افزایش توکن MANA دیسنترالند به دنبال تغییر نام فیسبوک

امروز در رایانیوز می خواهیم به خبر افزایش توکن MANA دیسنترالند به دنبال تغییر نام فیسبوک بپردازیم. پس از اعلام فیس‌بوک مبنی بر تغییر نام تجاری خود به نام متا، توکن‌های پروژه‌های رمزنگاری مرتبط با متاورس شاهد افزایش دو رقمی قیمت‌ بودند. توکن MANA دیسنترالند با افزایش 24 ساعته بیش از 44.6 درصد، قیمت آن را به حدود 1.15 دلار رساند. سند باکس 21.5 درصد افزایش یافت و به 1.02 دلار رسید. در حالی که Enjin Coin (ENJ) با افزایش اندک 10.8 درصدی در روز، آن را به 2.44 دلار رساند.

توکن‌های مجاور متاورس مانند AXS Axie Infinity، که زیربنای یک بازی مبتنی بر NFT است و Flow، یک بلاک چین که برای NFT طراحی شده است. به ترتیب 7.8 درصد قیمت حدود 139.17 دلار و 7.6 درصد قیمت حدود 13.56 دلار سود 24 ساعته داشتند. با تیم رایانیتا در ادامه خبر افزایش توکن MANA دیسنترالند به دنبال تغییر نام فیسبوک هرماه باشید.

متاورس چیست؟

اصطلاحی که در اصل در رمان سقوط برفی نیل استفنسون در سال 1992 ابداع شد. متاورس یک جهان مجازی پایدار را توصیف می کند. که در آن کاربران با یکدیگر به عنوان آواتارهای دیجیتال تعامل دارند. از این فضاهای آنلاین مشترک می توان برای تعاملات اجتماعی، بازی ها و حتی کار استفاده کرد.

بیشتر تصاویر تخیلی متاورس، مانند فیلم Ready Player One 2018، کاربران را از طریق دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به آن دسترسی می‌دهند. اگرچه در حال حاضر بسیاری از پلتفرم‌های مرتبط مانند دسنترالند دارای رمزارز را می‌توان با استفاده از رایانه‌های شخصی معمولی بازدید کرد.

متاورس-چیست؟

حامیان ارزهای رمزنگاری شده متاورس را به عنوان یک مورد استفاده عالی برای رمزنگاری، با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مورد استفاده قرار داده‌اند که کاربران متاورس را قادر می‌سازد تا مالکیت اشیاء دیجیتالی مانند لباس‌های مجازی برای آواتارها و قطعه‌های زمین درون بازی را در اختیار بگیرند. در نهایت، آن‌ها تصور می‌کنند که کاربران بتوانند اشیاء دیجیتالی را بین پلتفرم‌های متاورس جابجا کنند. بنابراین یک کاربر می تواند، برای مثال، لباس NFT را برای آواتار خود در یک پلتفرم مثل دسنترالند بخرد و آن را با خود به دیگری (مثلا The Sandbox) ببرد.

تغییر نام متای فیس بوک بخشی از همسویی مجدد این شرکت به سمت متاورس است. در ماه سپتامبر، سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری در ابتکارات و مشارکت‌های مرتبط با متاورس را اعلام کرد. در حالی که در سخنرانی اصلی چند روز پیش مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، اعلام کرد که “متاورس مرز بعدی است درست مانند شبکه‌های اجتماعی زمانی که ما شروع کردیم.

فیس بوک به عنوان بخشی از تغییر نام تجاری خود، اعلام کرده است که این شرکت از NFT ها پشتیبانی خواهد کرد. و ویشال شاه، رئیس محصولات متاورس، اظهار داشت که این شرکت در حال بررسی انواع جدیدی از مالکیت، مدل ها و حقوق است تا اطمینان حاصل کند که مردم احساس اطمینان می کنند که واقعا مالک چیزی هستند.

شاین کار فروش اشیا دیجیتالی با نسخه محدود مانند NFTها، نمایش آن ها را در فضاهای دیجیتالی خود و حتی فروش مجدد آن ها به شخص بعدی به صورت ایمن آسان تر می کند.

درباره دسنترالند

می توانیم آن را به عنوان کامل ترین متاورس امروزی در نظر بگیریم. دسنترالند یک دنیای مجازی است که اقتصاد خود را با توکن MANA مدیریت می کند. در این پلتفرم، کاربران می توانند رویدادهای اجتماعی را برگزار کنند که هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می تواند در آن شرکت کند.

این پلتفرم توسط بلاک چین اتریوم و با استفاده از فناوری قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌شود. در داخل برنامه، کاربران می توانند قطعه زمینی را خریداری کنند که بعدا می توانند در آن حرکت کنند، بسازند یا کسب درآمد کنند. در سال 2017 از طریق یک پیشنهاد ICO راه اندازی شد که توانست 24 میلیون دلار برای تامین مالی خود جمع آوری کند. نسخه بتا در سال 2019 منتشر شد و در نهایت در فوریه 2020 برای عموم باز شد.


رمزارزهای رپد مانند wBTC امکان استفاده از دارایی های رمزنگاری مانند بیت کوین را در سایر بلاک چین ها فراهم می کنند. پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با رپد بیت کوین مقاله زیر را از دست ندهید.


تحلیل تکنیکال توکن دسنترالند

از نمودار هفتگی MANA در مقابل USDT، شاهد حرکت قوی در حال توسعه هستیم که می‌تواند رکورد جدیدی را ثبت کند. هیچ مقاومتی مانعی در برابر پوزیتیویسم بزرگی که هجوم فیسبوک به متاورس ایجاد کرد، نیست. اگرچه ممکن است فکر کنیم که حرکت قابل پیش‌بینی نیست. اما واقعیت این است که قیمت این توکن متاورس قبلا احتمال تولید سود قابل توجهی را اعلام کرده بود.

MANA پس از انجام یک اصلاح بزرگ در کنار کل بازار کریپتو، سطوح پایین و بالاتر را تولید می کرد. کاری که تبلیغ فیس بوک انجام داد این بود که نوسانات را به شدت افزایش داد. با ادامه توسعه متاورس، روند بلندمدت می تواند به دنبال اوج های بیشتر باشد.

ممکن است اصلاحی در راه باشد؟!

نیروی صعودی که بین اسن چند روز دیده‌ایم باورنکردنی است. هیچ مقاومتی در قبال عزم خریداران وجود نداشت. اکنون توکن تحلیل تکنیکال توکن دسنترالند در حال توسعه یک تقویت بزرگ است. که بسیار واضح است که بسیار گسترده است. با توجه به طولانی بودن مسیر حرکت، به احتمال زیاد یک اصلاح، هر چقدر هم که کوچک باشد، در شرف وقوع است.

با این حال، قیمت هنوز فرسودگی را نشان نمی دهد. بنابراین نشانه های زیادی وجود ندارد که فکر کنیم عقب نشینی در چند ساعت آینده آغاز می شود.

در هر صورت، کاهش صرفا به معنای افزایش تقاضا از سوی کسانی است که از قیمت‌های تخفیف برای پریدن به قطار استفاده می‌کنند. همه نشریات ما ماهیت آموزنده دارند. بنابراین به هیچ وجه نباید به عنوان توصیه سرمایه گذاری از آن ها پیروی کرد.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *