بهبود بخشی سیستم رتبه بندی اینستاگرام

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر بهبود بخشی سیستم رتبه بندی اینستاگرام بپردازیم. رئیس اینستاگرام چندی پیش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد الگوریتم رتبه‌بندی خود را تغییر دهد. الگوریتمی ایجاد کند تا محتوا اصلی را بیشتر در پلتفرم خود برجسته کند. پس از اعلام این خبر، سخنگو این غول رسانه‌های اجتماعی در ایمیلی اعلام کرد که اینستاگرام در حال ایجاد تغییراتی در الگوریتم رتبه‌بندی خود است تا توزیع محتوا اصلی را به جای محتوا بازنشر شده در مکان‌هایی مانند برگه و فید Reels در اولویت قرار دهد.

رئیس اینستاگرام در ویدیویی گفت این به طور خاص بر ایده اصالت متمرکز است. اگر چیزی را از ابتدا ایجاد کنید. باید اعتبار بیشتری دریافت کنید تا زمانی که چیزی را که از شخص دیگری پیدا کرده‌اید دوباره به اشتراک بگذارید. ما بیشتر تلاش خواهیم کرد تا محتوا اصلی را بیشتر ارزیابی کنیم، به ویژه در مقایسه با محتوای بازپست شده. با تیم رایانیتا در ادامه بهبود بخشی سیستم رتبه بندی اینستاگرام همراه باشید.

ویژگی های جدید

اینستاگرام راه‌های جدیدی برای برچسب‌گذاری و بهبود رتبه‌بندی اضافه کرده‌ است:

  • برچسب های محصول
  • برچسب های پیشرفته
  • رتبه بندی برای اصالت

سازندگان برای آینده اینستاگرام بسیار مهم هستند.اینستاگرام می خواهد مطمئن شود که آن ها موفق هستند و تمام اعتباری را که لایق آن هستند به دست می آورند.

ویژگی-های-جدید

اینستاگرام در ایم مورد توضیح داد که این پلتفرم اکنون کمتر احتمال دارد که Reels هایی را که قبلا در برنامه هستند توصیه کند. همچنین احتمال کمتری دارد که این شرکت حساب‌هایی را توصیه کند که محتوا سایر کاربران را جمع‌آوری کرده و مجددا به اشتراک بگذارند. اینستاگرام خاطرنشان می کند که از آنجایی که محتوا بیشتری را در برنامه توصیه می کند. معتقد است که اعتبار، توزیع، رشد و درآمدزایی به سازنده اصلی اهمیت دارد.

برجسته سازی محتوا اصلی

موسری در پاسخ به توییتی از مشاور رسانه‌های اجتماعی مت ناوارا، خاطرنشان کرد که اینستاگرام در حال حاضر برای برجسته کردن محتوای اصلی کار می‌کند، اما بیشتر به این سمت گرایش دارد و به این کار ادامه خواهد داد. از آنجایی که ما بیشتر به توصیه‌ها متمایل می‌شویم، اهمیت زیادی پیدا می‌کنیم که برای جمع‌آوری‌کننده‌ها بیش از حد ارزش قائل نشویم. زیرا این امر برای سازندگان بد است و بنابراین برای اینستاگرام در درازمدت بد است.

همانطور که ما بیشتر به توصیه‌ها متمایل می‌شویم. اهمیت زیادی پیدا می‌کنیم که برای جمع‌آوری‌کننده‌ها ارزش زیادی قائل نشویم. زیرا این امر برای سازندگان و در نتیجه برای اینستاگرام در درازمدت بد است.


فیس بوک چندی پیش پس از آزمایشات قبلی که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود. اعلام پنهان کردن تعداد لایک ها در پست ها در فیس بوک و اینستاگرام به طور عمومی آغاز خواهد شد. پیشنهاد می کنیم جهت مطالعه بیشتر دراین مورد مقاله مخفی کردن لایک در اینستاگرام را از دست ندهید.


نحوه یافتن محتوا اصلی

هنگامی که از رئیس اینستاگرام سوال شد که اینستاگرام چگونه می تواند سازنده اصلی یک تصویر یا یک ویدیو را تعیین کند. موسری در توییتی توضیح داد که این برنامه نمی تواند مطمئن باشد. او بیان کرد که این شرکت طبقه‌بندی‌کننده‌هایی را برای پیش‌بینی اینکه چقدر احتمال دارد چیزی اصلی باشد، می‌سازد. این شرکت همچنین به مواردی مانند افرادی که در ویدیو حضور دارند و اینکه آیا برنامه قبلا ویدیو را دیده است نگاه می کند.

اینستاگرام مملو از حساب‌های میم محبوب است که حلقه‌های دیگر کاربران را بازنشر می‌کنند. اغلب تعداد زیادی تعامل و میلیون‌ها بازدید دریافت می‌کنند. تغییر جدید به این معنی است که این حساب‌ها دیگر ممکن است به همان اندازه دسترسی نداشته باشند. زیرا پلتفرم در عوض برای تقویت سازنده اصلی کار می‌کند.


ظاهرا اینستاگرام قصد دارد قابلیت قدیمی نمایش پست بر اساس زمان انتشار را به پلتفرم خود بازگرداند. قابلیتی که در گذشته بسیار مورد علاقه کاربران این پلتفرم بوده. با حدف شدن آن بسیاری از کاربران اعلام نارضایتی کردند. پس مقاله زیر را از دست ندید.


اولویت بندی محتوای اصلی

موسری در کنار اعلامیه در مورد اولویت بندی محتوای اصلی، به دو راه اندازی اخیر نیز اشاره کرد. برچسب گذاری محصول و برچسب گذاری پیشرفته.

تازگی اینستاگرام اعلام کرد که برچسب‌گذاری محصول، که قبلا فقط برای سازندگان و برندها در دسترس بود. اکنون برای همه کاربران آمریکایی با حساب‌های عمومی در دسترس است. اکنون، همه کاربران ایالات متحده می توانند محصولات کسب و کارهایی را که برای خرید اینستاگرام راه اندازی شده اند برچسب گذاری کنند. این شرکت می‌گوید این گسترش، کشف محصولات افرادی که دنبال می‌کنند را برای افراد آسان‌تر می‌کند و کسب‌وکارها می‌توانند مخاطبان خود را در این پلتفرم افزایش دهند.

در مورد برچسب های بهبود یافته، اینستاگرام آن ها را در اویل آپریل راه اندازی کرد. هدف آن ها این است که دریافت اعتبار برای کارشان را برای سازندگان آسانتر کنند. اینستاگرام می‌گوید تگ‌های بهبودیافته به کاربران اجازه می‌دهند سهم خاص سازنده را در یک عکس یا پست ویدیویی به اشتراک بگذارند و مشاهده کنند. دسته بندی نمایه خود تعیین شده سازنده که نقش آن ها را مشخص می کند در تگ نمایش داده می شود. با این تگ‌های جدید، سازندگان می‌توانند خلاقیت‌های دیگر را در پست‌های خود به عنوان راهی برای نمایش بیشتر کارشان به آن‌ها تگ کنند.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *