تغییر صنعت فروش بلیط با NFT ها

امروز در رایانیوز می خواهیم به نحوه تغییر صنعت فروش بلیط با NFT ها بپردازیم. مفهوم توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در سال 2015 ظهور کرد. اولین بار در سال 2017 زمانی که بسیاری از مجموعه‌های دیجیتال برجسته ایجاد شدند، مورد توجه قرار گرفت.

NFT ها در میان باشگاه های ورزشی بزرگ محبوبیت زیادی پیدا کردند. اما پس از فروش آثار هنری هنرمند دیجیتال به عنوان NFT به قیمت های بسیار بالا محبوب شدند.

اما امروزه اکثر برندهای خانگی، برندهای ورزشی و پوشاک ممتاز، افراد مشهور، ستاره های ورزشی و اینفلوئنسرها درگیر جنون NFT شده اند. در حالی که بسیاری بر این باور بودند که هیاهو و جنون در اطراف بازار باعث سقوط آن خواهد شد. اکوسیستم NFT گسترش سریعی فراتر از بازار کلکسیون های دیجیتال داشته است. با تیم رایانیتا در ادامه تغییر صنعت فروش بلیط با NFT ها همراه باشید.

NFT ها در بازی

بازی یکی دیگر از صنایع کلیدی است که در آن NFT ها تاثیر بسیار مهمی داشته اند. با پاداش های بازی برای کسب درآمد (P2E) و NFT یکپارچه در سال 2021 بازی هایی مانند Axie Infinity به منبعی برای امرار معاش برای بسیاری در ویتنام تبدیل شده است. کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که طی 10 سال آینده، اکثر بازی‌های ویدیویی به مدل‌های P2E روی خواهند آورد.

NFT-ها-در-بازی

در حالی که کلکسیون های دیجیتال و صنعت بازی به دو مورد از شناخته شده ترین موارد استفاده برای NFT تبدیل شده اند. چندین صنعت دیگر وجود دارند که استفاده از توکن های غیر قابل تعویض در آن ها رو به افزایش است. در یک مثال برجسته، صنعت فروش بلیت با یکپارچه‌سازی NFT در حال بررسی تغییرات اساسی است.

نحوه شکل دهی بازار بلیط توسط NFT ها

اگرچه بازار فروش بلیط در سال‌های اخیر به کمک همه‌گیری کرونا، کامالا دیجیتالی شده است. اما بسیار متمرکز است که به نفع رشد بازارهای ثانویه و زیرزمینی است. در دنیای امروز، احتکارکنندگان بلیت هر کنسرت یا رویداد مهمی را از قبل می خرند، سپس آن را با قیمتی متورم در این بازارها به فروش می رسانند که به عنوان بازار سیاه شناخته می شود.

بسیاری از اوقات، این افراد حتی کالاهای تقلبی را می فروشند. بدون اینکه هیچ راهی برای مشتریان برای تایید صحت بلیط قبل از خرید وجود نداشته باشد. NFT ها با ذخیره داده ها در یک بلاک چین، اثبات صحت را ارائه می دهند. همین مکانیسم را می توان با قرار دادن بلیط ها روی یک بلاک چین اعمال کرد. که نه تنها اصالت بلیط را تضمین می کند. بلکه فروش آن توسط یک سازمان دهنده قانونی را تضمین می کند.

این بلیط های NFT همچنین پتانسیل ورود به بازار ثانویه بلیط را دارند. برای مدت طولانی، بازار ثانویه تا حد زیادی برای برگزارکنندگان رویداد، مکان‌ها و هنرمندان غیرقابل دسترس بوده است. از آنجایی که قانون‌گذاری نشده و سوداگرانه است. هم بر طرفداران ناامید شده از قیمت‌های بالا تاثیر می‌گذارد و هم بر هنرمندانی که توسط پایگاه هواداران ناراضی محاصره شده‌اند.


از آنجایی که NFTها جدید سر و صدای بسیاری کردند. جهت آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم خبر استفاده از NFT جهت پولشویی را از دست ندهید.


فروش بلیط NFT

با فروش بلیط NFT، این مشکل ممکن است از بین برود. هنرمندان و برگزارکنندگان رویداد می‌توانند قراردادهای هوشمندی ایجاد کنند که فروش مجدد بلیت‌هایشان را تنظیم می‌کند.

مزایای NFT ها می تواند از حق نسخه برداری از فروش مجدد، تعیین حد بالا یا پایین قیمت، تا گنجاندن انواع افزونه های کاربردی در NFT ها باشد. با بلیط های NFT، جامعه بسیار به هنرمند یا تیم ورزشی نزدیک می شود. این بدان معناست که آنه ا نقش بیشتری در تصمیم گیری هنرمندان یا تیم های مورد علاقه خود دارند.

ورودی های NFT بسیار فراتر از دسترسی هستند. آن ها یک کالای کلکسیونی هستند. اما همچنین می توانند یک کیف هدیه برای همه نوع مزایا باشند. این می تواند کیف پولی باشد که ارزش پولی را با خیال راحت ذخیره می کند. شما می توانید با یک تی شرت، یک همبرگر، یک پوستر امضا شده یا خرید 100 دلاری در محل کنسرت به بخش های خاصی از یک رویداد دسترسی داشته باشید یا جایزه بدهید.

NFT ها شکاف بین بازارها را برای تجربیات جداگانه پر می کنند. از همان NFT ها می توان برای دسترسی به کنسرت استفاده کرد، اما کلید اقامت شما در هتل، بازدید از پارک موضوعی نزدیک و حتی کلید ماشین کرایه ای شما در سفر بعدی شما نیز می باشد.


NFT رمزارزی است که به تازگی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است. به تازگی امکانی جهت جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا بوجود آمده است. که پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد خبر زیر را حتما مطالعه نمایید.


آینده بلیط NFT چیست؟

بسیاری از بنیانگذاران و سازندگان در بازار فروش بلیط NFT موافق بودند که شور و هیجان در مورد NFT در بین برندهای بزرگ قطعا به بازار فروش بلیط کمک کرده است تا سازمان دهندگان بیشتری را جذب کند. بلیط NFT هنوز یک فناوری در حال ظهور است. بنابراین فضای زیادی برای رشد وجود دارد. برای یافتن راه حل مناسب، سقف به اندازه خود صنعت است و حجم بازار پیش بینی شده 94.27 میلیارد دلار تا سال 2026 است.

با وجود نرخ رشد سریع، صنعت فروش بلیط NFT نیز در این مسیر با چالش‌های خاصی مواجه است. اما مانع فناوری همچنان یک چالش است:

چالشی که همیشه برای NFTS وجود داشته است. مانع دسترسی به فضا برای مخاطبان اصلی است. نیاز زیادی به یک مقدمه گرم در فضا از طریق تجربیات و راهنمایی های کاربر پسند وجود دارد. ما معتقدیم که بلیط NFT نشان دهنده یک مرحله WEB2.5 بین مخاطبان اصلی و WEB3 است.

برندهای بزرگ شروع به درک ارزش فناوری NFT کرده اند و اینکه این یک مد نیست. استفاده از NFT در فضای فروش بلیت رویداد مستلزم آموزش برندها در مورد نحوه استفاده از فناوری زیربنایی برای چیزهای بیشتر از کلکسیون های دیجیتال است. آن ها در حال حاضر درجه ای از اعتماد و درک در فناوری NFT دارند. بنابراین آینده بلیط NFT بهترین مورد بعدی به نظر می رسد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *