تغییر نام فیسبوک نام به متا

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر تغییر نام فیسبوک نام به متا بپردازیم. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک روز گذشته اعلام کرد که نام شرکت جدید فیس بوک، متا است، در تلاشی آشکار برای تغییر تصویر عمومی شرکت از شبکه اجتماعی آسیب دیده به مبتکر فناوری متمرکز بر ایجاد نسل بعدی تعامل آنلاین، معروف به “متاورس” است.

اپلیکیشن فیسبوک که هر ماه توسط تقریبا 3 میلیارد نفر در سراسر جهان استفاده می شود، نام خود را حفظ خواهد کرد. اما زاکربرگ در کنفرانس واقعیت مجازی Connect شرکت گفت که زمان آن رسیده است که هویت شرکت را بازبینی کنیم تا جاه‌طلبی‌های گسترده‌تر آن منعکس شود. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله خبری تغییر نام فیسبوک نام به متا همراه باشید.

فرا رسیدن زمان تغییرات

مارک زاکربرگ گفت: «زمان آن فرا رسیده است که یک برند جدید شرکتی را بپذیریم تا همه کارهایی که انجام می دهیم را در برگیرد. از این به بعد، ما ابتدا متاورس خواهیم بود، نه اول فیسبوک.

هفده سال پس از اینکه زاکربرگ فیس بوک را در خوابگاه خود در دانشگاه هاروارد تاسیس کرد. برند این شرکت به شدت تحت تاثیر بحران های متوالی، از مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تا رسوایی حریم خصوصی داده های کمبریج آنالیتیکا، که در سال 2018 عمومی شد، آسیب دید. افشاگری های مخرب یک ماه کارمند سابق فیس بوک به افشاگری فرانسیس هاوگن تبدیل شد.

فرا-رسیدن-زمان-تغییرات

اما حتی زمانی که این شرکت با موجی از پوشش خبری انتقادی در مورد آسیب‌های پلتفرم‌هایش، بر اساس اسناد داخلی هاگن، تحت تاثیر قرار گرفته است. زاکربرگ بدون عذرخواهی تمرکز خود را بر روی متاورس حفظ کرده.

او می‌گوید متاورس پلتفرم محاسباتی بزرگ بعدی است که توجه مردم و دلار در سال‌های آینده به آن معطوف خواهد شد. او می‌خواهد متا که به تازگی نامگذاری شده است نقش اصلی را در ایجاد آن و تبدیل آن به تجارت بزرگ ایفا کند. ساخت برنامه های رسانه های اجتماعی ما همیشه یک تمرکز مهم برای ما خواهد بود. اما در حال حاضر، نام تجاری ما به قدری با یک محصول مرتبط است. که احتمالا نمی تواند نشان دهنده همه کارهایی باشد که امروز انجام می دهیم، چه برسد به آینده.

متاورس چیست؟

زاکربرگ نام جدید متا را در یک ارائه ویدیویی پر زرق و برق معرفی کرد که به عنوان توضیحی در مورد متاورژن عمل کرد. مفهومی آینده‌نگر و مبهم که در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج در دره سیلیکون ولی تبدیل شده است.

اصطلاح متاورس توسط نویسنده علمی تخیلی نیل استفنسون در سال 1992 در رمانش با نام Snow Crash ابداع شد. علاقه مندان از آن برای اشاره به فضاهای مجازی همه جانبه استفاده می کنند. در آن افراد می توانند بازی کنند. در کنسرت ها شرکت کنند، با همکاران خود ملاقات کنند و انواع کالاها و خدمات دیجیتال را خریداری کنند.

فیس‌بوک بسیاری از این تجربیات را در ویدئویی که روز پنج‌شنبه تولید شد، نشان داد، که زاکربرگ را در حال سوار شدن بر یک هیدروفویل الکتریکی واقعیت مجازی، قدم زدن در رندر سه‌بعدی «فضای خانه» خود نشان داد.

زاکربرگ گفت: «ما کاملا به این امر متعهد هستیم. “ین فصل بعدی کار ما است. ما معتقدیم، برای اینترنت به طور کلی است. زاکربرگ در اشاره ای به بحران های طولانی مدت فیس بوک، بخشی از ارائه را به تاکید بر این نکته اختصاص داد که این شرکت در حین ساخت سرویس ها و سخت افزارهای مجازی جدید خود، حریم خصوصی و ایمنی را متمرکز خواهد کرد.


 ترامپ از زمانی که از توئیتر، فیس بوک و گوگل محروم شد، درباره ایجاد شبکه اجتماعی خود صحبت می کرد. جهت مطالعه بیشتر در این مورد خبر زیر را از دست ندهید.


تغییر نام اغلب نتایج متفاوتی دارد!

شرکت‌های دیگر در مواقع بحران نام خود را تغییر داده‌اند که نتایج متفاوتی به همراه داشته است. در سال 2001، زمانی که فیلیپ موریس، سازنده سیگار مارلبرو، اعلام کرد قصد دارد نام خود را به آلتریا تغییر دهد. یک کمیسر سابق سازمان غذا و دارو، شرکت را به فرار از تنباکو متهم کرد. مالاویا می‌گوید تغییر نام تجاری آلتریا در سطح شرکت کار می‌کرد. اما او اشاره می‌کند که این شرکت هرگز تلاشی برای تغییر نام Marlboro، محصولی که مردم واقعا می‌دانستند، نکرد.

به طور مشابه، شبکه اجتماعی فیس بوک که در داخل به عنوان “برنامه آبی بزرگ” شناخته می شود، راه به جایی نمی برد. برند فیس بوک به حیات خود ادامه خواهد داد. این برنامه وجود خواهد داشت. اینستاگرام همچنان وجود خواهد داشت. اینجاست که ما با کاری که شرکت انجام می‌دهد با مشکلاتی مواجه هستیم.

در سال 2015، گوگل تحت یک شرکت مادر جدید به نام آلفابت سازماندهی مجدد کرد. بنیانگذاران آن فعالیت روزانه موتور جستجوی سودآور خود را واگذار کردند. اگرچه این شرکت هنوز هم به طور گسترده به عنوان گوگل شناخته می شود..


چندی پیش فیسبوک و سایر شبکه ای مرتبط به آن دچار قطعی چند ساعته شده بودند. جهت مطالعه بیشتر در این مورد خبر زیر را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *