یونی با گذشت زمان کاهش می یابد. به عبارت ساده، آن ها با افزایش سن دستگاه پیر می شوند. با بالا رفتن سن، متوجه خواهید شد که آیفون خود را بیشتر از گذشته شارژ می کنید. زمان استفاده از صفحه نمایش و عمر باتری بسیار کمتری دریافت می کنید، حتی اگر از آن استفاده نمی کنید.

اینجاست که مفهوم سلامت باتری مطرح می شود. عمر باتری مدت زمانی است که دستگاه قبل از نیاز به شارژ مجدد کار می کند. طول عمر باتری نیز مدت زمانی است که یک باتری تا تعویض نیاز دارد. در حالی که عمر باتری بر حسب درصد و ساعت اندازه گیری می شود. عمر باتری در چرخه های شارژ اندازه گیری می شود. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله خبری ترفندهای ساده و کاربردی افزایش عمر باتری آیفون همراه باشید. تا با کاربردی ترین روش های آشنا شوید.

1- خود داری از خالی شدن کامل باتری

تقریبا همه باتری های لیتیوم یونی ساختاری شبیه به این دارند:

(بافر حفاظت از اضافه بار)-[ظرفیت قابل استفاده]-(بافر حفاظت تحت ولتاژ)- * منطقه خطر *-[خرابی کل سلول].

منطقه خطر ناحیه کثیفی است که می توانید از آنجا بازیابی کنید. اما هیچ تضمینی برای عملکرد پس از آن وجود ندارد. زیرا این امر به ظرفیت باتری آیفون به طور دائم آسیب می رساند. بنابراین، توصیه نمی شود باتری آیفون را تا 0 درصد تخلیه کنید مگر اینکه آن را کالیبره کنید. در صورت داشتن برنامه نامنظم، می توانید شارژر را در طول روز ادامه دهید. زیرا تنها با 1 بار شارژ کامل، هنگامی که باتری 100 درصد تخلیه می شود، محاسبه می شود.

1-خود-داری-از-خالی-شدن-کامل-باتری

2- استفاده از حالت قدرت کم (LOW POWER MODE)

اگر عمر باتری شما تمام شده است و باید آن را افزایش دهید تا بتوانید آن را تا شارژ بعدی شارژ کنید . حالت کم مصرف به شما کمک می کند. این ویژگی تعدادی از ویژگی های پر مصرف را غیرفعال می کند. بنابراین ممکن است بخواهید آن را برای شرایط جدی تر بگذارید. اما این یک کلیک طول عمر باتری شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

این ویژگی می تواند شما را از برخی مشکلات جدی نجات دهد. باتری با میزان شارژ کمتر از 20 درصد را برای یک روز کامل نگه دارد. ساده ترین راه برای دسترسی به این قسمت، تنظیمات> باتری و قرار دادن بر روی حالت کم می باشد. همچنین می توانید از صفحه کنترل مرکز به این ویژگی دسترسی داشته باشید و روی نماد باتری ضربه بزنید. این تفاوت عظیمی ایجاد می کند.

3- کم کردن روشنایی صفحه

کاهش روشنایی صفحه نمایش چه از صفحه کنترل مرکز، چه از طریق تنظیمات> صفحه نمایش و روشنایی تفاوت زیادی در عمر باتری آیفون شما ایجاد می کند. هرچه بیشتر از گوشی استفاده کنید، باتری بیشتری صرفه جویی می کنید! این بدان معنی است که این بزرگترین تغییر برای کاربران سنگین است. در واقع بس از کاهش نور صفحه می توانید مدت زمان بیشتری را از باتری خو استفاده نمایید.

اگر آیفون جدیدتری با صفحه نمایش OLED دارید، تغییر حالت به تاریک(Dark Mode) مجددا می توانید این کار را از صفحه کنترل مرکز انجام دهید یا به تنظیمات> نمایش و روشنایی بروید یکی دیگر از راه های مناسب برای صرفه جویی در مصرف برق است.

این کار به این دلیل است که صفحه نمایش OLED مجبور نیست قسمت های سیاه صفحه را روشن کند. بر خلاف نمایشگرهای LCD که بدون توجه به سیاه یا سفید بودن صفحه نمایش، تمام صفحه روشن است.

4- خودداری از دمای شدید

باتری های لیتیوم یونی به دمای شدید حساس هستند. اپل همچنین محدوده دمای منطقه راحتی را برای دستگاه های iOS به اشتراک گذاشته است.

محدوده عملکرد توصیه شده 0 تا 35 درجه سانتی گراد (32 درجه فارنهایت تا 95 درجه فارنهایت) است. اگرچه، عملا ممکن نیست زیرا دمای بسیاری از مکان ها فراتر از محدوده عملکرد توصیه شده است. بنابراین، می توانید از قاب های ضخیم برای گرم نگه داشتن آن ها استفاده کنید یا از قرار دادن تلفن خود در معرض نور خورشید در یک روز گرم خودداری کنید.

همچنین، از گذاشتن آیفون خود در فضاهای بسته مانند اتومبیل که تهویه کمتری دارد، خودداری کنید. زیرا باعث افزایش دمای اتاق می شود. بسیاری از افراد تلفن های خود را در اتومبیل یا محفظه دستکش می گذارند که این باعث افزایش دمای تلفن می شود.

به عبارت ساده، گرما کشنده باتری است. زیرا به طور دائمی به ظرفیت باتری آسیب می رساند. در حالی که دمای بسیار سرد به طور موقت به سلامت باتری آسیب می رساند. شارژ در دمای بالای محیط نیز توصیه نمی شود. بنابراین لطفا مطمئن شوید که آیفون خود را در محیطی با دمای مطلوب شارژ می کنید.


اخبار جدید حاکی از این است که میلیون ها دستگاه اندروید برای خدمات گوگل پشتیبانی خود را از دست داده اند. جهت مطالعه این خبر مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


5- برداشتن کاور در حین شارژ

شارژ باعث ایجاد گرما می شود. بنابراین ممکن است آیفون شما هنگام شارژ گرم شود. اگر چنین است، باید کاور آیفون خود را بردارید تا اطمینان حاصل شود که گرمای تولید شده هنگام شارژ به درستی از بین می رود. برخی از قاب ها و روکش های ضخیم گرما را به دام می اندازند و این باعث می شود که آیفون هنگام شارژ شدن گرم شود. این ممکن است به سلامت باتری آسیب برساند. بیشتر در موارد چرمی تاشو، چرمی ضخیم که دارای جیب کارت و سایر ویژگی های کوچک دسترسی هستند، این اتفاق رخ می دهد. اگر صاحب آن جلدهای کارتونی لاستیکی بزرگ و ضخیم هستید، از شارژ کردن آیفون خود در آن کاورها جلوگیری کنید. زیرا آیفون شما را گرم می کنند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *