بدترین ویژگی های ویندوز 11

امروز در رایانیوز می خواهیم به بررسی بدترین ویژگی های ویندوز 11 بپردازیم. بسیاری از مردم از ماندن ویندوز 10 خوشحال تر خواهند بود. از طرف دیگر، دلایل محکمی برای ارتقا به ویندوز 11 در حال حاضر وجود دارد. از جمله گزینه های بهتر بستن پنجره، کنترل بیشتر روی دسکتاپ مجازی و شکوفایی طراحی جدید مانند گوشه های گرد روی پنجره ها همگی کاربران را برای رفتن به ویندوز 11 تحریک می کنند.

اگر انتخاب کنید که به ویندوز 11 بروید، چه از طریق اپدیت ویندوز 10 خود یا نصب مستقیم، چندین مشکل قابل توجه را مشاهده خواهید کرد. از جمله منوی زمینه که باعث می‌شود یک بار اضافی کلیک کنید. تسک بار و منوی پیش‌فرض مرورگر که کار را دشوارتر می‌کند. با تیم رایانیتا در ادامه مقاله بدترین ویژگی های ویندوز 11 همراه باشید.

1- اشغال فضای زیاد توسط منوی استارت

آنچه ما از منوی استارت می خواهیم این است که به ما دسترسی سریع به همه برنامه هایمان بدهد. سپس از مسیر خارج شویم. با این حال، در ویندوز 11، منوی استارت به شکلی طراحی شده است که به‌طور پیش‌فرض در وسط نمایشگر قرار می‌گیرد. برای تعداد نمادهای کمتری نسبت به ویندوز 10، صفحه نمایش بیشتری را اشغال می‌کند. حتی بدتر از آن، ویندوز 11 باعث می‌شود که کلیک کنید. برای بار دوم لیستی از همه برنامه های خود را ببینید.

1-اشغال-فضای-زیاد-توسط-منوی-استارت

با مقایسه اندازه منوی Start را در یک صفحه نمایش 1920×1080 در دو سیستم عامل بدون در نظر گرفتن ارتفاع تسک بار، که تقریبا یکسان است. منوی استارت ویندوز 11 دارای ابعاد 645 در 740 دارد. دارای 18 برنامه پین ​​شده و چهار میانبر توصیه شده است. در مجموع 22 نماد با فضایی برای 2 نماد دیگر، در مجموع 24 نماد است. درحالی که اندازه منوی استارت ویندوز 10 برابر با 648 در 639 است. 30 آیکون در آن قرار دارد. بهتر از این، در ویندوز 10، می‌توانید فورا فهرستی از تمام برنامه‌های خود را بر اساس حروف الفبا به پایین اسکرول کنید. اما در ویندوز 11، برای رسیدن به آنجا باید دکمه «All Apps» را بزنید.

2- عدم توانایی در تغییر اندازه تسک بار

تصور کنید سال‌ها دوچرخه‌سواری می‌کنید. می‌دانید که چگونه به خوبی دوچرخه‌سواری کنید و سپس یک دوچرخه جدید می‌خرید و چرخ‌های آموزشی و بدون دنده‌ای برای انتخاب وجود دارد. این تسک بار در ویندوز 11 است که کاربران را با حذف گزینه‌هایی که سال‌ها در اختیار داشته‌اند، کار را کودکانه می‌کند.

یکی از گزینه های ساده ای که ویندوز 11 حذف می کند، امکان تغییر اندازه نوار وظیفه است. اما یک ترفند رجیستری وجود دارد که به شما امکان می دهد از بین اندازه های کوچک، متوسط یا بزرگ انتخاب کنید. این روش خیلی انعطاف پذیر نیست، اما از هیچ چیز بهتر است. همچنین، اگر از StartAllBack یا Start11، هر دو جایگزین منوی استارت 4.99 دلاری استفاده می‌کنید، می‌توانید از آن‌ها برای انجام این کار استفاده کنید.

3- عدم توانایی در جابجایی محل تسک بار

با رابط کاربری ویندوز 11، مایکروسافت مانند یک سرآشپز مغرور است که پس از پختن شام، به پیشخدمت دستور می‌دهد که نمک و فلفل‌دان‌ها را از روی میز حذف کند. زیرا نمی‌خواهند طعم غذایش را تغییر دهید. مایکروسافت این غول نرم افزاری از شما می خواهد که تسک بار خود را در پایین صفحه داشته باشید و اگر می خواهید آن را در بالا یا کنار آن قرار دهید. همانطور که در نسخه های قبلی ویندوز می توانستید، انجام دهید، جلوی شما را می گیرد.

ویندوز 11 هیچ روش رسمی پشتیبانی شده ای برای جابجایی نوار وظیفه ارائه نمی دهد. با این حال، یک هک رجیستری وجود دارد به شما امکان می‌دهد تا تسک بار خود را با چند اخطار در بالای صفحه قرار دهید. مهم تر از همه، در حالی که در صورت انجام این تغییر، تسک بار در بالای صفحه قرار می گیرد، اعلان ها، تقویم و منوی صدا همچنان در گوشه سمت راست پایین قرار دارند. منوی استارت در بالا قرار دارد اما در سمت چپ صفحه قرار می گیرد.

همچنین، اگر از جایگزینی منوی استارت Start11 استفاده می کنید. گزینه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد تسک بار خود را با بالا تراز کنید و برخلاف روش هک رجیستری، منوها را با تسک بار تراز می کند.


چندی پیش شیائومی از اسمارت تی‌وی ایکس ۲۰۲۲ خود رونمایی کرد. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه مقاله زیر را حتما مطالعه نمایید.


4- الزامات سخت افزاری دقیق، TPM مورد نیاز

نیاز مایکروسافت به تصمیم گیری برای شما در ویندوز 11 بیشتر در الزامات سخت افزاری آن مشهود است. در جایی که نسخه های قبلی سیستم عامل تقریبا بر روی هر رایانه شخصی در 10 تا 15 سال گذشته اجرا می شود. راه اندازی ویندوز 11 شما را از نصب آن بر روی سیستمی که یکی از لیست محدود پردازنده های AMD یا Intel پشتیبانی شده را ندارد، منع می کند. که بسیاری از پردازنده‌هایی را که چند سال پیش فروخته شده‌اند برای مثال نسل اول Ryzen را حذف می‌کند.

حتی بدتر از آن، مایکروسافت اصرار دارد که رمزگذاری TPM 2.0 را داشته باشید. ویژگی که بسیاری از مادربردهای قدیمی از آن بی بهره هستند. دلیل این الزامات عملکرد نیست، بلکه افزایش امنیت است. با این حال، اگر ویندوز 10 می تواند بدون TPM به خوبی اجرا شود. دلیلی ندارد که TPM در ویندوز 11 اختیاری نباشد. در واقع، می‌توانید با استفاده از چند روش ساده، نیازهای TPM، CPU و RAM ویندوز 11 را برطرف کنید.

5- عدم وجود ویجت آب و هوا در تسک بار

ویندوز 10 دمای فعلی و آب و هوای شما را در نوار وظیفه، درست در سمت چپ کنترل صدا و ساعت نشان می دهد. بله درست است که همه این ویژگی را دوست ندارند. که خب می توانید به راحتی آن را خاموش کنند. اما افرادی نیز هستن که این ویژگی را دوست دارند. زیرا دریافت این اطلاعات در یک نگاه، بدون کلیک کردن روی چیزی، عالی است.

متاسفانه، ویندوز 11 ویجت آب و هوای داخلی را حذف می‌کند. در عوض شما را مجبور می‌کند قبل از مشاهده شرایط و پیش‌بینی‌ها، روی پانل ویجت لنگ آن کلیک کنید.

برای حل این مشکل نوار آب و هوا یا Weather Bug را نصب کنید. هر دو ویجت رایگانی هستند که در سیستم شما وجود دارند و دما را نشان می دهند. با این حال، برای دریافت پیش بینی باید روی آن ها کلیک کنید. حتما به تنظیمات تسک بار بروید و نماد آب و هوا را همیشه در منوی «taskbar overflow» روشن کنید.


جهت آشنایی با قابلیت هایی که پس از کوچ به ویندوز 11 آن ها را از دست می دهید. مقاله خبری زیر را از دست ندهید.


اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *