6 دلیل رایج داغ شدن بیش از حد تلفن همراه

امروز در رایانیوز می خواهیم به بررسی 6 دلیل رایج داغ شدن بیش از حد تلفن همراه بپردازیم. احتمالا تا کنون بارها متوجه این موضوع شده اید که تلفن همراهتان به صورت ناگهانی به شدت داغ می شود. در حالی که تولید مقداری گرما و گرم شدن گوشی‌های هوشمند، به ویژه در هنگام استفاده زیاد، طبیعی است. گرمای بیش از حد می‌تواند نشانه آسیب داخلی، مشکلات نرم‌افزاری یا حتی بدافزار باشد. در این مقاله، شش دلیل متداول که باعث می‌شود تلفن‌های همراه بیش از حد گرم شوند را فهرست کرده‌ایم. دلایلی که با دانستن آن ها شاید تا حدودی کمتر دچار این گرمای ناگهانی و احساس ناراحتی شوید. همراه تیم رایانیتا در ادامه مقاله 6 دلیل رایج داغ شدن بیش از حد تلفن همراه باشید.

1- استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند

یکی از شایع ترین دلایل از میان 6 دلیل رایج داغ شدن بیش از حد تلفن همراه استفاده بیش از حد است. که می تواند تلفن همراه را بیش از حد گرم کند.

شما نمی توانید قوانین فیزیک را شکست دهید. برخی از دلایل رایج گرمای بیش از حد شامل استفاده طولانی مدت از دوربین تلفن، استفاده از تلفن با روشنایی صفحه نمایش بالا یا انجام بازی های گرافیکی فشرده است. استفاده فشرده یا بدون توقف از تلفن همراه شما به این معنی است که پردازنده آن باید به طور مداوم کار کند که در نتیجه می تواند گرمای زیادی تولید کند. به همین ترتیب، استفاده طولانی مدت از دوربین گوشی به این معنی است که دوربین، پردازنده و صفحه نمایش باید به طور مداوم کار کنند و همه این قسمت ها گرما تولید می کنند. این گرما از طریق بدنه گوشی پخش می شود. به همین دلیل است که برنامه‌های سخت‌گیرانه، مانند بازی‌ها، اغلب می‌توانند منجر به یک تلفن گرم و داغ شوند.

1-استفاده-بیش-از-حد-از-تلفن-هوشمند

به طور خلاصه، هر چیزی که قدرت پردازش زیادی را مصرف کند احتمالا منجر به گرم شدن تلفن همراه شما می شود. اما فقط برنامه‌های درخواستی مقصر نیستند. گاهی اوقات، تنظیمات کمتر از حد مطلوب نیز منجر به تولید گرمای بیش از حد می شود. ما به میزان روشنایی صفحه اشاره کردیم. این یکی از بزرگ‌ترین مقصران در مورد تنظیمات غیربهینه تلفن است که باعث گرم شدن بیش از حد شما می‌شود. جدای از این، شرایط بد شبکه سلولی تلفن را مجبور می‌کند که دائما سیگنال‌ها را جستجو کند. به این معنی که مجبور است بیش از حد کار کند و گرمای زیادی تولید کند.

2- به روز رسانی نرم افزار باگی یا بدافزار

متاسفانه، باگ نرم‌افزارها اغلب دلیل اصلی گرم شدن تلفن‌های همراه است. گاهی اوقات یک باگ می‌تواند منجر به گیرکردن برنامه در حلقه‌ای شود که منابع پردازنده را اشغال می‌کند. در حالی که برخی از اشکالات ممکن است منجر به مصرف بیش از حد حافظه شود که دوباره منجر به تولید گرمای بیشتر می‌شود. متوجه خواهید شد که تلفن شما داغ می‌شود و باتری نیز داغ می‌شود. در همان زمان تخلیه می شود.

یکی از موج جدید بدافزارها که اخیرا در اخبار منتشر شده است. موجی است که واقعا اطلاعات را سرقت نمی کند. بلکه منابعی مانند پردازنده و عمر باتری شما را می دزد.


به تازگی اخباری به گوش می خورد که شیائومی سیستم هشدار زلزله را به برخی از تلفن های هوشمند خود اضافه کرده است. جهت مطالعه بیشتر در این مورد سری به مقاله زیر بزنید.


3- باتری، کابل یا شارژر معیوب

این در واقع خطرناک تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. باتری‌ها، کابل‌ها و شارژرهای بازار آسیب‌دیده یا خاکستری می‌توانند تلفن‌های همراه را نه تنها فراتر از گرم ناخوشایند بلکه تا حد خطرناکی گرم کنند. همه شارژرها با کیفیت یکسان ساخته نمی شوند. به این معنی که می توانند گوشی های هوشمند را بیش از حد گرم کنند.

در همین حال، آسیب فیزیکی می‌تواند باعث شود باتری‌ها در برابر فشارهای ناشی از شارژ یا حتی استفاده متوسط ​​مقاومت نکنند. به همین دلیل است که اغلب از افرادی می‌شنویم که تلفن‌هایشان پس از گرم شدن هنگام شارژ، منفجر شده است. بیشتر این موارد شامل استفاده از شارژرهای غیر رسمی و کابل های بی کیفیت است. فقط باید از لوازم جانبی اصلی یا تایید شده شخص ثالث استفاده کنید.

همچنین توصیه می کنیم هنگام خواب تلفن همراه خود را شارژ نکنید. زیرا ممکن است نتوانید مشکلات جدی گرمای بیش از حد را تشخیص دهید. مهم تر از همه این است که هنگام شارژ گوشی موبایل را زیر بالش خود قرار ندهید. گرمایی ایجاد می کند که به دلیل پوشاندن آن توسط بالش نمی تواند از گوشی خارج شود و بالش آتش بگیرد.

4- مسدود شدن راه های تهویه

تلفن های همراه برای مقاومت در برابر سختی های زندگی روزمره ساخته شده اند. اما هنگامی که درگاه شارژ مسدود می شود، منجر به گرم شدن بیش از حد می شود. این واقعا برای اکثر گوشی‌های جدید مشکلی نیست. سیستم‌های خنک‌کننده پیشرفته بسیار رایج شده‌اند. اما برای مدل‌های قدیمی‌تر، ممکن است یک عامل باشد.

زمانی که دمای محیط بالا باشد. مانند روزهای تابستان، یا اگر تلفن همراه شما برای مدت طولانی روی داشبورد خودرویتان قرار داشته باشد و آن را در معرض نور خورشید و گرمای بیش از حد قرار داده باشد، این احتمال بیشتر است. این گرمای تولید شده توسط GPS، پردازنده و صفحه نمایش گوشی را افزایش می دهد. این می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. ما به شما توصیه می کنیم که گوشی خود را زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. زیرا نه تنها گرمای بیشتری ایجاد می کند. بلکه حرارت مستقیم می تواند به بدنه و نمایشگر گوشی آسیب برساند.

یکی دیگر از دلایل داغ شدن بیش از حد تلفن همراه، قاب های بی کیفیت گوشی است. آن ها ممکن است از گوشی شما در برابر سقوط محافظت کنند. اما به عنوان یک عایق حرارت نیز عمل می کنند. بسیاری از گوشی ها از پشت دستگاه برای دفع گرما از اجزای داخلی مانند پردازنده ها استفاده می کنند. با قرار دادن یک قاب ضخیم روی تلفن، از پخش موثر این گرما در هوا جلوگیری می کنید. از این رو، باید از قاب های بیش از حد حجیم گوشی، به خصوص آن هایی که طراحی حرارتی خوبی ندارند، خودداری کنید.

5- آسیب های داخلی تلفن همراه

همان طور که قبلا ذکر کردیم، باتری های آسیب دیده مقصر بزرگی در گرم شدن بیش از حد تلفن ها هستند. انواع دیگر آسیب های داخلی حتی آسیب های مربوط به سن نیز می توانند باعث این شوند. به عنوان مثال، خمیر حرارتی بین پردازنده و هیت سینک ممکن است شروع به ریزش کند و با عدم انتقال حرارت بیش از حد از پردازنده، کارایی هیت سینک را کاهش دهد.

برخی از تلفن ها دارای مکانیزم های خنک کننده پیشرفته هستند. اگر به طور تصادفی تلفن همراه خود را بیاندازید و نتوانید آسیب را ببینید، ممکن است آسیب ببینند. اما ممکن است متوجه شوید که تلفن همراه شما بیش از حد معمول گرم می شود. آسیب ناشی از ضربه اغلب باعث شل شدن قطعات و در نتیجه اتصال کوتاه می شود که برخی از آن ها ممکن است به تلفن شما اجازه کار را بدهند. اما به قیمت گرمایش بیش از حد.


عیب‌یابی مشکلات دستگاه های اندرویدی یکی از رایج‌ترین و خسته‌کننده‌ ترین کارها است. در مقاله زیر به برخی از رایج ترین این مشکلات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.


6- سخت افزارهای قدیمی تر

سخت‌افزارهای قدیمی‌تر، به‌ویژه پردازنده‌ها، اغلب به دلیل عوامل مختلف می‌توانند گوشی را بیش از حد گرم کنند. همان طور که در بالا توضیح داده شد. با بالا رفتن سن تلفن، خمیر حرارتی ممکن است از بین برود و پردازنده را مستعد خنک سازی ناکارآمد کند. اما همیشه می‌توانید اقدامات احتیاطی انجام دهید/ تغییر تنظیمات خاموش کردن ویژگی‌های غیرضروری مانند بلوتوث یا Wi-Fi، یا کاهش زمان نمایش و تنظیم الگوهای استفاده در زمان انجام جدیدترین و سخت‌ترین بازی‌ها استراحت کنید به شما در مقابله با این مسئله کمک می کند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *