بدهی 5.1 میلیارد دلاری جنسیس تا نوامبر

با رشد ارز دیجیتال این روزها اخبار رمز ارزها بسیار مهم شده است. یکی از مهم ترین اخبار بدهی 5.1 میلیارد دلاری جنسیس تا نوامبر است. اخبار FTX در رمز ارزها بسیار اثرگذار بود. ولی هنوز اثر این خبر مشخص نیست زیرا هنوز روال قانونی آن طی نشده است. پس اگر در زمینه ارز دیجیتال و کریپتو فعالیت دارید اخبار آن را در رایانیوز دنبال کنید.

معرفی شرکت جنسیس

جنسیس یکی از زیرمجموعه‌های گروه ارز دیجیتال است. یک مجموعه رمزنگاری که توسط بری سیلبرت در سال 2015 تأسیس شد. جنسیس (Genesis) یک شرکت تجاری نهادی است که سرمایه گذاران را به بازارهای دارایی دیجیتال متصل می کند. این میلیاردها تجارت ارز دیجیتال، وام و تراکنش را به صورت ماهانه تسهیل می کند، از جمله بیش از 25 میلیارد دلار در سال 2020 YTD. پلتفرم آن یک نقطه دسترسی واحد را برای تجارت دارایی های دیجیتال، مشتقات، استقراض، وام، نگهداری و خدمات کارگزاری اصلی فراهم می کند.

مدیریت سیلبرت و مشکلات موجود در جنسیس اخیراً او را با دو مدیر برجسته ارزهای دیجیتال، کامرون و تایلر وینکلووس، که صرافی Gemini را اداره می‌کنند، درگیر کرده است.

بدهی 5.1 میلیارد دلاری جنسیس تا نوامبر

Genesis Global Holdco LLC و دو شرکت تابعه آن، که روز پنجشنبه در نیویورک درخواست حفاظت از ورشکستگی دادند، آخرین شرکت‌های ارز دیجیتال هستند که با گسترش سرایت صرافی دارایی‌های دیجیتال FTX منفجر شدند.

در اولین روز خود در دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، وضعیت مالی جنسیس را که در حال تغییر ساختار است، ارائه کرد. جنسیس با سه نهاد خود – Genesis HoldCo، Genesis Global Capital LLC و Genesis Asia Pacific PTE، به جدیدترین شرکت ارزهای دیجیتالی تبدیل شد که در عواقب فوری سقوط FTX گرفتار شد.

جنسیس بلافاصله پس از اعلام ورشکستگی FTX در ماه نوامبر، برداشت ها را متوقف کرد. شرکت وام دهنده سپس گفت که آنها با «درخواست‌های برداشت غیرعادی» مواجه شدند که بیش از نقدینگی آن بود. براساس پرونده های ورشکستگی شرکت، جنسیس، صرافی کریپتو، مدت کوتاهی پس از اینکه مشتریانش را از برداشت از پلتفرم در ماه نوامبر منع کرد، مجموعاً 5.1 میلیارد دلار بدهی را گزارش کرد.

در اوایل این ماه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار جنسیس و شریک سابق آن Gemini Trust را به فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم کرد. برخی از کاربران برنامه Gemini’s Earn که رمزارز خود را از طریق Genesis برای کسب منافع به امانت می‌دهند، نتوانسته‌اند به وجوه خود دسترسی داشته باشند.

جزئیات پرونده جنسیس

  • طبق پرونده ورشکستگی، طلبکاران خواستار بازپرداخت 827 دلار وام در ماه نوامبر شدند.
  • طبق پرونده ورشکستگی، این شرکت 1.2 میلیارد دلار ضرر به Three Arrows، یک صندوق تامینی رمزارز که در ماه ژوئن سقوط کرد، ثبت کرده است.
  • بر اساس این پرونده، شرکت مادر Digital Currency Group با مبادله ادعای 1.2 میلیارد دلاری جنسیس در Three Arrows با سفته 10 ساله 1.1 میلیارد دلاری، بیشترین میزان قرار گرفتن در معرض را بر عهده گرفت.
  • با این حال، جنسیس حساب کاملی از بدهی های 5.1 میلیارد دلاری که در پرونده ورشکستگی ادعا کرده بود ارائه نکرد.
  • طبق پرونده ورشکستگی، «این «اجرای بانک» پس از فروپاشی نهادهای FTX بسیار بزرگ بود و به شدت بر نقدینگی موجود شرکت تأثیر گذاشت.

بدهی DGC به جنسیس

در همان زمان، شرکت مادر هلدکو، گروه ارز دیجیتال (DCG) و شرکت‌های تابعه مختلف آن، از جمله DCG International Investments Ltd. نیز تحت تأثیر آشفتگی بازار قرار گرفتند و نقدینگی لازم برای بازپرداخت به شرکت را نداشتند. DCG همچنین والد CoinDesk است.

بر اساس نامه ای که بری سیلبرت، مدیر اجرایی DCG در اوایل ماه جاری به سرمایه گذاران نوشت، DCG بیش از 500 میلیون دلار به جنسیس بدهکار است.

هنوز روند این پرونده مشخص نشده است. اما احتمال آن می رود که در صورت روند منفی جنسیس و نشر اخبار منفی در روند حرکتی کریپتو اثر گذار باشد. آیا اخبار رمز ارز را دنبال میکنید؟ نظر شما چیست؟ چه پیش بینی دارید؟

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *