رونمایی ایسوس از رقیب آی مک اپل

در این خبر از رایانیوز به خبر رونمایی ایسوس از رقیب آی مک اپل می پردازیم. ایسوس در این رقیب جدی آی مک از پردازنده AMD و طراحی جذابی استفاده کرده است. Asus Zen AIO با صفحه‌نمایش ۲۳٫۸ اینچی به عنوان رقیب آی مک 2021 اپل ظاهر خواهد شد. با تیم رایانیتا در ادامه همراه باشید.

iMac جدید 24 اینچی از طراحی جدید جسورانه ای برخوردار است که افراد زیادی را به بحث در مورد آن می کشاند. ایسوس با رایانه all in one مقابله کرده است. به عنوان یک گزینه قابل توجه عمل می کند. Zen AIO از یک نمایشگر 23.8 اینچی با حاشیه های جانبی فوق العاده کوچک و همچنین یک لبه بزرگ چانه متناسب با iMac بهره می برد. صفحه نمایش نازک نشانه هایی از طراحی iMac را نیز می گیرد و فضای استفاده نشده پشت صفحه را از بین می برد.

ویژگی های Zen AIO

Zen AIO دارای چند ویژگی است که iMac فاقد آن است.

صفحه لمسی اختیاری

در وهله اول ، می توان آن را با یک صفحه لمسی اختیاری پیکربندی کرد. راهی دیگر برای تعامل با رایانه شخصی به غیر از ورودی صفحه کلید و موس به شما می دهد. اپل، به نوبه خود، لجبازانه لمس را برای دستگاه های تلفن همراه مانند iPad و iPhone حفظ می کند. بنابراین با وجود اینکه iPad Pro جدید با همان پردازنده M1 ساخته شده است که در داخل دستگاه قرار دارد. صفحه نمایش لمسی را در هر دستگاه Mac پیدا نخواهید کرد. iMac دوباره طراحی شد.

تامین انرژی

دومین تفاوت بزرگ این است که ایسوس برای تامین انرژی Zen AIO به پردازنده AMD Ryzen 7 5000 همراه با گرافیک Radeon اعتماد می کند. پردازنده هشت هسته ای Ryzen 7 5700U یا پردازنده شش هسته ای Ryzen 5 5500U در Zen باید عملکرد چشمگیری داشته باشد.

درگاه ورودی HDMI

این پردازنده های موبایل هستند. همانطور که در همه موارد رایج است و فاقد گرافیک اختصاصی هستند. بنابراین انتظار نداشته باشید که این یک سیستم حرفه ای برای بازی باشد. اگرچه Zen به عنوان یک ماشین بازی می درخشد، اضافه شدن درگاه ورودی HDMI است. به شما امکان می دهد از آن به عنوان نمایشگر ثانویه استفاده شود. این بدان معناست که گیمرهای کنسول می توانند سونی پلی استیشن 5 یا Microsoft Xbox Series X خود را به یکدیگر متصل کرده. از صفحه نمایش 24 اینچی Zen’s برای بازی استفاده کنند. این ویژگی در سایر رایانه های پرچمدار AIO ، مانند Dell Inspiron 27 ، به یک ویژگی رایج تبدیل شده است.

اگر به مطالب و اخبار تکنولوژی لپتاپ، موبایل و گجت ها علاقه مندید احتمالا برند شیائومی را بشناسید. این برند جزو برندهای محبوب مخصوصا در صنعت موبایل است. به تازگی خبر خروج شیائومی از فهرست سیاه تجاری آمریکا منتشر شده است و این موضوع می تواند سبب پیشرفت این برند شود.

وضوح تصویر

با وجود طراحی های مشابه با حداقل حاشیه ها در بالا و کناره ها، Zen به وضوح 1080p در صفحه نصب شده به صورت نامتقارن محدود می شود. در حالی که iMac جدید دارای صفحه ای با 4.5K پیکسل است. اگرچه ایسوس در مورد طراحی اسپیکر به هیچ نوآوری مباهات نمی کرد. اسپیکر Zen در لبه پایین صفحه در فضایی پوشانده شده قرار دارد. این شرکت با هارمن کاردن در زمینه تنظیم همکاری کرد ، در حالی که iMac اپل با یک آرایه شش بلندگو همراه است که دارای باس قوی، همراه با میانه و ارتفاع دقیق و همچنین پشتیبانی از دالبی اتموس است.

قیمت ارزان تر

برای حفظ قیمت ارزان تر ، Zen از استراتژی ذخیره سازی دوگانه استفاده می کند. ظرفیت موجود شما را بین دو درایو حالت جامد تقسیم می کند. این امکان را برای شما فراهم می کند تا از طریق هر دو حافظه SSD M.2 NVMe به حافظه سریع دسترسی داشته باشید. بدون اینکه هزینه یک درایو با ظرفیت بزرگ داشته باشید. حداکثر یک درایو 5.2 گیگابایتی M.2 با درایو ثانویه 512 گیگابایتی M.2 می تواند برای Zen پیکربندی شود. Zen AIO با یک رنگ سفید Immortal White در دسترس است. بنابراین بلافاصله به اندازه تخته رنگ پررنگ iMac چشم نواز نخواهد بود.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *