5 ابزار عالی نظارت و مدیریت پهنای باند

امروز در رایانیوز می خواهیم به معرفی 5 ابزار عالی نظارت و مدیریت پهنای باند بپردازیم. اتصال سریع به اینترنت برای جلوگیری از کاهش سرعت اینترنت شما به سمت خزیدن بسیاری از برنامه هایی که به پهنای باند نیاز دارند، ضروری است. برای جلوگیری از سرعت پهنای باند کم مانند موارد Dial-up، نظارت بر سرعت اینترنت شما مهم است.

برخی از برنامه های نصب شده روی سیستم شما ممکن است مقدار زیادی از در دسترس بودن شما را بگیرند. برخی از آن ها در پس‌زمینه کار می‌کنند و ردیابی پهنای باند برای به‌روزرسانی و نصب آن‌ها دشوار است.

نگه داشتن برگه ها در پهنای باند شبکه به شما امکان می دهد هر گونه تراکم را تشخیص دهید و سرعت واقعی اتصال را در مقایسه با نسخه پریمیوم درک کنید. در عین حال مصرف پهنای باند واقعی را از استفاده شبکه مشکوک جدا کنید. برای مدیریت یا کنترل پهنای باند، چندین برنامه شخص ثالث در دسترس هستند. برنامه هایی که هم پولی و هم رایگان آن ها وجود دارد. این ابزارهای نظارت و مدیریت پهنای باند به شما کمک می کند تا بهترین سرعت را در محیط شبکه خود داشته باشید.

بیش از بیست ابزار محدود کننده پهنای باند موجود است که کاربر می تواند برای سیستم خود از آن ها استفاده کند. هر دو نسخه پولی و رایگان در بازار وجود دارد. برخی از مهم ترین و بهترین آن ها در زیر مورد بحث قرار گرفته است. پس با تیم رایانیتا در ادامه مقاله 5 ابزار عالی نظارت و مدیریت پهنای باند همراه باشید.

1- ابزار NetBalancer

NetBalancer یک برنامه مدیریت پهنای باند شناخته شده است که می تواند به روش های مختلف برای تعیین محدودیت سرعت دانلود و آپلود یا تعیین اولویت استفاده شود. به این ترتیب، برنامه هایی با اولویت بالاتر می توانند پهنای باند بیشتری داشته باشند. در حالی که برنامه های با اولویت کمتر در صورت لزوم با سرعت کمتری اجرا می شوند.

1-ابزار-NetBalancer

استفاده از این ابزار نیز آسان و ساده است. همچنین درک رابط کاربری آن ساده است. Netbalancer به شما این امکان را می دهد از تنظیمات با یک رمز عبور محافظت کنید تا فقط شما بتوانید آن را تغییر دهید. بعلاوه سرویس Netbalancer به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق یک ویژگی همگام‌سازی، تمام سیستم‌ها را از راه دور بر روی یک پنل وب نظارت و کنترل کنید.

2- ابزار NetLimiter

Netlimiter به شما امکان می دهد پهنای باند برنامه هایی را که پهنای باند بالایی مصرف می کنند محدود کنید. هنگامی که برنامه را باز می کنید، تمام برنامه های فعال در سیستم شما نمایش داده می شود. اینکه کدام برنامه برای دانلود و آپلود چقدر سرعت می‌گیرد نیز در ستون‌های DL و UL نشان داده می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توانید به راحتی تشخیص دهید که کدام برنامه در دانلود و آپلود سرعت بیشتری دارد.

سپس می‌توانید برای برنامه‌های مصرف‌کننده پهنای باند بالا سهمیه تعیین کنید. همچنین می توانید قوانینی را برای محدود کردن پهنای باند پس از رسیدن به سهمیه ایجاد کنید. ابزار TheNetlimiter یک نرم افزار پولی است که در نسخه های Lite و Pro آن موجود است. Netlimiter 4 pro بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد که شامل مدیریت از راه دور، مجوزهای کاربر، آمار انتقال داده، زمان‌بندی قوانین، مسدودکننده اتصال و غیره می‌شود. همچنین دارای یک دوره آزمایشی رایگان نیز است.


به تازگی گوگل قابلیت جستجو چندگانه را راه اندازی نموده است. که امکان جستجو صوتی و تصویری را به صورت همزمان می دهد. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه بیشتر حتما سری به مقاله ویژگی جستجو چندگانه گوگل بزنید.


3- ابزار NetWorx

NetWorx یک ابزار محدود کننده پهنای باند رایگان است که به شما کمک می کند دلایل احتمالی مشکلات شبکه را پیدا کنید و تایید کنید که از محدودیت پهنای باند فراتر از محدودیت های مشخص شده ISP فراتر نمی رود. همچنین هرگونه فعالیت مشکوکی مانند اسب های تروجان و حملات هک را آشکار می کند.

NetWorx به زبان‌های مختلف موجود است و به شما امکان می‌دهد گزارش‌های روزانه یا هفتگی را به‌صورت آنلاین مشاهده کرده و آن ها را در هر قالبی مانند MS Word، Excel یا HTML صادر کنید. همچنین می توانید اعلان های صوتی و تصویری را سفارشی کنید.

4- ابزار SoftPerfect Bandwidth Manager

SoftPerfect Bandwidth Manager یک ابزار مدیریت ترافیک با امکانات کامل برای کاربران ویندوز است که رابط کاربری آن برای کاربران جدید کمی سخت و پیچیده است. این یک ابزار غنی از ویژگی برای مشاهده، تجزیه و تحلیل و محدود کردن پهنای باند در شبکه نصب شده بر روی سرور متمرکز است و مدیریت آن از طریق رابط کاربری گرافیکی ویندوز آسان است. پهنای باند برای کاربران خاص اینترنت را می توان از یک مکان تنظیم کرد. همچنین یک دوره آزمایشی رایگان تا 30 روز دارد.


خب اولین آزمایش‌های پردازنده گرافیکی Arc A350M اینتل بر اساس معماری گرافیکی Alchemist توسط شرکت کره‌ای TechTubers منتشر شده است. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد سری به مقاله زیر بزنید.


5- ابزار TMeter

TMeter به شما امکان می دهد تا سرعت هر فرآیند ویندوزی را که به شبکه دسترسی پیدا می کند کنترل کنید. از ویژگی های آن می توان به ضبط بسته، فیلتر URL، حساب های کاربری داخلی، نظارت بر میزبان، فایروال فیلترینگ بسته، NAT/DNS/DHCP داخلی و ضبط ترافیک برای گزارش یا پایگاه داده اشاره کرد.

Tmeter می تواند ترافیک را برای پارامترهای مختلفی اندازه گیری کند که شامل آدرس IP مقصد یا منبع، پروتکل یا پورت یا هر شرایط دیگری است. ترافیک اندازه گیری شده در نمودارها یا آمار نمایش داده می شود. هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی موجود است.

امیدواریم که راهنمای بالا به تصمیم گیری شما در مورد بهترین ابزارهای نظارت و مدیریت پهنای باند برای شما کمک کرده باشد. اما اگر هنوز در مورد مقاله سؤالی دارید. یا شما نیز ابزار مفید دیگری را می شناسید. لطفا با ما در بخش نظرات درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *