نحوه ایجاد و فروش آنلاین NFT

امروز در رایانیوز می خواهیم به نحوه ایجاد و فروش آنلاین NFT بپردازیم. اگر می خواهید شانس خود را با خلاقیت های دیجیتال خود امتحان کنید، NFT گزینه مناسبی است. مدتی است که NFT به شدت ترند شده است. به همین دلیل نیز نحوه ساخت و فروش آن سوالی است که در حال حاضر ذهن بسیاری از هنرمندان را به خود مشغول کرده است. توکن‌های غیرقابل تعویض به دلیل قیمت‌های چشمگیر که برخی از آثار هنری NFT به آن فروخته‌اند همچنان به سرفصل‌ها و ایجاد بحث و جدل ادامه می‌دهند.

برخی از هنرهای NFT میلیون‌ها دلار فروخته شده است. معروف‌ترین آ نها به قیمت 69 میلیون دلار فروخته شد. با این حال، این موارد استثناهای نادری هستند. حتی اگر موفقیت آن ها را تکرار کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که بیشتر پول به شما نمی رسد. شرکت‌هایی که تراکنش‌ها را فعال می‌کنند و پلتفرم‌هایی که NFT‌ها را تولید و نگهداری می‌کنند، طیف وسیعی از کارمزدها را از هنرمندان NFT، چه در ابتدا و چه پس از هر فروش، دریافت می‌کنند. حتی ممکن است بسته به قیمتی که کار شما دریافت می‌کند، شما را از جیب خود خارج کنند. با ما در ادامه مقاله نحوه ایجاد و فروش آنلاین NFT همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

NFT چیست؟

NFT مخفف Non-Fungible Token است. شما می توانید این را به عنوان یک گواهی دیجیتالی اصالت در نظر بگیرید. در زندگی واقعی آثار هنری کلاسیک، عتیقه جات و سایر اقلام تاریخی اغلب در حراجی ها با رسیدی مبنی بر اصل بودن آن ها فروخته می شوند. NFTها نیز همان هدف را دارند. اما برای اقلام دیجیتال آن ها اجازه می دهند فایل های GIF، فیلم ها، jpeg،mp3 و تقریبا هر فرمت فایل دیگری به عنوان منحصر به فرد تایید شود. این فناوری نوع جدیدی از مالکیت را برای فایل های دیجیتالی که قبلا امکان پذیر نبود، امکان پذیر می کند.

NFT-چیست؟

NFT ها را می توان مانند اقلام فیزیکی خریداری، جمع آوری، فروخت و حتی از بین برد. به لطف بلاک چین، آن ها با یک تراکنش شفاف و تاریخچه قیمت‌گذاری برای هر کسی که به اینترنت متصل است قابل مشاهده است. فرآیند تبدیل کار شما به یک NFT به عنوان “minting” شناخته می شود که به عمل ایجاد یک توکن جدید در بلاک چین اشاره دارد. برای همیشه به آن محتوا متصل می شود. هنگامی که یک هنرمند یک NFT جدید ضرب می کند. یک کمیسیون داخلی معمولا 10-30٪ را به آن متصل می کند که هر زمان که اثر در آینده دوباره فروخته شود، دریافت خواهد کرد.

چگونگی ساخت و فروش NFT

اگر می‌خواهید یک NFT بسازید و بفروشید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک پلتفرم NFT را برای ایجاد و فروش NFT خود و یک کیف پول پرداخت انتخاب کنید که از آن برای تامین مالی و دریافت پرداخت ها استفاده خواهید کرد. در حال حاضر پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانید NFT‌ها را در آنها بسازید و بفروشید.

برای اهداف توضیحی در این مقاله، ما فرآیند را با استفاده از پلتفرم NFT Rarible و پلتفرم پرداخت ارز دیجیتال MetaMask نشان خواهیم داد. این به هیچ وجه تاییدی بر هیچ یک از این پلتفرم ها نیست. ممکن است بخواهید به هر یک از پلتفرم های موجود دیگر و بسیاری از ارائه دهندگان دیگر که وجود دارند نگاهی بیندازید و هزینه ها و خدماتی را که ارائه می دهند مقایسه کنید.


NFT رمزارزی است که به تازگی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است. به تازگی امکانی جهت جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا بوجود آمده است. که پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد خبر زیر را حتما مطالعه نمایید.


1- مقداری ارز دیجیتال بخرید

اولین نکته مهمی که باید درک کنید این است که باید به یک پلتفرم پرداخت کنید تا یک NFT از کار خود را «مینت» یعنی تولید کنید. بیشتر پلتفرم‌ها می‌خواهند برای آن با استفاده از اتر، ارز دیجیتال بومی پلتفرم بلاک چین اوپن سورس اتریوم، که NFT برای اولین بار راه اندازی شد، هزینه پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که مانند بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، ارزش اتر (ETH) می تواند به شدت در نوسان باشد. در سال 2021، قیمت 1 اتریوم از کمتر از 1000 دلار به 4800 دلار رسیده است. با اوج و فرودهای بسیاری در راه است. مشخص شده است که در عرض چند ساعت چندصد دلار آمریکا نوسان می کند.

برای خرید اتریوم، باید چیزی به نام کیف پول دیجیتال(والت) ایجاد کنید. آن را به پلتفرم NFT انتخابی خود متصل کنید. خدمات کیف پول دیجیتال زیادی وجود دارد. اما برای اهداف توضیحی، از MetaMask استفاده خواهیم کرد که به عنوان افزونه مرورگر و به عنوان یک برنامه تلفن همراه در دسترس است. اگر ترجیح می‌دهید از سرویس دیگری استفاده کنید. یا اگر با کیف‌پول‌های دیجیتال آشنا هستید و قبلا کیف پول خود را دارید، مستقیما به مرحله 4 بروید.

2- ایجاد یک کیف پول دیجیتال(والت)

برای ایجاد یک کیف پول دیجیتال با MetaMask، باید به وب سایت آن بروید و روی دکمه آبی «دانلود» در بالا سمت راست کلیک کنید. اگر از رایانه رومیزی استفاده می کنید. می توانید گزینه نصب افزونه مرورگر را نیز انتخاب می کنیدو اما یک برنامه تلفن همراه نیز وجود دارد.

از شما خواسته می شود تایید کنید که می خواهید “یک کیف پول و عبارت seed جدید ایجاد کنید. در مورد معنای «عبارت اولیه» زیاد نگران نباشید. این عبارت اساسا فهرستی از کلماتی است که اطلاعات بلاک چین را ذخیره می کند. بگویید بله، پس از آن به سادگی موافقت با شرایط، ایجاد رمز عبور و راه اندازی برخی اقدامات امنیتی است. سپس حساب خود را راه اندازی خواهید کرد.

3- افزودن پول به کیف پول خود

هنگامی که کیف پول MetaMask یا هر کیف پول دیجیتالی را راه اندازی کردید. باید مقداری ETH به آن اضافه کنید. انجام این کار نسبتا آسان است. فقط روی دکمه خرید کلیک کنید و گزینه خرید ETH با Wyre را انتخاب کنید. به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که می‌توانیدخرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که اگر ترجیح می‌دهید هنوز از هیچ پولی جدا نشوید، می‌توانید این مرحله را به بعد ترک کنید. این فقط به کمی غلبه بیشتر نیاز دارد.

4- اتصال کیف پول خود را به یک پلتفرم NFT

اکثر کیف پول های دیجیتال به روشی مشابه کار می کنند. هر کدام را که انتخاب کرده اید، زمانی که مقداری ETH در کیف خود آماده خرج کردن دارید. می توانید به پلتفرم NFT بروید که برای ایجاد NFT خود از آن استفاده خواهید کرد. باز هم، برای اهداف توضیحی، ما از Rarible استفاده می کنیم. اما بسیاری از پلتفرم های NFT دیگر برای انتخاب وجود دارد.

به Rarible.com بروید و در گوشه سمت راست صفحه، دکمه ای وجود دارد که روی آن عبارت «اتصال کیف پول» وجود دارد. آنجا را کلیک کنید. در صفحه بعدی، از شما ارائه دهنده کیف پول خود خواسته می شود. که مورد ما MetaMask است. یک پاپ آپ به شما این امکان را می دهد که کیف پول خود را با Rarible متصل کنید. روی «Next»، سپس «Connect» کلیک کنید. شرایط خدمات را بپذیرید و تایید کنید که بالای 13 سال سن دارید.

5- آپلود فایل خود

اکنون برای ایجاد NFT خود آماده هستید. روی دکمه آبی «Create» در بالا سمت راست کلیک کنید. سپس گزینه هایی به شما داده می شود که بتوانید یک کار تک و یکباره ایجاد کنید یا یک مورد را چندین بار بفروشید. در این مثال، ما “Single” را انتخاب می کنیم. اکنون باید فایل دیجیتالی را که می خواهید در NFT بسازید آپلود کنید. Rarible فایل‌های PNG، GIF، WEBP، MP4 و MP3 را تا اندازه 30 مگابایت می‌پذیرد. پس از آپلود فایل خود در سمت راست، پیش نمایشی از ظاهر پست NFT خود را مشاهده خواهید کرد.

6- راه اندازی یک حراج

در قسمت بعدی فرم، باید نحوه فروش آثار هنری NFT خود را انتخاب کنید. اینجا سه ​​گزینه وجود دارد. «قیمت ثابت» به شما امکان می‌دهد قیمتی تعیین کنید و فورا به کسی بفروشید. «حراج نامحدود» به مردم اجازه می‌دهد تا پیشنهادات خود را تا زمانی که شما آن را قبول نکنید، ادامه دهند. در نهایت، “حراج زمان بندی شده” حراجی است که فقط برای مدت زمان مشخصی برگزار می شود. برای مثال ما گزینه سوم را انتخاب می کنیم.

اکنون بخش دشوار می آید: تعیین حداقل قیمت. آن را خیلی پایین تنظیم کنید. کارمزدهای هنگفت سود شما را از بین می برد. حتی ممکن است باعث از دست دادن پول پس از فروش شود. ما قیمت خود را روی یک ETH بلندپروازانه تعیین می‌کنیم و هفت روز به مردم فرصت می‌دهیم تا پیشنهاد بدهند.

در مرحله بعد، گزینه ای برای «باز کردن قفل پس از خرید» دریافت می کنید. این به شما این فرصت را می دهد که از طریق یک صفحه وب مخفی یا لینک دانلود نسخه کامل و با وضوح بالا از NFT خود را به خریدار نهایی خود ارائه دهید. در زیر آن گیج کننده ترین گزینه با عنوان “انتخاب مجموعه” وجود دارد. این یک سوال بسیار فنی در مورد نحوه راه اندازی بلاک چین است. گزینه پیش‌فرض در اینجا «Rarible» است و توصیه می‌کنیم آن را به همین شکل رها کنید.

7- شرح NFT خود

اکنون می توانید عنوان و توضیحاتی را برای فهرست خود اضافه کنید. برای به حداکثر رساندن شانس خود برای فروش NFT خود، باید کمی زمان بگذارید تا در مورد این موضوع فکر کنید. سپس از شما خواسته می شود در نظر بگیرید که چه درصدی از حق امتیاز را می خواهید برای فروش مجدد هنر خود در آینده مطالبه کنید.

باز هم، این یک اقدام متعادل کننده است. زیرا درصد بالاتر در درازمدت به ازای هر فروش پول بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. اما همچنین مردم را از فروش مجدد هنر شما در وهله اول باز می دارد. زیرا احتمال کمتری برای کسب سود برای آن ها وجود دارد. خودشان در نهایت، یک فیلد اختیاری برای افزودن ویژگی های فایل شما وجود دارد. با تکمیل آن، تقریبا کارتان تمام شده است.


از آنجایی که NFTها جدید سر و صدای بسیاری کردند. جهت آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم خبر زیر را از دست ندهید.


8- هزینه را بپردازید (اما هشدار داده شود)

روی «Create Item» کلیک کنید و از شما دعوت می‌شود تا با کیف پول خود ارتباط برقرار کنید تا هزینه فهرست را بپردازید. اگر پول کافی در کیف پول خود ندارید، نگران نباشید: لازم نیست دوباره شروع کنید. کافیست روی نماد کیف پول در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و به شما این امکان داده می شود که مستقیما وجه را در Rarible اضافه کنید.

قبل از انجام این کار، فقط یک هشدار آخر است. هزینه فهرست ممکن است کم به نظر برسد. اما این تنها شروع هزینه هایی است که از شما دریافت می شود. قبل از اینکه بتوانید ادامه دهید. باید با هزینه بیشتری موافقت کنید تا در واقع NFT خود را ایجاد کنید. اگر کسی واقعا NFT شما را بخرد، کارمزدی برای فروش به اضافه کارمزد تراکنش برای انتقال پول از کیف پول خریدار به کیف پول شما وجود خواهد داشت. که هیچ یک از این ها در وب سایت Rarible خیلی واضح به نظر نمی رسید.

اشتراک گذاری

یه مهندس کامپیوتر کنجکاوم از دانشگاه تهران. استراتژیست محتوا و تدوینگر و گوینده کلا دستی به هنر دارم. | مرا عهدیست با شادی که شادی آن من باشد، مرا قولیست با جانان که جانان جان من باشد، به خط خویشتن فرمان به دستم داد آن سلطان، که تا تختست و تا بختست او سلطان من باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *