ترامپ به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی خود به نام TRUTH

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر ترامپ به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی خود به نام TRUTH بپردازیم. ترامپ از زمانی که از توئیتر، فیس بوک و گوگل محروم شد، درباره ایجاد شبکه اجتماعی خود صحبت می کرد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG)، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که پلتفرم رسانه اجتماعی خود را به نام TRUTH راه اندازی خواهد کرد. با تیم رایانیتا در ادامه خبر ترامپ به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی خود به نام TRUTH همراه باشید.

جهت مطالعه بروزترین اخبار در حواشی رسانه های اجتماعی و تغییرات آن ها ما را در بخش شبکه‌های اجتماعی رایانیوز دنبال نمایید.

شبکه اجتماعی TRUTH

شبکه اجتماعی جدید ترامپ قرار است در ماه نوامبر نسخه آزمایشی خود را راه اندازی کند. فقط برای مهمانان دعوت شده در دسترس خواهد بود. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که عرضه ملی آن در سه ماهه اول سال 2022 پیش بینی می شود.

ترامپ پس از اخراج از چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی از آرزوهای خود برای ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی رقیب خبر داد. در اوایل سال جاری، شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی از جمله توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب، ترامپ را به دلیل نقض سیاست‌های خود پس از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا ممنوع یا تعلیق کردند.

سایتی برای Truth Social وجود دارد که در آن افراد می توانند به لیست انتظار برای شبکه اجتماعی بپیوندند. همچنین لینکی برای پیش خرید اپلیکیشن iOS آن وجود دارد. اسکرین شات های این اپلیکیشن نشان می دهد که Truth دارای صفحات پروفایلی با جدول زمانی پست ها مانند توییتر خواهد بود.

بیانیه ترامپ در این مورد

من TRUTH Social و TMTG را ایجاد کردم تا در برابر ظلم فناوری بزرگ بایستم. ترامپ در این بیانیه گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که طالبان در توئیتر حضور گسترده‌ای دارند. اما رئیس‌جمهور مورد علاقه شما در آمریکا ساکت شده است.

ترامپ گفت که ماموریت این شرکت ایجاد «رقیبی برای کنسرسیوم رسانه‌های لیبرال و مقابله با شرکت‌های بزرگ فناوری» است. من هیجان زده هستم که به زودی اولین TRUTH خود را در TRUTH Social ارسال کنم…

تلاش برای گفت و گو عمومی ترامپ

پس از اینکه توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب متعلق به گوگل او را پس از شورش مرگبار کنگره کنگره آمریکا در ژانویه حذف کردند، طرح‌های راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید نشان می‌دهد که چگونه ترامپ تلاش می‌کند دوباره به گفتگوی عمومی آنلاین بپیوندد.

استفاده ترامپ از توییتر سیاست را دوباره تعریف کرد. به او اجازه داد رسانه های جریان اصلی را کنار بگذارد تا سعی کنند روایت سیاسی را در دست بگیرند. اما توییتر در 8 ژانویه، دو روز پس از یورش گروهی از طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا در شورشی که منجر به کشته شدن چندین نفر از جمله یک افسر پلیس کنگره شد. ترامپ را برای همیشه ممنوع کرد. توییتر گفت این ممنوعیت به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت است.

تلاش-برای-گفت-و-گو-عمومی-ترامپ

فیس بوک نیز اعلام کرد که ترامپ حداقل تا سال 2023 از پلتفرم خود معلق خواهد شد. سپس این شبکه اجتماعی به کارشناسان مراجعه خواهد کرد تا ارزیابی کنند که آیا خطر برای امنیت عمومی کاهش یافته است. فیس بوک این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که هیئتی که وظیفه بررسی سخت ترین تصمیمات مربوط به تعدیل محتوا را داشت. تعلیق ترامپ از این پلتفرم را تایید کرد. یوتیوب گفته است که تعلیق ترامپ از پلتفرم خود را زمانی که خطر خشونت کاهش یابد لغو خواهد کرد.

رئیس‌جمهور سابق از این پلتفرم‌ها در کنار توییتر شکایت کرد. ادعا کرد که سانسور و نقض متمم اول قانون اساسی وجود دارد. حتی اگر متمم اول برای دولت اعمال شود. نه برای شرکت‌های خصوصی مانند سایت‌های رسانه‌های اجتماعی. ترامپ برای مدتی بدون مدرک ادعا کرده است که این شرکت ها علیه حق تبعیض قائل می شوند، اتهامی که شرکت ها بارها آن را رد کرده اند.

راه اندازی یک شبکه اجتماعی جدید

در ماه مارس، جیسون میلر، مشاور ارشد ترامپ، به فاکس نیوز گفت که رئیس جمهور سابق با پلتفرم رسانه اجتماعی خود در «دو یا سه ماه» بازخواهد گشت. ترامپ در ماه می وبلاگ رسمی خود را راه اندازی کرد، اما یک ماه بعد آن را تعطیل کرد.

علیرغم ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید، ترامپ توییتر را رها نکرده است. در اوایل این ماه، رئیس‌جمهور سابق از یک قاضی منطقه ای ایالات متحده درخواست کرد تا حکم اولیه را صادر کند تا حساب کاربری او بازگردانده شود. در حالی که شکایت او علیه توییتر در دادگاه‌ها به جریان افتاده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، TMTG با ادغام با Digital World Acquisition Group، یک شرکت مستقر در میامی، موافقت کرده است تا یک شرکت جدید به ریاست ترامپ تشکیل دهد.

Digital World Acquisition Group یک شرکت خرید با هدف خاص یا “شرکت چک سفید” است. بر اساس یک پرونده در ماه می در کمیسیون بورس و اوراق بهادار. SPAC ها شرکت های پوسته ای هستند که هیچ گونه عملیات تجاری ندارند. در بورس اوراق بهادار عمومی با هدف ادغام با یک شرکت خصوصی فهرست شده اند و در نتیجه آن را نیز عمومی می کنند.


چندی پیش فیسبوک و سایر شبکه ای مرتبط به آن دچار قطعی چند ساعته شده بودند. جهت مطالعه بیشتر در این مورد خبر زیر را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *