احتمال عرضه اولین گوشی تاشو اپل در ۲۰۲۴

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر احتمال عرضه اولین گوشی تاشو اپل در ۲۰۲۴ بپردازیم. شایعاتی به گوش می رسد مبنی بر اینکه اپل قصد تولید آیفون تاشو خود را دارد. اما دقیقا چه زمانی این تلفن افسانه ای جدید را خواهیم دید. به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، که معتقد است اپل می تواند یک آیفون تاشو در سال 2024 عرضه کند.

جالب اینجاست که اپل به دنبال سوار شدن بر باند تاشو است. اما با توجه به این که سامسونگ در حال حاضر تقریبا بر این فضا تسلط دارد. شاید اپل نیز بخواهد این کار را انجام دهد. سامسونگ به طور پیوسته نمونه کارهای تاشو خود را افزایش می دهد. اخیرا نیز دستگاه هایی مانند Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3، که دومی آنها به نظر می رسد بسیار محبوب است، را ارائه .

در هر صورت تا سال 2024 زمان بسیار طولانی باقی مانده است. بنابراین قطعا خیلی زود است که بگوییم آیا این شایعه به پایان می رسد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر احتمال عرضه اولین گوشی تاشو اپل در ۲۰۲۴ همراه باشید.

آیفون تاشو اپل

خب خبری از آیفون تاشو اپل، که می توان آن را iPhone Flip نامید. در مراسم رونمایی از آیفون 13 نبود. رویدادی که در آن مجموعه جدید آیفون، که شامل نسخه استاندارد، Mini ، Pro و Pro Max است. دارای باتری ارتقا یافته، گزینه های جدید ذخیره سازی، ویژگی های دوربین به روز شده، پردازنده A15 Bionic و بریدگی کوچک تر است. این شرکت همچنین اپل واچ 7، آیپد مینی 6 و آیپد ابتدایی را به روز کرد. اما، همانطور که انتظار می رفت، اثری از آیفون تاشو مشاهده نشد.

مارک گورمن از بلومبرگ می گویند که ما تا دو یا سه سال دیگر آیفون تاشو که گفته می شود iPhone Flip نامیده می شود، نخواهیم دید. بنابراین وقتی در مراسم معرفی اپل در ماه سپتامبر ظاهر نشد، تعجب آور نبود. اما، این امر باعث نشده است که صدای آیفون تا شونده به گوش برسد.

در حالی که رقبا گوشی های تاشو مختلفی را منتشر کرده اند راه اندازی مجدد موتورولا ریزر، چند مورد اپل در بازار کندتر عمل کرده است. این ممکن است یک حرکت هوشمندانه باشد. زیرا گوشی های تاشو موجود با بررسی های متفاوتی روبرو شده اند. در سال 2017، پیش بینی می شد که یک آیفون تاشو در سال 2020 با آینده نگاری عرضه شود. بدیهی است، این اتفاق نیفتاد. از آن زمان تحلیلگران و افشاگران تاریخ انتشار را لغو می کنند. شایعات و لیست آرزوها در حال افزایش است.

عرضه iPhone Flip یک هدف متحرک

بر هیچ کس پوشیده نیست که اپل به دنبال یک آیفون تاشو است. این شرکت تقریبا یک دهه است که ثبت اختراعات مربوط به مکانیزم ها و دستگاه های تاشو را بدون ثبت تاریخ در دسترس ثبت کرده است. سوال این است که آیا هیچ یک از آن ها هرگز نور روز را خواهند دید و اگر چنین است، چه زمانی؟

شایعات اولیه از 2021 به عنوان یک تاریخ هدف احتمالی یاد می کردند. اما گزارشی از تحلیلگر قدیمی اپل مینگ چی کو نشان می دهد. اگر اتفاق بیفتد 2023 ممکن است واقعی تر باشد. به گفته کو، اپل هنوز باید مسائل مربوط به فناوری و تولید انبوه را قبل از عرضه دستگاهی مانند این به بازار بفهمد، بنابراین انتظار دوساله می کشد. گمانه زنی های مارک گورمن از بلومبرگ با پیش بینی های کو هماهنگ است. گورمن نیز می گوید که آیفون تاشو ممکن است دو تا سه سال دیگر عرضه نشود.


به تازگی شیائومی پتنت تشخیص زلزله به کمک گوشی خود را به ثبت رسانده است. پیشنهاد می کنیم مطالعه این خبر را از دست ندهید.


طراحی آیفون تاشو

جدول زمانی 2023 با گزارشی از بلومبرگ در اوایل امسال مطابقت دارد که نشان می دهد اپل در حال حاضر یک نمونه اولیه از صفحه نمایش آیفون تاشو دارد. در حالی که هنوز یک مدل کار نمی کند. یک گام بالاتر از ثبت اختراع است که تا آن زمان تنها چیزی بود که دیده شد.

به نظر می رسد که اپل در مورد صفحه نمایش های تاشو زیر آفتاب حق ثبت اختراع را گرفته است. از جمله صفحه نمایش تاشو به سبک اوریگامی، صفحه نمایش تاشو و حتی صفحه نمایش همه جانبه. در حالی که ما نمی دانیم کدام یک برش نهایی را ایجاد می کند. به نظر می رسد هر دو کو و بلومبرگ موافق هستند که نمونه اولیه بیشتر یک طراحی تاشو سنتی است. به صفحه اصلی 7.5 یا 8 اینچی باز می شود.

بر خلاف سرفیس مایکروسافت، که دارای لولا در نمای بیرونی است. اپل دارای یک صفحه نمایش مداوم با مکانیزم لولا مخفی مانند Galaxy Fold است. با این حال، جان پراسر افشاگر اپل، در اوایل سال 2021 گزارش داد. iPhone Flip احتمالا از طراحی تاشو استفاده می کند. در چندین رنگ سرگرم کننده عرضه می شود. بین آیفون 12 بنفش پر زرق و برق، گزینه آبی و صورتی جدید برای آیفون 13، مجموعه ای از رنگ های سرگرم کننده برای اولین دستگاه تاشو اپل قطعا یک احتمال است.

جهت مطالعه اخبار روز فناوری و موبایل بخش تکنولوژی رایانیوز را از دست ندهید!

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *