تسلا 75% بیت کوین هایش را فروخت

تسلا 75% بیت کوین هایش را فروخت. تسلا پس از انجام بازی های بزرگ در بیت کوین در سال 2021، 936 میلیون دلار ارز دیجیتال خود را در سه ماهه دوم سال 2022 کنار گذاشت. دارایی بیت کوین خود را تا 75 درصد کاهش داد.

تسلا در سال 2021 در بیت کوین فعال بود . 1.5 میلیارد دلار در این ارز سرمایه گذاری کرد. زیرا ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، از مزایای بیت کوین نسبت به ارز استاندارد فیات سخن گفت. در بخشی از سال، مشتریان تسلا می‌توانند با استفاده از بیت‌کوین خودرو بخرند.

اما در ماه‌های اخیر، سودآوری تسلا تحت‌تاثیر «کاهش ارزش بیت‌کوین» قرار گرفته است.

اگر به اخبار رمز ارز علاقه دارید اخبار ما را دنبال کنید.

تحلیل قیمت بیت کوین تا کنون

حرکات این شرکت خودروسازی که به دقت تحت نظارت قرار گرفته بود. باعث افزایش علاقه به این ارز دیجیتال شد و بیت کوین در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید. بیت‌کوین بی‌ثبات است، پیش از آنکه تسلا حرکت‌های خود را در فوریه ۲۰۲۱ اعلام کند، در حال افزایش بود. ارزش این ارز دیجیتال به سرعت ده‌ها هزار دلار افزایش یافت.

تسلا فروش وسایل نقلیه بیت کوین خود را در می 2021 به دلیل تأثیرات زیست محیطی ناشی از استفاده گسترده از زغال سنگ و سایر سوخت های فسیلی برای استخراج ارز دیجیتال به حالت تعلیق درآورد. اما بر اساس گزارش Coindesk، پس از اواسط تابستان، بیت کوین دوباره در پاییز افزایش یافت و به بالاترین رقم تاریخ 68990.90 دلار رسید.

تصمیمات تسلا

در اوایل سال گذشته، تسلا 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد. بر روی آنچه که سازنده خودروهای الکتریکی آن را «پتانسیل بلندمدت» ارز دیجیتال نامید، سرمایه گذاری کرد. این شرکت تاکنون سه چهارم از دارایی های خود را فروخته است.

تسلا در بیانیه درآمد سه ماهه دوم خود در روز چهارشنبه گفت: «از پایان سه ماهه دوم، ما تقریباً 75 درصد از خریدهای بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده‌ایم». این شرکت گفت که این فروش ها 936 میلیون دلار نقد به ترازنامه خود اضافه کرده است.

این یک عقب نشینی سریع برای تسلا و مدیر عامل شرکت ایلان ماسک است. که در طول سال گذشته تقویت کننده ارزهای دیجیتال بود و مرتباً در مورد ارزهای دیجیتال مختلف توییت می کرد. قیمت بیت کوین در طول چهار ماه گذشته که «زمستان کریپتو» نامیده می شود، نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

برای تسلا، ارزش بازار منصفانه دارایی های بیت کوین آن در سه ماهه اول سال 2021 به 2.48 میلیارد دلار رسید. سال را با حدود 2 میلیارد دلار به پایان رساند. این شرکت نگفت که به چه قیمتی فروخته یا میزان کاهش ارزش خود را ارائه کرده است. اما بیت کوین سه ماهه دوم را با نزدیک به 46000 دلار آغاز کرد و به زیر 19000 دلار خاتمه داد.

تغییر بازارها از پاییز گذشته

بازارها از پاییز گذشته تغییر شکل داده اند. از همان ابتدا، بخشی از جذابیت ارزهای دیجیتال بر استقلال آن از دولت‌ها و وعده‌هایی مبنی بر اینکه معیاری برای استقلال از تورم و سیاست ارائه می‌دهد، متمرکز بود. اما جنگ در اروپا، افزایش تورم و کاهش تورم در بازار سهام نشان داده است که بیت کوین در برابر فشارهای بسیار سنتی بازار آسیب پذیر است. زیرا بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را افزایش می دهد. سرمایه گذاران موقعیت خود را در ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ها تنظیم می کنند.

تسلا تنها یکی از آن سرمایه‌گذاران است، البته با منابع عظیم و مدیرعاملی که می‌تواند با یک توییت بازارها را به حرکت درآورد. یک بیت کوین در روز چهارشنبه، قبل از اینکه تسلا فروش خود را فاش کند، بیش از 24000 دلار ارزش داشت. از صبح روز پنجشنبه، ارزش آن بسیار کمتر از مرز 23000 دلار بود.

امیدواریم مطلب تسلا 75% بیت کوین هایش را فروخت برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *